Adres opvangen en doorsturen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roel -

Roel -

24/01/2013 18:01:34
Quote Anchor link
Hoi allen,

Ik ben bezig met een klein experiment. Wat ik wil is dat internetverkeer dat naar een bepaald IP-adres wordt gestuurd naar m'n lokale webserver gestuurd wordt. Ik heb dat IP-adres is m'n hosts-file gezet (Windows 7), maar als ik naar dat adres ga in m'n browser kom ik nog steeds op dat IP-adres uit en niet op m'n eigen webserver. Weet iemand wat ik daaraan kan doen? Ik zit niet achter een proxy o.i.d.. Wat wél werkt is om een extra IP-adres toe te voegen in m'n IPv4-instellingen. Maar wat ik wél wil, is dat ik op de een of andere manier dat echte IP-adres nog wel kan bereiken.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Na dagen geprobeerd te hebben, heb ik besloten toch maar wat hulp te vragen.

Roel PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:15:52
 
- SanThe -

- SanThe -

24/01/2013 18:09:48
Quote Anchor link
Roel PHP op 24/01/2013 18:01:34:
... internetverkeer dat naar een bepaald IP-adres wordt gestuurd naar m'n lokale webserver gestuurd wordt ...
... dat echte IP-adres nog wel kan bereiken ...


Beetje tegenstrijdig ...
Draait de lokale webserver op jouw pc of op een andere machine?
 
Roel -

Roel -

24/01/2013 18:18:02
Quote Anchor link
Die draait op mijn pc. Ik heb het al tegelijk met een andere laptop geprobeerd, maar het leek me makkelijker om het op dezelfde machine te doen.

Het gaat om m'n iPhone app die verbinding maakt met een webserver. Ik verbind m'n iPhone via VPN met m'n pc en al het iPhone-verkeer komt langs m'n pc. Ik wil dan dat die server doorgestuurd wordt naar mijn lokale webserver. Vanaf daar verbind ik weer met de echte server. Klinkt nogal lastig.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/01/2013 18:23:28
Quote Anchor link
Lijkt mij niet echt mogelijk.
 
Jack maessen

jack maessen

25/01/2013 19:27:26
Quote Anchor link
Even voor de duidelijkheid:
Internetverkeer komt vias poort 80 binnen op je router....en dan, waar moet het naartoe?
 
Aad B

Aad B

25/01/2013 20:18:31
Quote Anchor link
Stel we praten over een echte vpn, je pc is dus een echte vpn server, het is geen knutsel vpn (....)
Je PC is geen DNS dus wanneer je op je eifoon via VPN op je pc komt krijgt je vpn ip stack op je eifoon gegevens aangereikt van de vpn server, dat is sowieso een ipnummer en een gateway. De gateway geeft aan hoe verder te gaan, dus het internet op bijvoorbeeld. Je komt dan nooit op het webservertje van je pc. Praktisch gezien zou je in je hosts bestand op je eifoon de configuratie moeten doen, niet op je pc, dat is alleen maar voor de pc zelf.
Gewijzigd op 25/01/2013 20:20:33 door Aad B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.