Aantal toegevoegde medicijnen weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »
Mohamed nvt

Mohamed nvt

23/06/2017 15:11:17
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Momenteel gebruik ik onderstaande code om de aantal toegevoegde medicijnen per maand weer te geven om vervolgens te kijken wat het verschil is met de afgelopen maand.
Echter, nu ik kijk naar de output vind ik het niet logisch wat ik vraag en wat het oplevert.

Zoals jullie het kunnen zien, tel ik het aantal IDs op, maar bij het invoeren van een medicijn heb ik een ook quantity inputfield. En volgens mij moet ik niet het aantal IDs optellen, maar ik moet kijken naar de waarde van quantity inputfield van alle medicijnen van een maand om te kijken hoeveel medicijnen per maand zijn toegevoegd?
Wat vinden jullie van dit gedachte?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    $queryjan
= "SELECT COUNT(id) from medicines where medicineregistration between '2017-01-01' AND '2017-01-31' AND userid= '{$_SESSION['user_id']}'";
    $resultjan = mysqli_query($dbc,$queryjan);
    $rowjan = mysqli_fetch_array($resultjan);
    $totaljan = $rowjan[0];
    $jandiff = $totaldec - $totaljan;
    $decdiff = $totaljan - $totaldec;
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 03:41:28
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/06/2017 15:20:28
Quote Anchor link
>> Wat vinden jullie van dit gedachte?

Het lijkt me dat je die vraag niet aan ons, maar aan je opdrachtgever moet stellen. Dit is een inhoudelijke vraag en geen technische vraag. Degene voor wie het systeem is bedoeld, is de enige die daar antwoord op kan geven lijkt mij.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

23/06/2017 15:23:30
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/06/2017 15:20:28:
>> Wat vinden jullie van dit gedachte?

Het lijkt me dat je die vraag niet aan ons, maar aan je opdrachtgever moet stellen. Dit is een inhoudelijke vraag en geen technische vraag. Degene voor wie het systeem is bedoeld, is de enige die daar antwoord op kan geven lijkt mij.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je puur vanuit een logische kant bekijkt, dan heb ik wel gelijk, toch?
BTW, ik ben de opdrachtgever, eigenaar en etc :-)
 
Ivo P

Ivo P

23/06/2017 16:24:48
Quote Anchor link
er is een verschil tussen "optellen" en "tellen".

Oftewel: "sommeren" en "tellen".

In het Engels "sum" en "count"

count(id) telt alle records waarvoor id niet gelijk is aan null.

sum(aantal) telt de waarden in de kolom Aantal bij elkaar op.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

23/06/2017 19:54:59
Quote Anchor link
Volgens mij maakt het tellen van medicijnen vooral zichtbaar dat je geen duidelijke definitie van medicijnen hebt.

Hoe tel je paracetamol?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/06/2017 21:22:56
Quote Anchor link
>> BTW, ik ben de opdrachtgever, eigenaar en etc :-)

Dan ben jij dus ook degene die het beste die vraag kan beantwoorden ;-)

Je moet dus voor jezelf nagaan WAT je wil weten, en WAAROM je dat eigenlijk wil weten. Als het goed is, komt daar dan vanzelf het antwoord op jouw vraag uit.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

23/06/2017 22:02:45
Quote Anchor link
Ivo P op 23/06/2017 16:24:48:
er is een verschil tussen "optellen" en "tellen".

Oftewel: "sommeren" en "tellen".

In het Engels "sum" en "count"

count(id) telt alle records waarvoor id niet gelijk is aan null.

sum(aantal) telt de waarden in de kolom Aantal bij elkaar op.

Daar heb je gelijk in.
Ik heb daarom de query aangepast naar sum(quantity) en naar mij idee geeft dat een beter beeld.


Toevoeging op 23/06/2017 22:04:31:

Ward van der Put op 23/06/2017 19:54:59:
Volgens mij maakt het tellen van medicijnen vooral zichtbaar dat je geen duidelijke definitie van medicijnen hebt.

Hoe tel je paracetamol?

Per pakket natuurlijk en niet per tablet.
Je koopt toch bij een drogist toch ook een pakket paracetamol en niet een aantal tabletten?


Toevoeging op 23/06/2017 22:08:44:

Ozzie PHP op 23/06/2017 21:22:56:
>> BTW, ik ben de opdrachtgever, eigenaar en etc :-)

Dan ben jij dus ook degene die het beste die vraag kan beantwoorden ;-)

Je moet dus voor jezelf nagaan WAT je wil weten, en WAAROM je dat eigenlijk wil weten. Als het goed is, komt daar dan vanzelf het antwoord op jouw vraag uit.


Eigenlijk is het heel simpel van wat ik wil; per maand wil ik weergeven hoeveel medicijnen zijn toegevoegd. Niet meer en niet minder! ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/06/2017 23:56:29
Quote Anchor link
>> Niet meer en niet minder! ;-)

Dus je bent eruit? :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.