Advies nodig voor upgrade programma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

13/10/2018 12:50:45
Quote Anchor link
Beste mensen.

In een oud programma wat ik ooit gemaakt had in visual studio wil ik een upgrade gaaan geven.
Ook deze wil ik via web laten gaan werken.

Echter heb ik jullie advies nodig.

Een stuk van het scherm van het oud programma (zie hier https://ibb.co/kA8RDp) werkt met 2 datagridviews.

Echter is mijn vraag, bestaat zo iets ook voor php of hebben jullie een betere veravnging voor zo iets of hoe zouden jullie zo iets doen?

Ik ben er nog niet aan begonnen , wil (op advies van jullie in een eerdere topic aangegeven door jullie) eerst oriënteren wat de mogelijkheden zijn.

Ter info , dat onderste in de foto wat ik dus mij afvroeg, word begin tijd ingevuld, dan eindtijd en eventuele opmerking.
Als die regel vol is/klaar is komt automatisch een nieuwe regel.

Edit:
Titel aangepast van 'advies' naar 'Advies nodig voor upgrade programma'.
Gelieve in het vervolg je titel duidelijk te omschrijven.
Gewijzigd op 13/10/2018 15:14:24 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:08:06
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2018 14:10:34
Quote Anchor link
tl;dr maak een plan waarbij je het werk in stukken opdeelt

Weet je hoe alles in elkaar zit en/of heb je broncode waarvan je weet hoe die werkt? Dit ziet er overigens niet uit als een webapplicatie, dus je wilt dit omzetten naar herschrijven als webapplicatie?

Het beste lijkt mij om eerst een functionele spec op te stellen zodat je hebt vastgelegd wat alles zou moeten doen, nog los van enige technische details.

Nadat je deze blauwdruk hebt gemaakt zou je eens kunnen gaan kijken hoe je onderdelen individueel (dus echt in afzondering, bekijk één of enkele aspecten tezamen) zou aanpakken.

Hierbij zou je voor een aantal gevallen een proof of concept kunnen maken om te bepalen hoe makkelijk het realiseren van zo'n onderdeel is. Op die manier kun je tijdsinschattingen mogelijk ook bijstellen als blijkt dat iets toch ingewikkelder is dan dat je oorspronkelijk dacht. Tegelijkertijd maak je kleine uitstapjes naar wat in feite op den duur al deelimplementaties zijn.

Zo is bijvoorbeeld het formulier uitbreiden met een extra veld een peulenschil als je hier wat JavaScript (of een framework) voor inzet.

Ook zou je wat tekeningen / mockups kunnen maken van de verschillende pagina's waaruit de applicatie bestaat zodat je een totaaloverzicht hebt van de onderdelen.

Op bovenstaande wijze pas je een verdeel-en-heers strategie toe, in plaats van dat je in één keer naar de eindstreep probeert te rennen zonder dat je een van tevoren opgesteld plan hebt wat het allemaal veel onoverkomelijker en complexer doet voorkomen dan het daadwerkelijk is.
Gewijzigd op 13/10/2018 14:21:47 door Thomas van den Heuvel
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

13/10/2018 17:01:16
Quote Anchor link
Ja ik weet hoe de broncode in elkaar zit want dat heb ik zelf 2 jaar geleden geschreven.
Het is inderdaad de bedoeling het te herschrijven naar een web applicatie.

De functionele specs hoe alles zou moeten werken weet ik, zal niet veel afwijken van het geen dat het nu doet , hooguit dat misschien ipv lossen schermen alles netjes in tapbladen komt.

Ik snap wat je bedoeld maar eigenlijk is het niet een antwoord op mijn vraag.
In Visual Studio heb je een datagridview om in te kunnen typen en mijn vraag was eigenlijk of zo iets ook bestaat in web gebeuren of wat jullie als vervanging zouden gebruiken.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

13/10/2018 17:12:19
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

13/10/2018 17:17:48
Quote Anchor link
Ah oke meende dat dit ook iets aparts was in web maar schijnbaar bijna hetzelfde.
Ik zal eens jou aangeboden links eens lezen, daar eb ik nu weer gelukkig tijd voor.
Thx!

2 links zijn van C# dus zal iets in de trend met tables worden.

Ga ik daar eens mee spelen tenzij iemand een andere voorkeur zou geven.

Kom net deze link tegen https://mdbootstrap.com/content/bootstrap-table-editable/ voor als hier iemand interesse in heeft.
Gewijzigd op 13/10/2018 17:23:22 door Pascal Schuffelers
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

13/10/2018 17:29:46
Quote Anchor link
@Adoptive Solutions: Volgens mij kun je hier alleen maar een stukje HTML output mee genereren, en dus niet online bewerken. Ik vermoed dat @Pascal meer op zoek is naar zoiets: https://editor.datatables.net/examples/inline-editing/simple
 
Pascal Schuffelers

Pascal Schuffelers

13/10/2018 18:00:27
Quote Anchor link
Inderdaad @Rob, komt ook op dat van Bootstrap neer.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.