404 redirect

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 01:45:54
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Als een pagina wordt opgevraagd die niet bestaat en ik wil doorverwijzen naar een eigen 404 pagina. Doe ik het dan op de juiste manier als ik eerst een header 404 geef en daarna een location header?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('HTTP/1.1 404 Not Found');
header('Location: http://www.foobar.nl');
?>

Het gaat er mij met name om of die 404 header daar op z'n plaats is. Weet iemand dat?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:22:55
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 07:39:54
Quote Anchor link
Je kunt daarvoor beter een ErrorDocument instellen in .htaccess, bijvoorbeeld je zoeksysteem:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ErrorDocument 404 http://www.example.com/zoeken/
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/04/2013 08:42:48
Quote Anchor link
Ikzelf heb een idee dat het zou moeten werken. Je kan het uittesten op
http://web-sniffer.net/
 
Landleven Tips

Landleven Tips

09/04/2013 09:37:58
Quote Anchor link
Moet hiermee niet de pagina die niet bestaat juist wel bestaan? Want waar wil je dit precies gaan instellen? In het centraal document heeft namelijk niet veel nut, aangezien dan de pagina juist moet bestaan.

Dit vraag ik juist omdat ik wel geïnteseerd ben in deze methode. Ik weet dat .htacces altijd beter is, maar om het gewoon eens uit te proberen :)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 10:03:29
Quote Anchor link
Het ErrorDocument dat de 404 afhandelt, moet natuurlijk wél bestaan. Ontbreekt dat namelijk, dan treedt opnieuw een 404 op en blijft de server hangen op een eindeloze lus.

Het ErrorDocument hoeft echter niet per se domweg een clientfout te melden. Vandaar dat ik een ander voorbeeld gaf: je kunt bijvoorbeeld een zoeksysteem aan het werk zetten. Je zou dat bijvoorbeeld kunnen gebruiken om actief met PHP of MySQL te gaan zoeken naar URL's die lijken op de niet-gevonden URL. Treedt de 404 bijvoorbeeld op bij de niet-bestaande URL www.example.com/klanteservice zonder tussen-n, dan zou zo'n systeem de bestaande URL www.example.com/klantenservice/ kunnen aanbieden.
Gewijzigd op 09/04/2013 10:03:56 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 14:25:57
Quote Anchor link
Ik ben dus een framework aan het maken en dat framework bevat routes. Ieder request (url) wordt in het framework gestopt. Het framework kijkt vervolgens of er een match is. Stel de url is www.mijnsite.nl/contact dan kijkt het framework of de route "contact" bestaat en het toont vervolgens de juiste pagina. Echter als een niet bestaande url wordt opgevraagd www.mijnsite.nl/ik-besta-niet dan wil ik dat er een redirect wordt uitgevoerd naar een "niet gevonden" pagina in mijn framework. Maar ik vraag me dus af of het dan klopt als ik daaraan voorafgaand een 404 header stuur. Kan/mag dit?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('HTTP/1.1 404 Not Found');
header('Location: http://www.mijnsite.nl/niet-gevonden');
?>
Gewijzigd op 09/04/2013 14:26:47 door Ozzie PHP
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 14:50:08
Quote Anchor link
Een 404 is een clientfout, dus moet je de client melden dat deze een fout heeft gemaakt en bepaalt de client vervolgens hoe er met de eigen fout wordt omgegaan. Aan daar heb je een probleem: niet elke client handelt een 404 hetzelfde af. Bijvoorbeeld Internet Explorer en Chrome letten op de grootte in bytes van de 404-pagina.

Een belangrijkere vraag is of je 'niet gevonden'-pagina altijd moet worden getoond. Is het antwoord 'ja', dan kun je vanwege de gemankeerde clientafhandeling overwegen helemaal geen 404-header te gebruiken.

Ik zou zelf eerder kiezen voor een compromis: een ErrorDocument in .htaccess instellen op een applicatie die de routing van fouten kan afhandelen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 14:52:57
Quote Anchor link
Ward, dank voor je reactie. Daar hebben we het al eens eerder over gehad ;)

Ik wil geen error document gebruiken, maar gewoon vanuit het framework een "niet gevonden" pagina tonen. Maar mijn vraag is dus of ik dan die header moet meesturen.

Wat betekent zo'n header eigenlijk? Voor wie is die bedoeld? Voor de browser? Voor een zoekmachine?

En kan het wel dat ik eerst een 404 header geef en vervolgens toch nog een pagina toon?
 
Erwin H

Erwin H

09/04/2013 15:04:52
Quote Anchor link
Als ik deze link een beetje snel scan dan is het wel verstandig: http://www.mcanerin.com/en/articles/301-redirect-404-error.asp

Kort gezegd, als een search engine ooit eens langs een foute link naar je pagina komt dan zal die dankzij de 404 begrijpen dat de link niet klopt en het niet zien als een redirect. Voor de gebruiker is de redirect handig omdat die dan een mooie pagina krijgt te zien en niet zo'n lelijke 404 foutmelding van de browser.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 15:05:47
Quote Anchor link
Elke response is per definitie bedoeld voor "een client". Aangezien een 404 ook kan optreden bij een niet-gevonden afbeelding of een niet-gevonden CSS-bestand, kan dat een reden zijn om daar toch je eigen routing op te zetten. Bovendien wil je waarschijnlijk niet altijd dezelfde 404-pagina tonen, alleen al vanwege foutmeldingen in andere talen.

