AEX Index

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »
Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 09:25:00
Quote Anchor link
Hallo,

Een klant wil de AEX Index op zijn site zetten, zoals hier een beetje:

http://www.bnr.nl/nieuws/financieel/AEX

Nu vroeg ik me dus af, hoe kom je in die database van de AEX? Is er misschien een API voor ofzo? Want ik zie wel meer sites die rechtstreeks de koersen van de AEX af halen.

En als het kan, kan het dan met PHP?

Alvast bedankt,

Jesse van der Sar
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:15:52
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

22/11/2008 10:18:00
Quote Anchor link
Die data kan je inkopen, of jatten maar dat is niet echt netjes.
 
Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 10:20:00
Quote Anchor link
Oke, op de website Think Rich (http://www.10406.08sc.thinkquest.nl), staat dat ze daar de koersen van de website Beurs.nl afgehaald hebben (http://www.10406.08sc.thinkquest.nl/index.php?p=ver_technisch).

Het zijn scholieren van 16 jaar, dus ik denk dat ze dat niet ingekocht hebben, maar ik kan ook niets op die website beurs.nl vinden...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

22/11/2008 10:42:00
Quote Anchor link
Gezien het spel wat die jongens ontwikkeld hebben vermoed ik dat ze gewoon contact hebben opgenomen met beurs.nl die zo enthousiast werd van het idee dat ze een xml-feed hebben gekregen.
 
Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 12:13:00
Quote Anchor link
Oke, bedankt...

Ik ga ook maar is contact met ze opnemen....
 
- Ricardo -

- Ricardo -

22/11/2008 12:40:00
 
Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 14:20:00
Quote Anchor link
Nee, das een gadget voor je iGoogle pagina.
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 07:14:00
Quote Anchor link
*Bump*
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

24/11/2008 07:56:00
 
/home/joost

/home/joost

24/11/2008 10:11:00
Quote Anchor link
http://www.beursplaza.com/web_koersen.asp?grafiek=aex

Ik zou zeggen.... neem dat plaatje over wat daar staat (is een .php file), dan heb je een grafiek.... maar dan heb je niet die zoveel % omhoog enzo....

http://www.ta.nl/Chart/LoadChartNew.cgi?Output=gif&X=728&Y=350&Chart=L&COTN=16zAAEX&Type=1min

mvg Joost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 13:52:00
Quote Anchor link
@Ceasar: dat zijn niet de koersen.

Dat is een gids met websites over de beurs.

@Eamonn: bedankt, had dat ook al gezien, maar ik moet het echt als tekst hebben, dus bijvoorbeeld een XML bestand.
 
Winston Smith

Winston Smith

24/11/2008 14:34:00
Quote Anchor link
Deze vraag is al eens eerder behandeld hier. De data die jij wil kan je ophalen bij http://www.euronext.nl, maar daarin zit wel een vertraging van 15 minuten. Voor de echte beurshandelaar zijn die data dus onbruikbaar. Je kan de actuele data (dus zonder vertraging) inderdaad kopen, zoals Arjan al aangaf.
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 14:36:00
Quote Anchor link
Oke, ik heb op EuroNext wel gezien dat je de koersen als Xls of Txt bestand kan downloaden, maar ik wil het gebruiken op mijn website, en het is teveel werk om steeds te downloaden, uploaden etc.

PS: Kan je de link van dat topic geven?
 
Simon Blok

Simon Blok

24/11/2008 14:50:00
Quote Anchor link
JesseSar schreef op 24.11.2008 14:36:
Oke, ik heb op EuroNext wel gezien dat je de koersen als Xls of Txt bestand kan downloaden, maar ik wil het gebruiken op mijn website, en het is teveel werk om steeds te downloaden, uploaden etc.

PS: Kan je de link van dat topic geven?

Teveel werk? Dat ga je hoop ik toch niet zelf doen? Laat dat PHP maar lekker voor je doen.
 
Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 14:51:00
Quote Anchor link
ok, maar hoe kom ik achter de link van het bestand? Het is alleen een download knop.

Edit: Oke, het is me gelukt, ben achter de url gekomen, en ik heb nu dit:

http://jessevandersar.nl/koers.php

hier kan ik wel mee verder, allemaal heel erg bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ik ben weg
 
Winston Smith

Winston Smith

24/11/2008 20:24:00
Quote Anchor link
http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=39806&cat=2 en http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=36840&cat=2 zijn twee topics die ik hierover terug kan vinden. Misschien heb je er wat aan?
 
Marco V

Marco V

01/02/2012 18:05:13
Quote Anchor link
Inmiddels is de euronext site gereorganiseerd :-(
De (15 min vertraagde) data is voor zover ik nu heb rondgesnuffeld niet meer publiek beschikbaar als (csv) download. Wellicht, zo lijkt het althans, komt dit weer beschikbaar via deze pagina: https://europeanequities.nyx.com/nl/equities-directory
maar vooralsnog verschijnt er niets, behalve: "This data item is currently unavailable. Please try again later."

Heeft iemand toevallig een alternatief waar ik dit kan vinden/ophalen?
Ik ben dus niet zo zeer op zoek naar real-time, want dat is betaalde service, maar een beetje actueel is voor mij prima.
Gewijzigd op 01/02/2012 18:41:48 door Marco V
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.