Account by provider geblokeerd door overload

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer / PHP

Functieomschrijving Werk jij graag in een vooruitstrevende en groeiende organisatie aan een eigen ontwikkeld platform dat door steeds meer bedrijven in Nederland gebruikt wordt? Ligt jouw passie bij software development en heb jij ervaring met PHP? Dan zijn wij op zoek naar jou voor dit bedrijf in regio Eindhoven! Je werkt samen met het ontwikkelteam aan de ontwikkeling van het platform, o.a. met Symfony, Docker, API's en Git; Je denkt mee over verbeteringen, doorontwikkeling en schaalbaarheid van het platform; Je werkt in sprints van twee weken; Je spreekt met diverse betrokkenen om samen een optimaal product neer te zetten. Functie-eisen

Bekijk vacature »

C# Developer /SaaS applicaties/MVC/ SQL/ 4.000 eur

Functieomschrijving Ben jij een .NET (C#) Developer wil werken in een IT-minded organisatie? Heb je kennis van MVC en SQL? Wil jij werken aan in-house ontwikkelde applicaties? Houd jij de nieuwste technieken in de gaten om het ontwikkelproces beter te laten verlopen? Lees dan snel verder! Nieuwbouw, onderhoud en bugfixing van de applicaties; Het produceren van code met een hoge kwaliteit; Hulp bieden aan jouw collega's met verschillende (complexe) technische kwesties; Kwaliteitsmonitoring van het gehele project, incl. de opgeleverde wijzigingen; Het waarnemen van verbetermogelijkheden en deze op de planning zetten. Functie-eisen Uitgebreide werkervaring met C#; Kennis van MVC en SQL;

Bekijk vacature »

C# backend developer gezocht, hardware component,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Inhouse Junior Java developer (agile) positie

Functieomschrijving Het mooie aan de functie van Junior Java Developer is dat je met alle nieuwe technieken mag gaan werken en inhouse bezig mag zijn met vernieuwende producten/projecten. Deze Java Developer functie is een hele mooie functie voor Developers die van afwisseling houden, maar niet van reizen! Je komt in een van Development teams te werken die DevOps- Agile werken en je hebt naast goed contact met je collega's ook veel contact met je klanten. Zo krijg je directe feedback van klanten over je werk en dat werkt wel zo fijn. Er wordt gewerkt met CI en CD, met AWS

Bekijk vacature »

Senior Lead Developer / Full stack / .NET / Azure

Functieomschrijving Wil jij graag als meewerkend voorman werken in een ambitieus bedrijf dat moderne software ontwikkelt voor grote klanten? Ben jij goed thuis in .NET omgevingen en het Azure platform en zorg je graag dat alles in goede banen loopt? Lees dan snel verder! Ontwikkelen en testen van de software en het framework via Scrum principes; Dagelijks aansturen van het Development Team; Coördineren van projecten; Kwaliteitscontrole op de code; Architectuur bepalen en zorgen dat deze gevolgd wordt; Overzicht over functioneel en technisch ontwerp van de software; Sparren met directie over IT strategieën. Functie-eisen Ruime ervaring met het .NET framework, ASP.NET,

Bekijk vacature »

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »

Webdeveloper

Functieomschrijving Voor dit bedrijf in Delft zijn wij op zoek naar een senior PHP-programmeur die mooie en solide code schrijft en projecten kan draaien van eerste ontwerp tot aan oplevering afgestemd op de wensen van de klant. Dit betekent dat jij betrokken bent bij de gehele ontwikkeling en waarborging van het product. Jij hebt uiteraard al ervaring met PHP en verder met: frameworks, MySQL en JavaScript, met unit-testing en test-driven development. Als jij weet wat hiermee bedoeld wordt is dit zeer waarschijnlijk jouw passie en zeer waarschijnlijk iets voor jou! Naast bovenstaande kennis kan jij de leiding pakken en collega's

Bekijk vacature »

BI Developer / Data Engineer / ETL / Duizenden geb

Functieomschrijving Ben je een ervaren BI Ontwikkelaar / Data Engineer en heb je ervaring / affiniteit met Machine Learning en A.I.? Kent SQL geen geheimen voor jou en wil je graag hands-on werken bij een organisatie die van groot belang is voor de maatschappij? Dan is dit de unieke mogelijkheid. Reageer snel! Bieden van technische ondersteuning aan users bij het verzamelen, verwerken, analyseren en presenteren van data; Uitleveren van de juiste datasets aan users; Meewerken aan het opzetten van beveiligde dataverbindingen klanten in de medische branche; Optimaliseren van de huidige omgeving, zodat huidige rapportages sneller visueel gedeeld kunnen worden; Onderzoeken

