Beste,

ik gebruik Laravel (Framework) , en die heeft toch wel zeer veel classes.
Zal ook zo zijn bij andere Frameworks.

Maar mijn vraag is eigenlijk of al die classes ingeladen worden? En of het inladen van classes eigenlijk tijd vraagt, zonder dat er een instantie/object aangemaakt wordt?

Kan iemand me dit eens verduidelijken aub :)
Groetjes,
Diov
De laadtijd van classes is gelijk aan het laden van een bestand. Dat is immers wat er gebeurd.

Vaak worden er voor OO projecten (en dus ook Laravel) auto loaders gebruikt. Deze loaders laden classes alleen wanneer ze gebruikt worden.

Symfony heeft nog een extra snelheidsoptimalisatie ingebouwd door alle classes die altijd bij elke request wordt gebruikt in 1 bestand te zetten. Hierdoor hoeft er maar 1 bestand geincluded te worden ipv 100+.
Je kunt ook eens kijken naar de verschillende opcode cache extensions.
Dus eigenlijk neemt het gewoon de laadtijd van een bestand in.
Ik werk eigenlijk nog maar even met Laravel, en gebruik enkel de Model, View & Controller.

Maar nu zou ik graag ook mijn eigen Classes maken en gebruiken, zodat ik die kan gebruiken in mijn Controller.
Geen idee waar ik mijn eigen classes moet plaatsen in Laravel (Waarschijnelijk ergens in de App folder)

Van opcode cache extensions had ik nog niet gehoord, maar wel fijn om te weten dat dit bestaat.
Momenteel heb ik het niet nodig, mijn websites zijn totaal niet traag, dit was eigenijk gewoon een vraag uit interesse.

Diov

Reageren