afbeelding opvragen uit database en bewerken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dimi meulman

dimi meulman

08/02/2013 17:17:45
Quote Anchor link
Ik had een vraagje, ik ben al een tijdje opzoek om met een formelier een afbeelding op te vragen om zo de afmetingen te wijzigen maar graak er niet aan uit. Dus ik heb een formulier en in dat formulier kan je een afbeelding kiezen die in het database zitten, je geeft eveneens de gewenste wijdte in en de afbeelding wordt na verzenden van het formulier bewerkt. Om het foraat van een afbeelding te bewerken heb ik al onder de knie maar vindt geen oplossing om via een formumlier een afbeelding te selecteren uit het database.
Kan iemand mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 14:51:29
 
Chris PHP

Chris PHP

08/02/2013 17:28:08
Quote Anchor link
Dat doe je door eerst met een query je afbeeldingen op te vragen en kijken hoe je deze wilt weergeven.

Je kunt bijvoorbeeld:
- Alles met een while loop als tegels weergeven zodat je de afbeelding ziet
- Alles met een while loop als lijst weergeven zodat je de namen ziet (form select methode)

Kies je de tegel optie raad ik je aan het door te verwijzen naar een landing page (bijv bewerk.php) en geef je de waardes mee in je url. Waarna je ze op de landing page met $_GET ophaald.

Kies je voor de lijst weergave (form select methode) dan geef je de geselecteede waarde mee aan $_POST en haal je deze op in je landing page.
 
Dimi meulman

dimi meulman

08/02/2013 17:39:09
Quote Anchor link
ja,ik heb het mss verkeerd geformuleert, om mijn bestandnamen weer te gegeven kan ik de namen uit mijn database halen om dan via $_POST te verzenden. Dit is geen probleem, maar het probleem dat ik niet krijg opgelost om dan de gekozen afbeelding, op mijn landing page uit mijn map met afbeeldingen te selecteren (om nadien dit te bewerken op die pagina met de ingegeven afmetingen). Dit krijg ik niet voor elkaar.
 
Machiel K

Machiel K

08/02/2013 18:00:01
 
Dimi meulman

dimi meulman

08/02/2013 19:23:38
Quote Anchor link
T'is nog da nei dak zoek. In mijn database heb ik alle namen staan van mijn afbeeldingen die ik in een map heb zitten. In een formulier geef ik een opsomming (select) met die namen en dan nog een input met een waarde voor een nieuwe hoogte die ze kiezen voor de afbeelding. Na verzenden van het formulier moet ik dus op de verwerkingspagina die afbeelding als file uit mijn map kunnen halen om die nadien te kunnen bewerken. En het is dit die me niet lukt. Die afbeelding als file uit mijn map halen.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

08/02/2013 19:55:40
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
header('Content-Type: image/jpeg');
//hier je post vars opvangen en je db dingetjes doen
$ext = strrchr($row['filename'];
switch ($ext) {
    case
'.gif' :
        $ori_img = imagecreatefromgif($row['filename']);
        break;
    case
'.png' :
        $ori_img = imagecreatefromjpeg($row['filename']);
        break;
    default :

        $ori_img = imagecreatefromjpeg($row['filename']);
}

list ($ow, $oh) = getimagesize($ori_img);
// hier moet je zelf wat berekeningen uitvoeren om de schaalfactor te bepalen
// ik noem de uitkomst $mw en $nh

$new_img = imagecreatetruecolor($nw, $nh);
$photo = imagecreatetruecolor($nw, $nh);
imagecopyresampled($new_img, $ori_img, 0, 0, 0, 0, $nw, $nh, $ow, $oh);
imagejpeg($new_img);
?>

Edit:

Foutje, ik had last van het sleur-pleur syndroom.
Aangepast, alaaaaaf
Gewijzigd op 08/02/2013 20:30:45 door Ger van Steenderen
 
Dimi meulman

dimi meulman

09/02/2013 12:00:20
Quote Anchor link
Ok, dit lukt maar heb nunog1 probleempje waar dat iknog niet opgelost krijg,ik wil namelijk het origineel houden en de veranderde versie onder een andere naam opslaan. Ik dacht eerst om tewerken met copy() maar graak er niet aan uit. Hoe moet ik dat precies in dit script inwerken?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

09/02/2013 12:05:25
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 08/02/2013 19:55:40:
Foutje, ik had last van het sleur-pleur syndroom.
Aangepast, alaaaaaf


Is dit besmettelijk? ik ga ff mijn virusdefinities updaten :-)

goed opslaan van de image onder een andere naam kan natuurlijk ook..

Toevoeging op 09/02/2013 12:07:54:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
imagejpeg($new_img, 'nieuwe_naam.jpg');
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.