Aantal berichten per pagina's in Gb

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mike vd Veer

Mike vd Veer

13/04/2008 21:34:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een gastenboek op mn site, alles erop en eraan, maar ik heb een vraag. Hoe kan ik zorgen dat er meerdere pagina's zijn in mn gastenboek en dat er per pagina bijvoorbeeld 10 nieuwste berichten staan. Deze zijn op volgorde van id weergeven omdat ze dan toch automatisch op volgorde van datum van posting. Hopelijk weten jullie wat ik bedoeld:) Want dan zijn mn pagina's tenminste niet zo meeeegalang ..

Groeten

Mike,
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 14:26:29
 
Mark PHP

Mark PHP

13/04/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Pagination.
Overigens, zo te lezen sorteer jij nu op id, je kan beter op datum sorteren aangezien een id niets zegt.
 
Frank -

Frank -

13/04/2008 22:02:00
Quote Anchor link
Mike vd Veer schreef op 13.04.2008 21:34:
Deze zijn op volgorde van id weergeven omdat ze dan toch automatisch op volgorde van datum van posting.
Keep on dreaming!

Een id is 999 van de 1000 keer een integer, een datum is 999 van de 1000 keer een datum (die andere keer is het een bug). Een datum is geen integer, maar een datum. Leg mij nu eens uit hoe jij de datum kunt afleiden van een id... Dat gaat dus niet.

Wanneer jij wilt sorteren op ouderdom, dan zul je een datum moeten gebruiken. A.d.h.v. een datum kun je de leeftijd berekenen en ook een volgorde op datum bepalen. Dat gaat je met een id nooit lukken, ook niet als jij denkt van wel. Ga maar eens aan de slag met backups, dan blijkt dit soort aannames zo maar in het honderd te lopen.
 
Mike vd Veer

Mike vd Veer

13/04/2008 23:20:00
Quote Anchor link
Ik heb nu dit gevonden:

http://www.wmcity.nl/scripts.php?actie=bekijk&id=909

Werkt opzich prima. Alleen een opmerking/vraag: Hoe kan ik het andersom doen? Want nu komen de oudste berichten (net als in een forum) vooraan te staan. Mn eerste post komt dus vooraan te staan, de laatste onderaan.
 
Jelmer -

Jelmer -

13/04/2008 23:25:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
    *
FROM
    table
ORDER BY
    datum ASC

ASC of DESC.

Wat betreft wat Frank zei: zijn reden uitgelegd met voorbeeldje
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Mike vd Veer

Mike vd Veer

13/04/2008 23:28:00
Quote Anchor link
Ben al met datum bezig:)
 
Frank -

Frank -

13/04/2008 23:35:00
Quote Anchor link
@Jelmer: De komma mag je nog even weghalen, die hoort daar niet te staan.
 
Jelmer -

Jelmer -

14/04/2008 08:06:00
Quote Anchor link
Woeps, ik haal hier inderdaad even wat dingen door elkaar.
 
Mike vd Veer

Mike vd Veer

14/04/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Oke nu hebben we het volgende probleem.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?      
 $result
= mysql_query ("SELECT * FROM gastenboek LIMIT ".$start.", ".$maxpp."
        ORDER BY
    datum ASC"
)or die (mysql_error());
?>


Deze query heb ik nu dus voor 't selecteren van de berichten, alleen hierbij krijg ik een error:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY datum ASC' at line 2

Wat is er fout aan?
 
Mike vd Veer

Mike vd Veer

18/04/2008 20:56:00
Quote Anchor link
Zou iemand mij nog kunnen helpen? Sorry als ik opdringerig klink, maar ik zit al best lang met dit probleem.
 
Frank -

Frank -

18/04/2008 21:18:00
Quote Anchor link
De volgorde is niet goed, je moet eerst sorteren en dan pas LIMIT toepassen. Met OFFSET wordt je query nog wat fraaier en duidelijker, werkt in MySQL sinds versie 4.1:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$query
= "
SELECT
  *
FROM
  gastenboek
ORDER BY
    datum ASC
LIMIT "
.$maxpp."
OFFSET "
.$start;
$result = mysql_query ($query)or die (mysql_error());
?>
 
Mike vd Veer

Mike vd Veer

18/04/2008 21:28:00
Quote Anchor link
Dankjewel, ik ga het gelijk proberen!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.