Afbeeldingen op achtergrond laden mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robbert de Brock

Robbert de Brock

09/01/2011 01:54:24
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website draaien op mijn eigen server maar deze blijkt nogal erg traag te zijn mensen met een redelijk snelle internet verbinding moeten rond de 10 sec wachten tot de pagina is geladen...

nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om een script te maken die aangeeft dat ie aan het laden is en op achtergrond de afbeeldingen/bestanden laad

Mvg,
Robbert
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:36:49
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

09/01/2011 10:40:29
Quote Anchor link
10 seconden wachten bij een redelijk snelle internetverbinding? Misschien eerst eens afvragen hoe het komt dat mensen zo lang moeten wachten en kijken of dat op te lossen is.

Volgens mij zijn er diverse scripts te vinden die zo'n wachtpagina laten zien. Google al geprobeerd?
 
The Ultimate

The Ultimate

09/01/2011 12:34:12
Quote Anchor link
Robbert de Brock op 09/01/2011 01:54:24:
nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om een script te maken die aangeeft dat ie aan het laden is en op achtergrond de afbeeldingen/bestanden laad
Dit lijkt me nou niet bepaald een oplossing voor het probleem. Ga bij jezelf maar eens na: Wat doe jij als je 10 seconden moet wachten op een internetpagina? Juist, venster sluiten en verlaten die hap! Een melding of afbeelding houdt mij in zo'n geval echt niet op de website hoor...
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

09/01/2011 14:03:49
Quote Anchor link
Meestal is de laadtijd een effect van het niet gestructureerd coderen van je website. hier een paar tips.

Ik ben het met The Ultimate eens. Ik heb volgens mij ook wel eens gelezen dat de gemiddelde bezoeker na 7 seconden weg klikt als ze een helemaal blanco pagina nog zien en na 19 seconden als de pagina nog maar half geladen is.

Lees de tips even door en kijk of de onderdelen overeenkomen met jou website positief/negatief en kijk of het aan te passen is (waarschijnlijk wel).
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

09/01/2011 16:25:52
Quote Anchor link
Kan iemand eens voor mij checken of het echt zo lang duurt om te laden?

www.crime-night.nl
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

09/01/2011 16:31:00
Quote Anchor link
bij mij reageerd hij best langzaam

Toevoeging op 09/01/2011 16:33:22:

Offtopic:
Ik vind dat jou website wel een achtergrond mag hebben want het is nu helemaal wit[/offtopc]
 
The Ultimate

The Ultimate

09/01/2011 16:35:04
Quote Anchor link
Eerste keer laden duurde ongeveer 7 seconden. Daarna ongeveer 1.2 seconde per refresh.

YSlow geeft een rating C.
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

09/01/2011 16:37:13
Quote Anchor link
Dus als de website eenmaal geladen is werkt ie daarna sneller?
 
Jasper hoi

jasper hoi

09/01/2011 16:38:56
Quote Anchor link
ja, de website zal dan wel wat sneller werken omdat de meeste browser caching gebruiken. Je zou ook de screenshots aan de rechter kant kleiner kunnen maken. Pas als iemand er op klikt wil hij/zij de grote versie zien. (kleinere afbeelding = minder kb's = snellere laadtijd)
 
Robbert de Brock

Robbert de Brock

09/01/2011 16:41:20
Quote Anchor link
Ja inderdaad goeie tip, en kan het beste volgens mij ook .png gebruiken inplaats van .jpg
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/01/2011 17:01:12
Quote Anchor link
Jasper van Oeffel op 09/01/2011 16:38:56:
ja, de website zal dan wel wat sneller werken omdat de meeste browser caching gebruiken. Je zou ook de screenshots aan de rechter kant kleiner kunnen maken. Pas als iemand er op klikt wil hij/zij de grote versie zien. (kleinere afbeelding = minder kb's = snellere laadtijd)
Dit is inderdaad de oplossing. Je toont 3 kleine plaatjes van 40 x 40 pixels. Echter, je gebruikt hiervoor de originele bestanden van ca. 30kb 90kb en 95 kb. Hierdoor wordt je site dus al behoorlijk traag. Zorg dat je niet de originele bestanden gebruikt maar een verkleinde versie die exact 40 x 40 pixels is. De bestandsgrootte van zo'n bestand hoeft maar zo'n 5kb te zijn. Hetzelfde geldt voor je banner, die is 135kb. Ook dit is weer veel te zwaar. Zo'n banner moet je maximaal 50kb maken (spelfout in banner: het moet zijn "ontdek jouW criminele carriere).
 
The Ultimate

The Ultimate

09/01/2011 17:03:59
Quote Anchor link
Robbert de Brock op 09/01/2011 16:41:20:
Ja inderdaad goeie tip, en kan het beste volgens mij ook .png gebruiken inplaats van .jpg
Dit is niet helemaal juist. .png gebruik je wanneer je transparantie in de afbeelding nodig hebt en geen .gif wenst te gebruiken. .jpg kun je voor het overige gebruiken indien je geen .gif wenst te gebruiken.

.png is doorgaans groter (kb's) dan .jpg tenzij je de afbeeldingen goed weet te optimaliseren.

Correct me if I'm wrong.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/01/2011 17:20:55
Quote Anchor link
Grofweg:

GIF: wanneer de afbeelding uit veel dezelfde kleurvakken bestaat en weinig detail heeft (denk aan icoontjes, logos). Mogelijkheid tot transparantie.
JPG: wanneer de afbeelding veel detail bevat (denk aan foto's). Transparantie niet mogelijk.
PNG: zelfde kwaliteit als JPG maar mogelijkheid tot transparantie (in goede kwaliteit). Wel neemt de bestandsgrootte toe.

(In plaats van jpg png gebruiken heeft geen toegevoegde waarde in dit geval.)
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

09/01/2011 19:00:34
Quote Anchor link
png heeft betere kwaliteit dan jpeg
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/01/2011 23:21:23
Quote Anchor link
PNG en JPG zijn visueel vergelijkbaar.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

10/01/2011 10:41:13
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 09/01/2011 23:21:23:
PNG en JPG zijn visueel vergelijkbaar.


jpg is goed voor foto's; foto-realistische afbeeldingen. En eigenlijk enkel daarvoor.

jpg is niet geschikt voor afbeeldingen waar scherpe lijnen en vlakken in komen.
Als je bv. een grafiek wil tonen, zou je voor gif of png kiezen. jpg is daar waardeloos voor. Je zal zien dat die curve geen scherpe lijn is, maar een lijn die uitgeveegd is over een een aantal pixel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.