[Access] Query werkt niet lekker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

08/04/2009 13:53:00
Quote Anchor link
Voor een klein systeempje wat ik maak met access moet ik een query opstellen waarbij hij op 2 optionele parameters moet zoeken, alleen werkt de query niet echt lekker.

Ik heb de volgende query (die access zelf in elkaar knutselt)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
PARAMETERS sleutelnummer Short,
omschrijving Text ( 255 );

SELECT Sleutels.nummer, Sleutels.Omschrijving, Kasten.Kastnaam
FROM Kasten INNER JOIN Sleutels ON Kasten.kast_id = Sleutels.kast_id
WHERE (((Sleutels.nummer)=[sleutelnummer])) OR (((Sleutels.Omschrijving) Like '*[omschrijving]*'));

Zoals ik de query lees:

Selecteer sleutelnummer, omschrijving, kastnaam van sleutels en kasten (join) waar sleutelnummer gelijk is aan [sleutelnummer] of omschrijving bevat [omschrijving].

de [] zijn dus de parameters. Gek genoeg krijg ik de verkeerde resultaten terug.

Als ik de 2 * weg haal doet hij het wel maar ik wil dus door de gehele omschrijving zoeken en niet de gehele omschrijving.

Edit:

Probleem is opgelost. Ik moest dus de variabelen [omschrijving] even escapen naar: LIKE '*' & [omschrijving] & '*'; De VB manier zeg maar.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.