Aftel script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan iemand

Stefan iemand

01/09/2010 20:10:24
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Lees A.U.B eerst dit voordat je post omdat ik nogal een speciaal script zoek:
Ik zoek dus een aftel script, maar niet naar een bepaalde datum, het telt bijvoorbeeld 60 seconden af, voegt iets toe in de database, en telt dan terug 60 seconden af, voegt dan weer iets toe, enzovoort.. en het moet veilig zijn :p

en heeft er ook iemand een bepaald script, waarmee er bijvoorbeeld na 15 minuten, een captcha erop komt, waardoor ze zoiezo op eender welke pagina, naar doorgewezen worden?

Alvast bedankt,
Stefan
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:36:59
 
Niek s

niek s

01/09/2010 20:17:08
Quote Anchor link
Zoek eens naar een cronjob.

Maar: denk niet dat je dat wil. Waarom wil je het? Meestal doe je dit soort dingen pas uitrekenen op het moment dat je het nodig hebt. Om (onnodige) load te besparen
 
Stefan iemand

Stefan iemand

01/09/2010 20:26:14
Quote Anchor link
ik ben van plan om een spel te maken :p als er bijvoorbeeld iemand klikt op: opgraven, dan er een afteller is met 60 seconden, elke keer opnieuw, en dan word de exp toegevoegd op in database elke keer, maar na 15 minuten moet er een captcha komen, :p dus als deze persoon op iets anders klikt, moet de captcha steeds ook tevoorschijn komen, zolang deze niet is ingevuld :p



Toevoeging op 02/09/2010 16:41:33:

ik heb nog steeds hulp nodig :p
Gewijzigd op 02/09/2010 16:43:41 door Stefan iemand
 
Niek s

niek s

02/09/2010 20:28:19
Quote Anchor link
Meestal ga je op het moment dat je de data nodig hebt deze genereren.
Dus stel persoon x komt na 10 minuten weer online, dan kijk je gewoon hoeveel tijd er voorbij is sinds de vorige keer, dat vermenigvuldig je dan met het aantal xp, en klaar
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 13:55:00
Quote Anchor link
1 ding niet begrepen.
Bij het aftellen, gebeurt dit op de achtergrond of tijdens de paginaview.

Anders zou je Javascript moeten gebruiken, dan kan de pagina blijven staan.

Voor tijd te onthouden en bepaalde acties te koppelen na bv. verstrijken van bep. tijd zou je cookies kunnen gebruiken om tijdstippen op te kunnen slaan.
 
Stefan iemand

Stefan iemand

03/09/2010 16:38:54
Quote Anchor link
Tijdens de paginavieuw, zodat de speler zelf kan zien, hoeveel seconden nog voor hij exp krijgt..
 
Justin S

Justin S

03/09/2010 17:41:32
Quote Anchor link
Dat kan toch best makkelijk, op de pageload de tijd ophalen dat hij voor het laatst een exp heeft gekregen, en dan met javascript een timer genereren: (huidige_tijd + tijd_nodig_voor_exp) - databasetijd = tijd nog te gaan, dit als waarde meegeven aan de javascriptfunctie in seconden, en dan het aantal seconden parsen binnen javascript naar tijd, en deze laten aftellen naar 0... Zodra deze op 0 staat, met AJAX een nieuwe call maken en de tijd in de database invoeren en de javascript functie opnieuw aanroepen.
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

03/09/2010 21:22:35
Quote Anchor link
Inderdaad zoals ik al zei, javascript omdat de pagina al geladen is.

Php is een server-side script taal. Eenmaal geladen op de client kun je alleen nog maar verder met Javascript/Ajax.

Ben je hiermee bekend Stefan?
 
Stefan iemand

Stefan iemand

04/09/2010 11:07:21
Quote Anchor link
nee :p kan iemand voorbeeld script maken?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.