[ Portfolio ] Dennissmink.nl

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Smink

Dennis Smink

09/07/2012 16:46:02
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Graag had ik wat commentaar op de layout en tekst gehad, ik ben niet goed in spelling en laat soms wel is wat steken vallen.

Verder schrijf ik er wat reviews op, ik heb er wel meer maar de site is pas in de lucht vandaar.

Link: http://www.dennissmink.nl/

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:48:41
 
Eddy E

Eddy E

09/07/2012 16:58:53
Quote Anchor link
Indruk 1: saai.
Indruk 2: wel over nagedacht, nog geen details afgewerkt. Hoekjes/rondje zijn niet rond.

Het toont wat kaal, saaïg en 'bekend als Cannonball' staat ook niet proffesioneel.
Wat en wil wil je bereiken met je website?
 
Dennis Smink

Dennis Smink

09/07/2012 17:01:13
Quote Anchor link
Klinkt misschien stom, maar de hoeken zijn expres niet rond, het gaf wel een leuk effect dacht ik zo.

Wat vind je er saai aan dan? Zo kan ik er niets aan veranderen om de saaie indruk te verdoezelen.

Ik doe regelmatig onderhoudswerk aan websites voor 'erbij', en dan vragen ze vaak een portfolio na of je achtergrond, nu kan ik dat gewoon op een portfolio samenbrengen.
Gewijzigd op 09/07/2012 17:01:35 door Dennis Smink
 
Wouter J

Wouter J

09/07/2012 17:10:04
Quote Anchor link
Bij een portfolio moet je iets laten zien wat echt op de top maar ook echt op de top van je kunnen is. Ik denk zelf dat dit zeker niet op de top van je kunnen is, maar als dit dat wel is dan heb je nog wat te leren.

Waarom is dit dan zo 'saai' en totaal niet een website voor 2012?
- Er is geen samenhang. Het lijkt alsof elk deeltje los is gemaakt en er daarna 1 geheel van gemaakt is. De kleuren zijn niet echt sprekend, er zijn geen afbeeldingen in het design te vinden, er komen opeens iconen in het menu voor in kleuren die helemaal niet bij de rest passen, facebook icoon is totaal niet goed uitgelijnd, heeft verkeerde kleuren en de tooltip is al helemaal vreemd.
- Als de niet-ronde hoeken zo leuk zijn, en dat zijn ze ook wel, maak dan de hoeken in de container ook niet-rond. Nu staat het heel vreemd omdat de 1 wel niet-rond en de andere rond is.
- Maak de tekst ook wat groter en zorg voor wat meer verschil tussen grote koptitels en minder belangrijke sidebar titels en paragraph tekst (maar maak de algemene tekstgrootte liever wat groter)
- Footer is echt niet te lezen, maak het wat groter en liever iets meer contrast

Code:
- Verdiep je eens in wat voor elementen er allemaal zijn en wat ze voorstellen. Zo horen hele belangrijke titels in een h1 elementen en de minst belangrijke in een h6. Deze horen niet in een div
- Waar komt de </span> vandaan op regel 18?
- Inline CSS moet je echt voorkomen
- navigatie hoort in een lijst
 
Eddy E

Eddy E

09/07/2012 17:15:01
Quote Anchor link
Om het wat minder saai te maken:
Meer kleur
Meer details
Wat afbeeldingen
Meer gradients/verloopjes/schaduw
Ander lettertype (eentje van kwaliteit, ook met anti-aliasing etc)
Meer en betere tekst! Het moet toch spatten zoiets? Dit is zo 'sereen' en 'rustig' als wat. Je bent geen begrafenisondernemerverenigingswebsite toch?
 
Dennis Smink

Dennis Smink

09/07/2012 17:25:31
Quote Anchor link
Eddy Erkelens op 09/07/2012 17:15:01:
Om het wat minder saai te maken:
Meer kleur
Meer details
Wat afbeeldingen
Meer gradients/verloopjes/schaduw
Ander lettertype (eentje van kwaliteit, ook met anti-aliasing etc)
Meer en betere tekst! Het moet toch spatten zoiets? Dit is zo 'sereen' en 'rustig' als wat. Je bent geen begrafenisondernemerverenigingswebsite toch?


Wouter J op 09/07/2012 17:10:04:
Bij een portfolio moet je iets laten zien wat echt op de top maar ook echt op de top van je kunnen is. Ik denk zelf dat dit zeker niet op de top van je kunnen is, maar als dit dat wel is dan heb je nog wat te leren.

Waarom is dit dan zo 'saai' en totaal niet een website voor 2012?
- Er is geen samenhang. Het lijkt alsof elk deeltje los is gemaakt en er daarna 1 geheel van gemaakt is. De kleuren zijn niet echt sprekend, er zijn geen afbeeldingen in het design te vinden, er komen opeens iconen in het menu voor in kleuren die helemaal niet bij de rest passen, facebook icoon is totaal niet goed uitgelijnd, heeft verkeerde kleuren en de tooltip is al helemaal vreemd.
- Als de niet-ronde hoeken zo leuk zijn, en dat zijn ze ook wel, maak dan de hoeken in de container ook niet-rond. Nu staat het heel vreemd omdat de 1 wel niet-rond en de andere rond is.
- Maak de tekst ook wat groter en zorg voor wat meer verschil tussen grote koptitels en minder belangrijke sidebar titels en paragraph tekst (maar maak de algemene tekstgrootte liever wat groter)
- Footer is echt niet te lezen, maak het wat groter en liever iets meer contrast

Code:
- Verdiep je eens in wat voor elementen er allemaal zijn en wat ze voorstellen. Zo horen hele belangrijke titels in een h1 elementen en de minst belangrijke in een h6. Deze horen niet in een div
- Waar komt de </span> vandaan op regel 18?
- Inline CSS moet je echt voorkomen
- navigatie hoort in een lijst


Bedankt voor het commentaar beiden, zo kan ik mijzelf verbeteren op diverse vlakken van de gehele website. Dat het saai oogt snap ik. Ik zal hier is wat tijd in gaan steken om het wat meer catchy te maken. Die span was ik vergeten inderdaad, was er eerder mee aan het rommelen geweest.

Ik ga er vanavond weer is even mee aan het stoeien mbt jullie commentaar! :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.