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / Financiele sector

Functieomschrijving Ga jij aan de slag als .NET Developer bij een van de grotere spelers binnen de financiele dienstverlening? Wil jij graag werken met onder andere C#, SQL, MVC, en WCF binnen een grote organisatie om de applicaties binnen de organisatie verder te ontwikkelen en te onderhouden? Lees dan verder! De ontwikkeling, uitbreiding en onderhouden van applicaties binnen de organisatie; Waarborgen van de veiligheid en consistentie van de applicaties; Zorgen dat de eindgebruiker de applicaties effectief kunnen gebruiken; Documenteren van de systemen, op zowel gebruikers niveau, als technisch niveau; Het adviseren van de directie over technische kwesties. Functie-eisen Minimaal HBO

Bekijk vacature »

Database Developer / SQL Ontwikkelaar / Analist

Functieomschrijving Database / SQL / Ontwikkelaar / Analist De requirements in kaart brengen van de klant Het analyseren en ontwerpen maken de bedrijfsprocessen van de klant Het maken van functioneel ontwerp Het ontwikkelteam aansturen De database ontwikkelen en onderhouden Queries schrijven en inrichten Tabellen maken in SQL Programmeren in lowcode Het testen en uitleveren van nieuwe functionaliteiten naar de acceptatie en productieomgeving Het bieden van customer support Functie-eisen HBO werk en/of denkniveau, opgedaan door ervaring of opleiding is een eis; Ruime ervaring met SQL (tabellen maken / stored procedures / inrichten) is een eis;Zowel Nederlands als Engels spreken en schrijven;

Bekijk vacature »

SAP Developer

Discipline Information Technology Location Venlo (NL) Hours a week 40 Our SAP Developer is a team player vidaXL is a rapidly growing international organization where IT plays a key part. SAP is a crucial component of vidaXL’s extensive IT landscape. In order to maintain continuous growth and improvement of processes we are looking for an experienced SAP Developer. This role focuses mainly on developing, managing and optimizing new and existing processes within SAP, in relation to supply chain management (SCM). In addition, we expect our SAP Developer to function as a back-up and a sparring partner for fellow SAP Developers.

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

Java Developer / Webservices / Overheid

Functieomschrijving Ben jij als Java Ontwikkelaar toe aan een stabiele organisatie zonder commercieel doeleinde? Ga jij voor kwaliteit, collegialiteit en stabiliteit? Dan is dit jouw baan! Ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Als het in jouw interessegebied ligt kan je betrokken worden bij het vormgeven van verantwoordingsrapportages; Werken aan gegevensuitwisseling met SOAP, ervaring hierin met Apache Synapse/Axis2 is een pre; Werken aan Java web GUI ontwikkeling, ervaring hierin met GWT, Bootstrap, Javascript, HTML en CSS is een pre; Werken met testframeworks, ervaring hierin met JUnit en Selenium is een pre; Ervaring met

Bekijk vacature »

Junior/Medior PHP Developer

Junior/Medior PHP Developer Startdatum Per direct Regio Regio Roermond Dienstverband Fulltime, 32-40 uur Het gaat om een structurele baan op basis van werving en selectie waarbij je direct bij onze opdrachtgever op contract gaat. Beschrijving organisatie: Onze opdrachtgever ontwikkelt inmiddels al bijna 15 jaar websites, -shops en -applicaties voor klanten door het hele land in veel verschillende branches. Dit doen ze met een gezellig, enthousiast en gedreven team. Functie omschrijving: Heb jij zin om mee te denken en werken aan gave innovatieve webapplicaties? Om mee te helpen om onze websites en -shops nog beter te maken? Websites, -shops en webapps

Bekijk vacature »

Als .NET Core developer innovatieve projecten

Functieomschrijving Als .NET developer kom je te werken in een Agile omgeving en krijg je een aantal .NET developers, een product owner en een business analist in je team van collega's. Je bouwt samen aan een nieuwe software oplossing die straks het hele afhandelingstraject verzorgd van een specifieke schade verzekering. Van aanvraag tot bemiddeling tussen partijen en inzet van experts om de schade te bepalen is straks een gestroomlijnd proces. Dat is super fijn voor alle partijen omdat alles snel en overzichtelijk in een omgeving wordt verwerkt en dat versneld het proces enorm. Werk jij graag aan innovatieve software en

Bekijk vacature »
Jeroen Kwakkel

Jeroen Kwakkel

27/05/2012 17:14:41
Quote Anchor link
Lezers,

Ik heb een probleem. Mijn provider heeft mijn account geblokkeerd omdat ik blijkbaar voor overlast zorg. Nu weet ik dat wat ik doe best wel zwaar zou kunnen zijn voor de server, maar het is volgens mij niks bijzonder groot wat een provider niet aan zou kunnen.

Concept van mijn website en werking op de database:
De website die ik aan het maken ben is een affiliated site waarin ik alle items in de database heb staan en deze wordt automatisch geüpdate. Dit doet hij door de XML bestanden van de affiliated provider (M4N) in te lezen en dan deze gegevens in de database te zetten en door de items die hier niet meer in staan te verwijderen en ik gok dat hier het probleem zit (zie plaatje).

