Aggregeren van gegevens uit Google Analytics

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2020 17:10:56
Quote Anchor link
Ik kreeg zojuist een ingeving. Voor een website wil ik het aantal unieke bezoekers per artikel tellen, en opsich is dit niet geen rocket-science. Echter is het wel wat complexer om dit met terugwerkende kracht te kunnen doen... als het lukt.

Ik dacht zelf aan het gebruik van Google Analytics waarmee ik voor een jaar of misschien langer het aantal unieke bezoeken op /nieuws/* kan tellen voor in een CSV of JSON data-bestand. Dus unieke bezoekers per URL.

Is er een mogelijkheid om dit in Google Analytics voor elkaar te krijgen? Ik zit al even te zoeken, maar zie niet echt waar ik dit het beste kan doen.

Het importeren is vervolgens een peuleschil.
Iemand die een idee heeft?
Gewijzigd op 29/01/2020 17:59:43 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:29:17
 
Michael -

Michael -

29/01/2020 18:00:15
Quote Anchor link
GA heeft gewoon een API
en dan zou je met DateRange de bezoekers aantallen kunnen ophalen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
  // Create the DateRange object.
  $dateRange = new Google_Service_AnalyticsReporting_DateRange();
  $dateRange->setStartDate("7daysAgo");
  $dateRange->setEndDate("today");

Zie voorbeeldcode.
Gewijzigd op 29/01/2020 18:03:53 door Michael -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2020 18:07:57
Quote Anchor link
Dat is wel interessant, maar dan moet ik ze nog wel op kunnen halen per URL /nieuws/*.

En als het via een API kan is het mooi meegenomen, maar het mag net zo goed ook een export zijn in CSV of JSON.
Gewijzigd op 29/01/2020 18:08:10 door - Ariën -
 
Michael -

Michael -

29/01/2020 18:26:41
Quote Anchor link
Dan zou je moeten kijken welke data daar uitkomt. Dan zul je vast kunnen filteren op een URL en alleen daarvan de unieke bezoekers ophalen. Het is voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik die API gebruikt heb.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.