Aanbieding voor voorbeelden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

14/04/2009 11:12:00
Quote Anchor link
Beste mede php-ers,

wat ik nog regelmatig tegen kom op phphulp zijn scripts zonder voorbeelden, dit is natuurlijk niet erg gebruiksvriendelijk. Nou weet ik niet of dit door luiheid komt of omdat er geen plek is om het voorbeeld te uploaden, maar ik zou graag een voorstel willen doen en soms zijn de links zo oud dat ze niet meer werken.

Ik heb een vrij ruime webhosting, ruim genoeg om alle voorbeelden op te kunnen slaan: 500GB webruimte, unlimited bandbreedte, unlimited databases.


Mijn voorstel is, dat ik een ruimte vrij zet voor alle voorbeelden. Kortom iedereen die een PHP script schrijft, mag het voorbeeld op mijn hosting zetten. Zou dit een goed/leuk idee zijn?
Nou denkt natuurlijk iedereen, wat wilt hij er voor terug dan.
Donaties zijn natuurlijk altijd welkom, zoals we allemaal weten is webhosting niet gratis. Maar ik vraag geen verplichte betaling, en misschien wil je zo vriendelijk zijn op (mijn)google-ads boven of onderaan je voorbeeld te zetten.

Nou ik hoor het allemaal wel, en ik zou ook graag reacties zien van de phphulp crew, misschien dat we een deal kunnen sluiten :)
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 00:41:30
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

14/04/2009 11:15:00
Quote Anchor link
Ik heb er ook wel eens over nagedacht om iets op te zetten maar ik zag het uiteindelijk niet zitten om ieder script / update op veiligheid te controleren.
 
Mitchell

Mitchell

14/04/2009 11:16:00
Quote Anchor link
Klinkt goed. Though, als er een kleine modificatie aan een script word gedaan, ga jij dit dan bijhouden? Of komt er een soort online systeem?
 
Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

14/04/2009 11:17:00
Quote Anchor link
Arjan, is dit niet mogelijk door ergens globaal te doen?
 
Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

14/04/2009 11:18:00
Quote Anchor link
@Mitchel: Ik ben dan van plan een online systeempje erin te zetten. Ook om misschien te checken op veiligheid van bestanden etc.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

14/04/2009 11:22:00
Quote Anchor link
Je zult elk script in een sandbox moeten zetten en heel strak afschermen. Je wilt bijvoorbeeld geen mail bom/ddos scripts hebben.
En scripts die een oneindige loop hebben of heel veel geheugen gebruiken lijkt me ook niet fijn.
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

14/04/2009 11:40:00
Quote Anchor link
Serellyn schreef op 14.04.2009 11:18:
@Mitchel: Ik ben dan van plan een online systeempje erin te zetten. Ook om misschien te checken op veiligheid van bestanden etc.


hoe ben je van plan je systeem te late contoleren of en script veilig is?
 
Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

14/04/2009 11:41:00
Quote Anchor link
Hoe ik dat wil gaan doen is mij ook nog een hele grote vraag rvw/tjvb. De vraag is ook of het uberhaubt kan. Maar dat wil ik zeker wel uitproberen.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

14/04/2009 11:41:00
Quote Anchor link
Als jij een script ziet, en hij ziet er mooi uit. Kun je hem lokaal even controleren.

Natuurlijk is het balen, maar he, jij wilt het. De poster deelt het!
 
Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

14/04/2009 11:49:00
Quote Anchor link
Dennis Mertens, daar heb je zeker gelijk aan. Maar vooralsnog zou het makkelijk zijn van elk script een voorbeeld te hebben. Maar goed als er geen behoefte is hoef ik het natuurlijk niet te doen, dan mag het topic weer verwijdert worden hoor.
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

14/04/2009 11:53:00
Quote Anchor link
Natuurlijk is het makkelijk, zo kan ik wel 100-en dingen bedenken die makkelijk zijn.

En ik geef je opzich wel gelijk. Maar dat moet per script bekeken worden. Een scriptje dat een alternatief biedt voor print_r (zoals een tijdje terug), vind ik een voorbeeld minder noodzakelijk dan een geheel login script. Want dat duurt ook ietsjes langer om op te zetten.
 
Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

14/04/2009 12:16:00
Quote Anchor link
Ik geef je ook zeker wel gelijk Dennis.

Nou, maar even kijken of er veel vraag naar is, anders gaat het zoiezo niet door natuurlijk :)
 
GaMer B

GaMer B

14/04/2009 12:19:00
Quote Anchor link
Als is er vraag naar, Serellyn, hoe wil je dit dan gaan realiseren? Je brengt je hele webspace zo in gevaar als je allemaal voorbeelden gaat hosten met enorme beveiligingslekken...
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

14/04/2009 12:19:00
Quote Anchor link
TT@Above: sowieso.

Maar dan krijg je wat je hier boven ziet, veiligs heids lekken?

En worden behoorlijk wat scripts toegevoegd, die ik absoluut niet zou willen draaien!! Hoe denkt gij daar over? 8)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

14/04/2009 12:21:00
Quote Anchor link
Ik denk, een subdomein, afgesloten van de main domain. scripts die te veel verbruiken stoppen *zal vast wel wat voor zijn* voorbeelden mogen niet meer als x aantal geheugen in nemen, zowel in de database als op de server, en verder, maak een cron die de server afgaat op rare dingen. wat je zoekt moet je zelf weten. :)
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

14/04/2009 12:26:00
Quote Anchor link
Of er moet een zip-file bij geleverd worden waarin alles goed staat en dat er standaard een config.inc.php in zit voor de database connectie etc. Zodat het heel eenvoudig is het te testen op de lokale server.

En niet dat je elke pagina 1 voor 1 moet kopieren etc. bla bla.
 
GaMer B

GaMer B

14/04/2009 12:27:00
Quote Anchor link
En dat allemaal voor een kleine k*t snippet van enkele regels?
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

14/04/2009 12:58:00
Quote Anchor link
Waar lees je dat?
 
Ernst Jacobs

Ernst Jacobs

17/04/2009 16:52:00
Quote Anchor link
Er is blijkbaar geen interesse, dus dan gaat het niet door :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.