2e directory "nieuws" aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Alain

alain

20/11/2005 15:03:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik heb een directory "nieuws" ik wil die copieren en hernoemen naar "nieuws_kapoenen", ik wil dus een 2e nieuwssysteem aanmaken .
In de mysql database heb ik dus "nieuws" en maak ik "nieuws_kapoenen" bij aan.

Maar nu mijn vraag:

Op welke pagina's van de directory "nieuws_kapoenen" moet ik dan veranderingen aanbrengen?, want alle aanwijzingen naar "nieuws" moeten verandert worden naar "nieuws_kapoenen", anders gaat die uiteraard mijn gegevens laten zien van "nieuws" en niet van "neuws_kapoenen"

wie weet raad ?

Hartstikke bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 08:12:53
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 15:28:00
Quote Anchor link
Eehm, is dit een reactie op een script ofzo?
 
Jelmer -

Jelmer -

20/11/2005 15:41:00
Quote Anchor link
Waarschijnlijk allen config.php o.i.d. (als het een beetje goed nieuwssysteem is)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 15:45:00
Quote Anchor link
Jelmer, ligt eraan.. Als alain een nieuwe database aangemaakt heeft wel. Maar als hij een tabel gekopierd en gerenamed heeft binnen dezelfde database zou hij wel aanpassingen moeten maken in de meeste gevallen.
 
Alain

alain

20/11/2005 15:52:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik heb een nieuwe tabel aangemaakt met name "nieuws_kapoenen, ik heb nu dus 2 verschillende tabellen nieuws en nieuws_kapoenen.

Moet ik dus enkel maar in config.php de gegevens aanpassen?
en is dat ergens bovenaan in het script of moet ik config.php hier eerst eens posten?

Hartstikke bedankt mannen
 
Jelmer -

Jelmer -

20/11/2005 15:53:00
Quote Anchor link
Ik denk dat arjan gelijk heeft, en je in al je bestanden moet duiken op zoek naar niews en dat veranderen in nieuws_kapoen.
 
Alain

alain

20/11/2005 16:17:00
Quote Anchor link
Hoi

Zijn het gewoon in alle pagina's enkel de $query die ik moet aanpassen ?

$query = mysql_query("select * from nieuws_jonggivers ORDER BY id DESC");

of zie ik iets over het hoofd ?

Hartelijk dank!
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 16:21:00
Quote Anchor link
Jup, maar afhankelijk van welk systeem je gebruikt ook aanpasingen maken zodat de reacties etc kloppen.
 
Alain

alain

20/11/2005 16:26:00
Quote Anchor link
ok, heb overal alles aangepast maar als ik op de admin pagina ga, zie ik de gegevens van "nieuws" en niet van "nieuws_kapoenen", er zit ergens nog een foutjes?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

20/11/2005 16:28:00
Quote Anchor link
Tja, weet nogsteeds niet welk systeem jij gebruikt... maar kan mij voorstellen dat je ook de admin aan moet passen.

Makkelijker/beter is gewoon een nieuwe database te maken, ipv een tabel. Dan hoef je maar één dingetje aan te passen en klaar.
 
Alain

alain

20/11/2005 16:57:00
Quote Anchor link
BEDANKT iedereen,

Het werkt nu, na jullie goede raad !

Maar... in de admin functie heb ik een probleempje dat hij geen berichten wil verwijderen?

Welk foutje zou dit kunnen zijn ?

Of moet ik hier een nieuwe topic plaatsen?

verwijdernieuws.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
include("../config.php");
?>

