1NV - X (procesgegeven)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Eduard

Eduard

04/04/2008 18:13:00
Quote Anchor link
Die X kan ik gerust met php uitrekenen nadat ik 2 gegevens uit db haal, maar wat als ik die X wil aflopend/oplopend weergeven? Moet ik die gegevens dan toch in de db wegschrijven of kan ik het gewoon met php doen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:24:28
 
Frank -

Frank -

04/04/2008 18:19:00
Quote Anchor link
Het lijkt mij dat je hier ASP of Cobol voor nodig hebt.

Waar heb je het over???
 
Eduard

Eduard

04/04/2008 18:25:00
Quote Anchor link
USERS
id (sleutel)
nickname (unique constraint)
kills (RG)
deaths (RG)
ratio (X - procesgegeven)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

   if($deaths==0)
   {

        $ratio=$kills;
   }
else{
        $ratio=$kills/$deaths;
   }

?>


Ik wil dus mijn tabel/spelerslijst meer fair sorteren, volgens ratio aflopend

Momenteel doe ik dat door ratio up te daten net als ik die bepaald heb, en daarna in de vorm van de tabel uitgieten, maar de procesgegevens mogen niet in de db voorkomen heb ik gelezen, dus zit ik nu met een raadsel =)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
 
Frank -

Frank -

04/04/2008 18:32:00
Quote Anchor link
Stap 1: Vergeet PHP, daar heeft jouw database en/of datamodel 100x niks mee te maken. Je probeert nu een probleem op te lossen die niet bestaat. Sorteren heeft namelijk helemaal niets te maken met het datamodel en nog minder met welke programmeertaal dan ook.

Ga normaliseren en ga dus uitzoeken welke data je allemaal tot je beschikking hebt en wat je allemaal nodig hebt. Een ratio is bv. de som ((2 * kills) + (3 * deaths)). Het is dus volkomen onzinnig om ratio op te slaan, die heb je namelijk al. Even rekenen en klaar is kees. Op de uitkomst kun je ook gewoon sorteren, dat is een functie die SQL ook biedt.

Tijdens het normaliseren mag je dus nooit gaan bedenken hoe je iets in PHP, Java of Cobol gaat aanpakken, dat is nog minder belangrijk dan welke soap er vanavond op de tv zal zijn.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/04/2008 18:35:00
Quote Anchor link
Je bouwt gewoon de controlestructuur in je query met een IF, zie de handleiding
 
Eduard

Eduard

04/04/2008 18:38:00
Quote Anchor link
normalisatie was nog in progres,ah dus zo

SELECT * FROM `users` ORDER BY kills/deaths DESC


dat ik het niet direct geprobeerd had, bedankt om mij erop te wijzen


edit: moet toch nog controlestructuur gebruiken, anders zet hij de gebruikers met 0 deaths gewoon onderaan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
 
Frank -

Frank -

05/04/2008 15:28:00
Quote Anchor link
Je bent nog niet klaar met normaliseren maar je bent al wel code aan het schrijven? Alvast veel succes toegewenst met debuggen, daar ga je vast nog héél veel tijd in steken. Jouw aanpak is namelijk dé manier om een berg bugs te aan te maken.

En die gore backticks `, dat zal een tikfoutje zijn? Of wil je nog meer bugs hebben?
 
Eduard

Eduard

05/04/2008 15:36:00
Quote Anchor link
niet echt coden, was gewoon die log bestandje aan het onderzoeken,
(en in dit geval was ik vergeten dat ik met sql ook kon gaan rekenen, en dus wist ik geen raad meer met ratio)

het onnodige aan het opschonnen,
analyzeren welke gegevens ik allemaal nodig heb,

is niet echt logisch om eerst te normaliseren en daarna telkens nieuwe attributen te ontdekken die weeral genormaliseerd moeten worden*

die backticks zijn een lelijke gewoonte van me =/

*
edit:
toegevoegd+genormaliseerd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
 
Frank -

Frank -

05/04/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Eduard schreef op 05.04.2008 15:36:
is niet echt logisch om eerst te normaliseren en daarna telkens nieuwe attributen te ontdekken die weeral genormaliseerd moeten worden
Dan ben je blijkbaar nog niet klaar met normaliseren. Wanneer later blijkt dat je nog iets moet toevoegen, heb je blijkbaar een fout gemaakt (iets over het hoofd gezien) of zijn de eisen veranderd.
 
Eduard

Eduard

05/04/2008 15:41:00
Quote Anchor link
volledig met je eens, ik wou gewoon even 100% zeker zijn over die ratio en verder doorgaan met het analyzeren van volgende informatie (om die dan samen met de rest in 1 keer te normaliseren)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eduard
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.