Actie op bepaald tijdstip

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sjaak P

Sjaak P

10/07/2009 15:41:00
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende:
Een product heeft een eindtijd, wanneer deze eindtijd is bereikt moet er automatisch een email verstuurd worden.
Dus als de eindtijd vandaag om 16.00 is dan moet er om 16.00 een email verstuurd met informatie over dit product.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit gebeurt?

Ik kan in de code wel aangeven dat wanneer de eindtijd voorbij is hij moet emailen, maar dan moet die pagina wel eerst aangeroepen worden voordat dat gebeurt. Dus dat zou betekenen dat wanneer ik die pagina om 16.30 aan roep die email pas om 16.30 verstuurd wordt.

Alvast bedankt!

Groeten,
Sjaak
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:54:30
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/07/2009 15:42:00
Quote Anchor link
Als het echt op vate tijden moet, en niet anders kan... Kijk dan naar 'Cronjobs' voor al je linux draait
 
Mr.Ark

Mr.Ark

10/07/2009 15:42:00
Quote Anchor link
Zoek eens op google naar Cronjob
 
Sjaak P

Sjaak P

10/07/2009 15:49:00
Quote Anchor link
Ja dit heb ik al gedaan, maar het probleem is dat deze producten dynamisch aangemaakt worden en die cronjobs in feite ook dynamisch aangemaakt zouden moeten worden, maar dat is natuurlijk niet mogelijk he?

Is er verder geen andere oplossing?
 
Midas

Midas

10/07/2009 15:50:00
Quote Anchor link
Je kan dan het beste een script maken dat via de database dat doet. Maak een tabel met mails die nog verzonden moeten worden en laat die cronjob verwijzen naar een script dat die tabel leegt en de mails verzendt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.