[Advies]$_GET opvraag via database of een zoek opdracht

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Teun Hesseling

Teun Hesseling

24/04/2013 12:50:30
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik zit te dubben over het volgende.
Als ik bijvoorbeeld een link heb als localhost?page=home.
En ik zou het automatisch er naar toe willen laten gaan ipv via een switch: gelijk aan home, include home.php.
1)Is het dan handiger om door directories door te lopen tot hij home.php gevonden heeft en dan vervolgens home.php includen.
2)Of is het slimmer om $_GET['page'] te vergelijken met een record in de database? en dan in een kolom het pad naar het bestand op te geven, maar dat zou betekenen dat je alsnog een soort switch hebt alleen dan in de database.

manier 2 zou beter zijn, aangezien er misschien 2 home.php's kunnen zijn en je dan niet welke hij zou includen of misschien wel allebij. Eigenlijk geef ik mezelf al antwoord, maar toch ben ik benieuwd naar jullie mening.

Tenzij jullie nog een beter idee hebben, wat natuurlijk nooit kwaad kan.

Ik hoor het graag.
Gewijzigd op 24/04/2013 12:51:12 door Teun Hesseling
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 06:58:28
 
Tim S

Tim S

24/04/2013 14:18:24
Quote Anchor link
Ik zou gaan voor optie 1, hoe vaak komt het voor dat je 2 pagina's met dezelfde naam hebt. Bij optie 2 zou je in plaats van een pagina naam ook met een id moeten werken volgens mij.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.