aangeleverde zooi, ander woord [taal]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2015 22:17:31
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Wie weet er een ander woord voor "aangeleverde zooi" :-)

Ik zoek een kort zelfstandig naamwoord (dus geen (afgeleid) werkwoord) dat aangeeft dat het gaat om bestanden/materiaal dat ik heb ontvangen. Deze vraag heeft overigens niks met programmeren te maken.

Stel ik moet voor een klant een website maken en die klant levert mij per mail alvast wat teksten en foto's aan. Nu wil ik alles wat die klant mij aanlevert in een apart mapje zetten met een duidelijke korte naam, zodat ik weet dat ik in die map alle aangeleverde bestanden kan terugvinden.

Het moet een naam zijn die ongeveer dezelfde strekking heeft als "Ontvangen", maar zoals ik zei moet het geen afgeleide zijn van een werkwoord. Ik zoek dus een zelfstandig naamwoord met de betekenis "Bestanden die aan mij zijn toegestuurd" maar dan in 1 kort woord :) Iemand een idee?
Gewijzigd op 07/10/2015 22:18:19 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

23/08/2019 20:50:18

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

07/10/2015 22:43:03
Quote Anchor link
Incoming of inkomend zou je kunnen doen. Het maakt voor de klant niet uit hoe het heet. Als het maar duidelijk is en neutraal of formeel klinkt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2015 22:56:32
Quote Anchor link
Aar, thanks. Het gaat niet om de klant. Het is puur voor mezelf. Ik zoek een logische naam.

Ik gebruik overal zelfstandige naamwoorden en zoek dus een zelfstandig naamwoord.

Jouw suggestie "inkomend" dekt weliswaar de lading, maar is helaas geen zelfstandig naamwoord.

Ben van Velzen

Ben van Velzen

07/10/2015 23:01:13
Quote Anchor link
Bestanden die gestuurd zijn worden vaak kopij genoemd, zoiets?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/10/2015 23:14:19
Quote Anchor link
media
bronmateriaal
assets
?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/10/2015 23:55:04
Quote Anchor link
Kopij is het niet. Dat heeft te maken met de aanlevering van redactionele artikelen.

Bronmateriaal is ongeveer wat ik zoek. Dat is een optie. Alleen is het nog steeds een lang woord. Maar tot nu toe wel het beste.

Pipo Clown

Pipo Clown

08/10/2015 00:02:21
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 07/10/2015 23:55:04:
Bronmateriaal is ongeveer wat ik zoek. Dat is een optie. Alleen is het nog steeds een lang woord.

Bron

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2015 00:23:48
Quote Anchor link
Ja, haha ... is welk kort inderdaad ;)

Is er niet een ander kort woord te bedenken voor "materiaal", dus bronxxx ??
Gewijzigd op 08/10/2015 00:25:27 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/10/2015 08:47:00
Quote Anchor link
In het Engels zou dat customer input zijn en de verkorte vorm input kun je ook in het Nederlands gebruiken.

Willem vp

Willem vp

08/10/2015 08:55:21
Quote Anchor link
Ik gebruik altijd 'meuk'.

Tortuga web

tortuga web

08/10/2015 11:17:49
Quote Anchor link
post of postbus of inbox

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/10/2015 11:48:27
Quote Anchor link
>> Ik gebruik altijd 'meuk'.

De meuk van de klant, hehe :-)

>> post of postbus of inbox

Zou kunnen, maar doet me net niet iets te veel aan e-mail denken.

>> In het Engels zou dat customer input zijn en de verkorte vorm input kun je ook in het Nederlands gebruiken.

Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Het zal inderdaad input worden, of bronmateriaal. Een van de deze twee. Bedankt allemaal voor het meedenken en mij aan wat inspiratie helpen! :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.