1 website, meerdere servers

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/04/2015 10:30:34
Quote Anchor link
@John D:

Thanks voor de uitleg. Maar als ik het goed begrijp hoeft die storage schijf dus niet uit 1 echte fysieke schijf te bestaan, maar kan die bestaan uit meerdere schijven verdeeld over meerdere servers. Correct?

@Ivo P:

Die 10/20 mb was slechts een voorbeeld. Had ik er ook bij gezet ;) In de realiteit zou je dan inderdaad eerder praten over 1 TB. De essentie waar het mij eigenlijk om gaat, is wat er gebeurt als je een site hebt die op een gegeven moment gruwelijk uit de klauwen groeit. Kun je dan door hardware toe te voegen dit probleem volledig ondervangen, of moet je ook ineens al je code gaan aanpassen?

PHP hulp

PHP hulp

27/10/2020 01:50:17

John D

John D

20/04/2015 10:52:59
Quote Anchor link
@Ozzie: meerdere schijven verdeeld over meerdere servers? Inderdaad dat is correct. In grote configuraties zijn deze servers doorgaans dan geen webserver maar alleen storage server.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

20/04/2015 11:26:57
Quote Anchor link
Code aanpassen is iets wat eigenlijk niet zou mogen, tenzij het een configuratieregeltje is met het IP-adres/hostname van een server in de storage-pool (verzameling storageservers). Het is belangrijk dat je weet waar welke foto opgeslagen is, want mocht er een server defect raken, dan kan je de boel overpompen naar een andere fileserver, en het record aanpassen zodat ze niet een bepaalde server verwijzen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/04/2015 14:31:12
Quote Anchor link
@John D:

Oké, helder. Thanks!

@Aar:

Zijn dit dingen waar jij/jullie wel eens mee te maken hebben gehad eigenlijk ... dus dat je een website hebt die niet meer op 1 server past, waardoor je aan de slag moest met load balancers? En zo ja, doe je zoiets dan zelf, of besteed je dat uit?

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.