Even getest: bij een Location-header krijg je automatisch Status: HTTP/1.1 302 Moved Temporarily cadeau en is de 404-header verdwenen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 15:10:16
Quote Anchor link
@Erwin: oké, dan laat ik 'm staan.

@Ward: ik kan het zelf niet testen helaas, maar als jij dit doet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('HTTP/1.1 404 Not Found');
header('Location: http://www.mijnsite.nl/niet-gevonden');
?>

... dan krijg je geen 404 header??? Hoe kan dat nou weer... dat lijkt toch niet te kloppen. Of misschien zie jij die 404 niet omdat er geredirect wordt, maar hij zal er toch wel zijn lijk me...
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 15:28:49
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 09/04/2013 15:10:16:
@Ward: ik kan het zelf niet testen helaas, maar als jij dit doet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('HTTP/1.1 404 Not Found');
header('Location: http://www.mijnsite.nl/niet-gevonden');
?>

... dan krijg je geen 404 header??? Hoe kan dat nou weer... dat lijkt toch niet te kloppen. Of misschien zie jij die 404 niet omdat er geredirect wordt, maar hij zal er toch wel zijn lijk me...

Correct: de 404 is dan inderdaad verdwenen. Dat gebeurt zelfs als ik de parameter $replace op false zet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('HTTP/1.1 404 Not Found');
header('Location: http://www.example.com/niet-gevonden', false);
?>


Keer ik de headers om, dan krijg ik uitsluitend Status: HTTP/1.1 404 Not Found zonder de Location-header en zonder de 302-header:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('Location: http://www.example.com/niet-gevonden');
header('HTTP/1.1 404 Not Found', false);
?>


Ergens is het wel logisch als je vanuit één HTTP-response redeneert, want je hebt hetzij redirection (vanaf 300), hetzij een clientfout (vanaf 400), maar niet beide tegelijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 15:32:54
Quote Anchor link
Hmmm, ik vind het raar... maar kan het niet zo zijn dat jij de 404 niet te zien krijgt omdat de pagina wordt geredirect? Gebruik je een programma om die headers te zien trouwens?

Maar hoe moet je zoiets dan oplossen? Want je wil een zoekmachine laten weten dat het een 404 is, maar je wil ook een mooie pagina voorschotelen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 15:46:42
Quote Anchor link
Ik gebruik daarvoor inderdaad een sniffer.

Meteen maar even de omgekeerde test uitgevoerd. Mijn ErrorDocument 404 in .htaccess geeft een Status: HTTP/1.1 302 Found met vervolgens in Location: de URL van de 404-pagina. Ook géén 404-header dus.

Wel doet Apache gratis content cadeau:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
<html><head>
<title>302 Found</title>
</head><body>
<h1>Found</h1>
<p>The document has moved <a href="http://www.example.com/bestaat-niet">here</a>.</p>
</body></html>


En dat is vervolgens niet de 404-pagina uit .htaccess die de meeste bezoekers zien.
Gewijzigd op 09/04/2013 15:47:09 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 16:54:28
Quote Anchor link
Hmmm, vaag... dus eigenlijk kan dit niet fatsoenlijk worden opgelost als ik het goed begrijp?

(welk sniffer gebruik je?)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 17:37:49
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 17:40:06
Quote Anchor link
Zijn dat soort sites te vertrouwen? En zijn er ook tooltjes voor dat jij weet?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

09/04/2013 17:44:53
Quote Anchor link
Je kunt er zelf eentje maken met PHP en cURL :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 19:41:05
Quote Anchor link
Geen idee hoe dat moet... en beetje veel werk voor sporadisch gebruik ;)
Maar je weet dus geen tooltje maak ik daar uit op.
 
MayDay PHP

MayDay PHP

09/04/2013 21:42:01
Quote Anchor link
@Ozzie

Even iets kleins opgeschreven en getest. Het is niet erg heel mooi, maar doet precies wat je wilt en ik krijg dus wel een 404 redirect op mijn site. Maar ik voer geen redirect uit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

# Url:
$ch = curl_init('http://domain/invalid-url');

# Geen output tonen op de site:    
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, false);

# Volg de redirect 1 maal:
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_MAXREDIRS, 1);

# Exec uitvoeren:    
curl_exec($ch);

# Toon het resultaat:    
echo '<pre> ' . print_r(curl_getinfo($ch), true) . '</pre>';

?>


Aangepast zodat de Location header gevolgd wordt en zodanig dat je daar de output van krijg. In eerste instantie kreeg ik dus een 404 HTTP code, maar wanneer ik de redirect volgde kreeg ik een 301 HTTP code.

Kijk ook naar redirect count en start bij 0 (CURLOPT_MAXREDIRS) en per redirect voeg je dan een toe en dan krijg je voor elke redirect de HTTP code of pas gewoon de code aan :-).

Mijn resultaten.
1. Zonder redirect: HTTP 404 Not Found
2. Met redirect op dezelfde server: HTTP 301 Redirect
3. Met redirect op localhost: HTTP 302 Moved
Gewijzigd op 09/04/2013 22:06:13 door MayDay PHP
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/04/2013 22:16:54
Quote Anchor link
Dankjewel, maar ik heb echt geen flauw idee wat je hier aan het doen bent :-/
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.