@ character php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Afra ca

Afra ca

30/05/2009 12:10:00
Quote Anchor link
Gegroet,

Even een achterlijk simpele vraag, maar omdat het zoeken naar het antwoord op google onmogelijk is, hier maar de vraag.

Wat is de functie van het "@" teken in php. Zie het hier en daar nog eens langs komen, ook in relatief simpele code, dus niet onderdeel van OOP bijvoorbeeld. Zoals ik zei, een simpele vraag, maar probeer op google maar eens te zoeken naar "@ character php"....
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:48:13
 
Noppes

Noppes

30/05/2009 12:28:00
Quote Anchor link
Wel dat gebruik je natuurlijk ook niet, want dat onderdrukt fouten-meldingen
 
Barry

Barry

30/05/2009 12:28:00
Quote Anchor link
Dit is om warnings te onderdrukken.
Bijvoorbeeld dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$str = NULL; // lege string
echo strlen($str); // geeft error als 'invalid argument supplied' oid
echo @strlen($str); // geen warning/geen error


Het is niet de beste manier van programmeren though. Je omzeilt zo het probleem en lost het niet op... soms kan wel echter wel makkelijk zijn.

Edit::
noppes was me voor :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Barry
 
Midas

Midas

30/05/2009 12:28:00
Quote Anchor link
Die onderdrukt foutmeldingen. Het is niet echt goed om die te gebruiken, omdat het vertraagt en je beter gewoon alles op orde kunt hebben.
 
Afra ca

Afra ca

30/05/2009 13:08:00
Quote Anchor link
Een prima antwoord, en een prima reden om het inderdaad niet te gebruiken. Zag het nogal vaak voorbij vliegen op phpfreakz.nl , niet zo netjes van de mensen daar.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

30/05/2009 14:33:00
Quote Anchor link
Het kan handig zijn als je niet de foutmelding wil hebben maar gewoon het wil opvangen.

De functie waar ik het het meeste bij gebruik is unlink eigenlijk. Unlink geeft false terug als het bestand niet verwijdert kon worden, maar ook een warning, die warning wil ik niet zien, dus ze ik er een @ voor.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    if (!@unlink('file.ext')) {
        $logger->log('Bestand "file.ext" kon niet verwijdert worden!');
    }

?>


Het dus niet per definitie verkeerd, het wordt alleen helaas vaak verkeerd gebruikt.
 
Steven Hack

Steven Hack

30/05/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Klopt inderdaad WillemJan.
Ik gebruik het zelf ook voor mail(). In combinatie met een if statement kun je het soms nuttig gebruike.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.