Nu is mijn vraag ligt het probleem bij mij? kan ik wat veranderen om de load op de server te verlagen Ik draai dit script expres elk uur, om er voor te zorgen dat niet in een keer op de dag de load groot is. Meestal gebeurd er dus niks omdat hij eerst kijkt of de XML wel geupdate is voordat hij het download en inleest.

Ik kan nu helaas niet de bij de script maar zet hier wel even bij wat ik van mijn provider kreeg. Het is ook zo dat als ik mij goed kan herinneren dat deze SQL-statement gewoon in het al bestaande script staan van de XML-reader van M4N.

Ik snap ook niet helemaal wat state en time betekend in de overzicht die ik gekregen heb en of dit iets betekend?

http://jkwakkel.home.xs4all.nl/probleem.png
Gewijzigd op 27/05/2012 17:15:37 door Jeroen Kwakkel

PHP hulp

PHP hulp

29/05/2020 07:58:10

Jelmer -

Jelmer -

27/05/2012 17:56:35
Quote Anchor link
Je hebt een heleboel DELETE queries en die gaan blijkbaar nogal traag want ze stapelen op. Als er een delete-query bezig is lockt hij de tabel, daarom moeten al die andere DELETE queries wachten.

Kan je in je code uitzoeken hoe die hele delete-query eruit ziet? Hij lijkt hier afgekapt te zijn. Uitgaande van dat dit alles is (en dat er geen andere kolom-namen in het afgekapte deel staan):

Heb je een index op de kolommen offerid en feedid zitten? Zo nee, dan is dat waarschijnlijk zeker de moeite waard, zeker als je tabel een behoorlijk aantal rows gaat bevatten.

Kan je al deze queries niet combineren tot slechts enkele queries a la DELETE FROM m4n_content WHERE feedid = 90106 AND offerid IN(1, 2, 3, .., X). Als het aantal in die IN-clause heel groot wordt (> ~500) kan je temporary tables gebruiken. Misschien helpt al je delete-queries in één transactie uitvoeren ook wel.

Jeroen Kwakkel

Jeroen Kwakkel

31/05/2012 12:17:42
Quote Anchor link
Hartelijk bedank voor je reactie.

Dit is de originele query DELETE FROM ".$db_name.".m4n_content WHERE (offerid!='' AND offerid='".$read_offerid."' AND feedid='".$SQL_get_feeds_data['id']."') OR (offerid='' AND url='".$read_url."')"

Ik heb geprobeerd offerid en url in een tijdelijke table te zetten. Dit werkt en kan deze table opvullen en probeer dan de gegeven te verwijderen met "DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (SELECT oid FROM toDelete) OR url IN (SELECT url FROM toDelete);" hierdoor crasht mijn database

heb er nu gewoon je eerste optie gebruikt dus DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (12323, 1231, 12341, etc) OR url IN (www.url.nl, www.url2.nl, etc);" Voor 7000-8000 gegevens duurt dit zo'n 2-3 seconden dus dit is wel acceptabel.

Toch is het gebruik van een tijdelijke database beter? Hoe werkt dat precies dan?

Erwin H

Erwin H

31/05/2012 12:20:36
Quote Anchor link
Wat als je in plaats van een directe delete een waarde in een extra kolom op true set. Op gezette tijden kan je in 1 keer alle rijen deleten die die waarde inderdaad op true hebben staan. De update is een simpele query en de delete dan ook.

- SanThe -

- SanThe -

31/05/2012 12:59:45
Quote Anchor link
WHERE (offerid!='' AND offerid='".$read_offerid."'

Dit is dubbelop lijkt mij.
Ik neem aan dat $read_offerid nooit leeg is. Dan zou je offerid!='' AND uit de query kunnen halen. Dat scheelt weer wat aan tijd.

Edit: Luister naar Jelmer. ;-)
Gewijzigd op 31/05/2012 13:00:54 door - SanThe -

Jeroen Kwakkel

Jeroen Kwakkel

31/05/2012 16:40:38
Quote Anchor link
Zoals ik al zei mijn query is nu "DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (12323, 1231, 12341, etc) OR url IN (www.url.nl, www.url2.nl, etc)" dus nu heb ik er 1 ipv 7000, maar Jelmer zei dat het beter was om een "temporary tables" te gebruiken. Ik heb er dan een normale table van gemaakt omdat het onmogelijk is om twee select statement in één query op een temp table uit te voeren, maar mijn database crashed (of gaat ontzettend sloom) als ik dan de delete statement uitvoer "DELETE FROM m4n_content WHERE offerid IN (SELECT oid FROM toDelete) OR url IN (SELECT url FROM toDelete);"

Is het sneller of is het gewoon netter om een temp table te gebruiken?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.