<html>
<head>
<title>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo($titel); ?>
- Admin</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">
</head>
<body bgcolor="#F9F9F9">
<center>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?
if($_GET['actie'] == 2){
    if($_POST['gebruikersnaam'] == $adminnaam && $_POST['wachtwoord'] == $password){
        Setcookie("gebruikersnaam", $_POST['gebruikersnaam'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        Setcookie("wachtwoord",$_POST['wachtwoord'], Time()+$_POST['tijdingelogd']);
        echo "<font color=yellowgreen>»</font> Je bent succesvol ingelogd! Je wordt over 2 seconden naar je pagina gestuurd.";
        echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=postnieuws.php\">";
    }
else{
        echo "<font color=yellowgreen>»</font> <b>Error:</b> Je hebt 1 of meer velden niet correct ingevuld.";
    }
}
else{
    if($_COOKIE['gebruikersnaam'] != $adminnaam && $_COOKIE['wachtwoord'] != $password){
        echo "<form name=\"inloggen\" action=\"postnieuws.php?actie=2\" method=\"POST\">
        Gebruikersnaam:<br><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\"><br><br>
        Wachtwoord:<br><input type=\"password\" name=\"wachtwoord\"><br><br>
        Tijd ingelogd:<br><select size=\"1\" name=\"tijdingelogd\">
        <option value=\"3600\">Een uur</option>
        <option value=\"86400\">Een dag</option>
        <option value=\"604800\">Een week</option>
        <option value=\"18144000\">Een maand</option>
        <option value=\"22118400\">Een jaar</option>
        <option value=\"2211840000\">Altijd</option>
        </select><br>
        <input type=\"submit\" name=\"verzenden\" value=\"login\">
        </form>
        "
;
    }
else{
if ($actie == "1"){

    $query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='" .$_GET["id"] ."'";
  $result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
    echo "<font color=yellowgreen>»</font> Het nieuwsbericht is verwijderd, je wordt nu terug gestuurd.";
    echo "<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"2; URL=admin.php\">";                        
}
else{

    echo "<font color=yellowgreen>»</font> Weet je zeker dat je dit nieuwsbericht wilt verwijderen?<br>
    <a href=\"verwijdernieuws.php?actie=1&id="
.$_GET['id']."\">Ja</a> / <a href=\"admin.php\">Nee</a></td>";
}
}
}
                                
die();

?>
 

20/11/2005 18:58:00
Quote Anchor link
maak van
if($_GET['actie'] == 2){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 2) {

en van
if ($actie == "1"){
eens
if (intval($_GET['actie']) == 1) {
 
Alain

alain

20/11/2005 21:01:00
Quote Anchor link
Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/11/2005 22:40:00
Quote Anchor link
$query="DELETE FROM nieuws_jonggivers WHERE id='"

ik wil niet lastig zijn, maar zei je niet dat de tabel nieuws_kapoenen heette??
 
Alain

alain

20/11/2005 22:45:00
Quote Anchor link
Jawel Robert,

Maar ik heb identieke tabellen gemaakt, nieuws, nieuws_kapoenen, en nieuws_jonggivers.

Maar allemaal hebben ze hetzelfde probleem uiteraard en daarom neem ik er 1tje als voorbeeld.

Bedankt
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/11/2005 22:59:00
Quote Anchor link
Kom je wel gewoon bij het deel dat die om de bevestiging vraag voor het verwijderen?
 

20/11/2005 23:39:00
Quote Anchor link
alain:
Heb ik geprobeerd, maar het lukt niet ?
Wat doet ie. Error, notice, lege pagina, sql error?
 
Alain

alain

21/11/2005 13:10:00
Quote Anchor link
Ik kom inderdaad bij het deel bevestiging om te "bewerken" of te "verwijderen,ik krijg geen foutmelding, er gebeurd gewwon niets ?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

21/11/2005 13:16:00
Quote Anchor link
Lijkt op een script zonder error afhandeling. Tijd om te debuggen dus. Dat word echo'tjes plaatsen :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

21/11/2005 13:29:00
Quote Anchor link
De code is nogal onoverzichtelijk door het gebruik van GET en POST samen. Je zou om te testen even alle GETs naar POSTs om kunnen zetten. Wel eerst even een backup maken van je code ;-)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

21/11/2005 13:56:00
Quote Anchor link
Geeft die wel een ID mee als je dan op ja klikt. Als het goed is volgens jou code dan moet je url ongeveer zo eindigen (ga er ff vanuit dat het bericht met id 1 wordt verwijdert):
verwijdernieuws.php?actie=1&id=1
Als dit NIET zo is, dan gaat het fout met het meegeven van de ID.

EDIT:
echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"2; URL=postnieuws.php\">";

Klopt volgens mij al niet eens!! Als ik het script goed lees (of interpreteer), dan kan je op verwijderen klikken, dan moet je in gaan loggen, en wanneer je bent ingelogd, dan kan je het bricht verwijderen.
Dan moet je ervoor zorgen dat de ID wel elke keer via $_GET (of $_POST voor toch iets meer veiligheid) wordt meegegeven, zodat je die uit kan lezen.
Gewijzigd op 21/11/2005 14:00:00 door Robert Deiman
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.