- Kwaliteit lettertype

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Vincent

Vincent

16/12/2007 18:04:00
Quote Anchor link
Hee mannen & offcourse vrouwen ;-)

Ik had ff vraagje.
Deze pagina:
Afbeelding

Je ziet namelijk dat het lettertype van de tekst in het midden minder mooi is dan de tekst van het menu, terwijl ik bij beide gebruik maak van Century Gothic.
Tekst in midden = html
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
font-family: Century Gothic;

Tekst menu = GIMP

Ik dacht dat dit gewoon hoorde maar ik weet niet of er een manier is om het lettertype in het midden mooier te maken?
Op dit punt schiet mij css kracht te kort dus weet iemand anders hier misschien meer vanaf?

Groeten Vincent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 13:51:11
 
Roeltje M

Roeltje M

16/12/2007 18:18:00
Quote Anchor link
Het lijkt of de lettertype bij het menu dikker is.. Probeer is in CSS
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
font-weight: bold;


Als dit te dik is, kun je nog meer proberen, zoals

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
font-weight: 100;

etc..
succes.
 
Bo az

Bo az

16/12/2007 18:20:00
Quote Anchor link
Ik dacht niet dat dit mogelijk was (helemaal zeker weten doe ik het dus ook niet...)
Wel moet je even oppassen met dat letter type, mijn ubuntu bak heeft het bijvoorbeeld al niet, geef wat alternatieven op (daarvoor is font-family) en als laatste sans-serif in jouw geval.
 
Aaa Trump

aaa Trump

16/12/2007 18:35:00
Quote Anchor link
Try Photoshop? Ik kan wel een voorbeeldtje maken? Wel een erg mooi lettertype!
 
Vincent

Vincent

16/12/2007 18:40:00
Quote Anchor link
@roel: Werkt jammer genoeg niet :-(
@boaz: Heb gedaan :-)
@robin: het is html tekst ;-) heb moet zonder photoshop of iets dergelijks :-)
 
Roeltje M

Roeltje M

16/12/2007 19:03:00
Quote Anchor link
Heb je al een ander lettertype geprobeerd? Je moet even kijken of het met een ander lettertype ook minder scherp is.

Als het hier ook onduidelijk is, raad ik je aan om even je css van het tekstvak hier te plaatsen.

Het is ook handig om dit even online te zetten. Dan kunnen we je makkelijker helpen. Als je geen beschikbare ruimte heb, pm me maar, dan kun je dat van mij wel evne gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roeltje M
 
Wouter K

Wouter K

16/12/2007 19:23:00
Quote Anchor link
<p> tags .?

p.content
p.menu

style die hetzelfde en het werkt zeker :)
 
Bart van der veen

bart van der veen

16/12/2007 19:33:00
Quote Anchor link
even voor de vorm, html lettertypen worden bij de gebruiker van de computer gehaald, dus je moet op zijn minst ook een alternatief bedenken.

en ten tweede hebben internet explorers er moeite mee op tekst goed te renderen. zeker de wat meer bijzondere lettertypen.
 
Vincent

Vincent

16/12/2007 20:04:00
Quote Anchor link
Hier staat ie :-)
http://lipdesign.nl/vimapet/

Edit:

Nu ik in IE7 kijk paar problemen, ff fixen
Edit:
gefixt

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 

16/12/2007 20:29:00
Quote Anchor link
Ik denk dat jij naar sIFR zoekt, omdat dat menu een plaatje is. De tekst niet. Css heeft er geen oplossing voor, (dacht dat je anti-alisasing wilt), dit is daarvoor de oplossing.
Edit: Mooi ontwerp trouwens!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Vincent

Vincent

16/12/2007 20:50:00
Quote Anchor link
Cool!
Maar kan trouwens google dan wel de pagina indexeren?
En bedankt voor je compliment :-)
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

16/12/2007 21:11:00
Quote Anchor link
Dan heb je op je pc gewoon geen cleartype aan staan. Ik vind dat zelf mooier zonder, maar dat is jouw keus, photoshop maakt automatisch geloof ik als je dat hebt aan staan tekst met cleartype.
 
Vincent

Vincent

16/12/2007 21:18:00
Quote Anchor link
Ah oke :-)
Dan zie ik wel of ik dan sIFR ga gebruiken.
Ik vraag wel aan de de 'opdrachtgever' (mn pa :-P)

Bedankt allemaal voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.