#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Hank Megens

Hank Megens

11/10/2010 22:03:30
Quote Anchor link
Hallo,

Ik krijg bovenstaande melding.
heb reeds alles verwijderd en wampserver opnieuw geïnstaleerd.
Echter de melding blijft komen als ik naar phpmyadmin wil gaan.

Heb ik iets over het hoofd gezien.

Heb ook al geprobeerd het passworfd aan te passen in config.inc.php


Kan iemand mij verder helpen

Hank
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 08:30:50
 

11/10/2010 22:10:16
Quote Anchor link
Volgens mij moet je bij de install van wampserver een password opgeven. Dat is voor mysql.
Dat password wat jij aangepast is is van iets anders, van wat weet ik niet.
Zie ook anders dit.
 
- SanThe -

- SanThe -

11/10/2010 22:20:00
Quote Anchor link
Die melding geeft aan dat je géén password gebruikt. Lijkt mij niet juist.
 
Hank Megens

Hank Megens

11/10/2010 22:36:42
Quote Anchor link
karl karl,

Ik heb de link die jij aangeeft gevolgd.
Gaat een heel eind goed. als ik echter via de promp in wil loggen (mysql -p) en ik typ het password in, krijg ik de melding.
ERROR 1045 (28000): access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: YES)

enig idee hoe nu verder?

Hank
 

11/10/2010 22:39:52
Quote Anchor link
Je hebt ergens een password opgegeven. Dat moet je gebruiken om verbinding te maken.
 
Niek s

niek s

11/10/2010 22:46:59
Quote Anchor link
Is engels nou zo moeilijk om te lezen?
Je ziet toch wat er staat. Gewoon dat je geen goede username/password hebt opgegeven. Fixen!
 
Hank Megens

Hank Megens

11/10/2010 22:49:37
Quote Anchor link
Karl Karl,

Dat is juist het rare, ik bij de installatie en de her installatie van mijn wampserver nooit een password opgegeven.
Dat heb ik pass in phpmyadmin gedaan.
Daarna werkte niks meer.

Je eerste suggestie heb ik inmiddels wel successvol doorlopen (typo).
Echter bij het opniuew staqrten van mijn wampserever, blijf ik de foutmelding krijgen als in de phpadmin wil starten.

Ik kan eventueel nogmals wampserver de insalleren, maar wat moet ik nog meer verwijderen zodat ik zeker weet dat alles van mijn pc weg is mbt PHP Apach en MYSQL?

Hank


Toevoeging op 11/10/2010 22:50:30:

Niek,

Ik hoef nergens een username of password op te geven, daarom is het zo raar.

Hank

Toevoeging op 11/10/2010 22:51:06:

Niek

Ik ben een noob

Hank
 
- SanThe -

- SanThe -

11/10/2010 22:57:06
Quote Anchor link
Hank Megens op 11/10/2010 22:49:37:
.. ik bij de installatie en de her installatie van mijn wampserver nooit een password opgegeven ..

.. Dat heb ik pass in phpmyadmin gedaan ..


Dat kan dus niet.
PhpMyAdmin gebruikt het passsword dat jij bij mysql hebt opgegeven.
Heb je dat nog niet gedaan dan doe je dat alsnog. Zie de info op internet betreffende dat onderwerp.
 
Hank Megens

Hank Megens

11/10/2010 23:05:31
Quote Anchor link
Hoi,

Middels de link van Karl Karl heb ik mijn password in gesteld zoals aangegeven.\
Tevens gechecked en het password werkt.

Wampserver opnieuw gestart.
via http:\\localhost:8080\ op de wampserver pagina terecht gekomen
bij het klikken op phpmyadmin krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding als in mijn eerste bericht aangegeven.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp het niet.
Vergeet ik nog iets?

Hank
 
- SanThe -

- SanThe -

11/10/2010 23:08:51
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 11/10/2010 22:20:00:
Die melding geeft aan dat je géén password gebruikt. Lijkt mij niet juist.


Dan gebruik je GEEN password.
 
Hank Megens

Hank Megens

11/10/2010 23:17:25
Quote Anchor link
Hallo,

Als ik by de promt in de juiste directory (C:\wamp\bin\mysql\mysql5.1.36\bin) intyp, mysql -p, vraagt hij om het password.
Ik geef mijn password in (wat ik dus WEL heb) en ik ben ingelogd.

Dus bij de promt log ik wel in op mysql via wampserver op localhost kom ik er niet.

Het betreft hier het password van de user root (deze moet ik toch hebben of niet soms)

Hank
 
- SanThe -

- SanThe -

11/10/2010 23:20:02
Quote Anchor link
Die melding krijg je toch bij het starten van phpmyadmin? Dan moet je daarvan de config nog aanpassen.
 
Hank Megens

Hank Megens

11/10/2010 23:32:51
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb nu de config.inc.php ook aangepast (elders op het internet werd gesuggereerd dat dit niet nodig was)

En nu werkt ie weer.


Hartelijk dank allen

Hank
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.