Abstract vraagje, PHP samen met FTP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk

Henk

10/10/2005 19:07:00
Quote Anchor link
Hallo, Ik ben bezig met een ontwerp waarbij de thuis computer via FTP een logfile naar de server upload, werkt goed. Nu wil ik met een PHP script op een andere computer deze logfile automatisch elke 1 a 2 minuten inlezen op het scherm plaatsen en daarna in mysql database opslaan. ik wil deze (logfile) gegevens via internet met een persoonlijke login kunnen bekijken. De computer thuis leest (download) via ftp ook een command file terug op basis van deze gegevens kan deze actie ondernemen. ik weet dat ik de mysql database met ftp niet kan benaderen maar php zou toch ook een soort tekst bestand kunnen opslaan? iemand ideetje? thanks en gr Henk,
Gewijzigd op 10/10/2005 19:10:00 door Henk
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:32:10
 
Jelmer -

Jelmer -

10/10/2005 19:10:00
Quote Anchor link
Als je de computer het bestand laat uploaden, zou je daarna een pagina kunnen laten laden in de browser, of via wget o.i.d. Via die zou je dan bijvoorbeeld het zojuist geuploade bestand in de databse kunnen zetten, en een antwoord geven van wat de computer nu moet doen.
 
Henk

Henk

10/10/2005 19:21:00
Quote Anchor link
Jelmer:
Als je de computer het bestand laat uploaden, zou je daarna een pagina kunnen laten laden in de browser, of via wget o.i.d. Via die zou je dan bijvoorbeeld het zojuist geuploade bestand in de databse kunnen zetten, en een antwoord geven van wat de computer nu moet doen.


ik upload nu een (ascii) txt bestand naar de server deze wil ik inlezen met een php script. deze gegevens opslaan in database maar ook de mogelijkheid om een bewerkte terug te sturen.
ff uitvogelen hoe php met txt bestanden omgaat.
 
Jelmer -

Jelmer -

10/10/2005 19:28:00
Quote Anchor link
fopen(), file_get_contents -> zie php.net/functienaam
 
Henk

Henk

10/10/2005 19:42:00
Quote Anchor link
Jelmer:
fopen(), file_get_contents -> zie php.net/functienaam
Ga ik uitwerken, thanks
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.