Aantal dagen tot verjaardag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michael

michael

13/11/2008 12:41:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een klein beetje moeite om de aantal dagen tot een verjaardag te berekenen. Het probleem zit er in dat ik dat ik het jaartal niet kan meenemen met de berekening. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen.

Kan iemand me misschien hier mee helpen?

Ik zoek naar een functie waar ik een datum in kan zetten en dat die me dan de aantal dagen tot de verjaardag geeft. Dus als ik vandaag(2008-11-13) deze datum: 1980-11-20 erin zou zetten dan wil ik integer 7 terug hebben.

Als iemand me wil helpen (met tips of de functie) zou ik zeer dankbaar zijn! Het is volgens mij iets heel makkelijks maar het wil niet lukken
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:09:54
 
Michael

michael

13/11/2008 12:47:00
Quote Anchor link
Het probleem wat ik heb is deze.

ik heb de datum 1983-11-10

en als ik die wil berekenen met de datum van vandaag: 1983-11-13 dan wil ik 363 dagen terug hebben. Ik heb dan dit verzonnen. als ik van de verjaardag 2008-11-10 van maak. en dan kijken of het lager is dan de datum vandaag.

zo ja -> voeg een jaar toe. daarna kan ik ze van elkaar aftrekken en heb ik de aantal dagen. Ik vind dit echter een slordige manier en het moet volgens mij VEEL makkelijker kunnen.
 
Michael

michael

13/11/2008 13:02:00
Quote Anchor link
Ok. het hoeft al niet meer.

Ik heb het al :)

als iemand nieuwsgierig is. het is een functie van niks maarja.. :)

het is in Ruby maar programmeertaal maakt natuurlijk nooit uit

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
def days_untill(date)
      date = Date.new(Date.today.year, date.strftime('%m').to_i, date.strftime('%d').to_i)
      date += 1.year if Date.today > date
      date - Date.today      
end
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/11/2008 13:12:00
Quote Anchor link
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.