Ajax berichten ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

.Net Developer

Samengevat: Zij bieden innovatieve oplossingen die logistieke processen efficiënter, gestroomlijnder en overzichtelijker maken. Wil jij werken als .NET Developer? Heb jij ervaring met SQL? Vaste baan: Junior Medior .NET Developer SQL ReactJS 2.700 - 4.500 NET Developer We zijn de schakel tussen Fleet en management. Of het nu gaat om positiedoorgifte of datacommunicatie, wij bieden innovatieve oplossingen die logistieke processen efficiënter, gestroomlijnder en overzichtelijker maken. Onze applicaties zijn eenvoudig in gebruik maar zitten boordevol complexe functionaliteit waarmee wij het verschil maken. Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij

Bekijk vacature »

Low code developer

Ben jij de low-code developerdie het leuk vindt zijn kennis toe te passen in complexe en maatschappelijk relevante ingenieursprojecten? Wij zoeken per direct een low-code developer met ervaring om ons team te versterken. Je komt terecht in een team dat een mix is van low-code developers, software developers, IT consultants en projectleiders. Als low-code developer ga je aan de slag met het ontwikkelen van digitale diensten en het automatiseren van onze werkprocessen. Je maakt hierbij gebruik van de low-code platformen van Outsystems en Microsoft (Power Automate en Power Apps). In overleg met onze product owners en projectleiders bepaal je per

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer (m/f/d)

Jetzt bewerben » Jetzt bewerben Software Developer (m/f/d) Ons team is op zoek naar een Software Ontwikkelaar (m/v/d) fulltime op onze locatie in Heerenveen / vanuit huis Jouw belangrijkste uitdagingen Ontwerpen: Communiceren met internationale stakeholders, hun probleem begrijpen en de beste oplossing ontwerpen Implementatie: Gebruik maken van moderne technologieën (ReSharper, Visual Studio 2022), standaard frameworks en bouwpatronen om strakke software te creëren Testen: Unit testen en integratie testen zijn voor jou vanzelfsprekend Review: Valideer software van collega's, help hen met je ervaring en laat je ondersteunen door de kwaliteitspoorten van ons CI-systeem Documentatie: Profiteer van en verbeter onze documentatie in

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Front-end ontwikkeling van de complexe webshop; Teamleden begeleiden en code reviews uitvoeren; Plan van aanpak maken en adviseren; Meedenken in nieuwe ontwikkelingen voor de webshop/website; Meedenken in Cloud oplossingen. Hier ga je werken Voor een leuke organisatie in regio Almelo ga jij als Lead Front-end Developer je focussen op het ontwikkelen van de webshop. Je komt terecht in een jonge, innovatieve én snel groeiende scale-up waarvan het moederbedrijf ruim 300 medewerkers heeft. De organisatie waarvoor je komt te werken zit in de bouwsector en heeft nu 20 man in dienst, waarvan 8 man in het IT-team

Bekijk vacature »

Wordt als .NET developer mede-eigenaar van deze or

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant in de omgeving van Breda ben ik op zoek naar een back-end developer. Deze klant is al jarenlang een grote speler in de gamewereld; ze bestaan ondertussen ruim 10 jaar en hebben wereldwijd meer dan een miljoen spelers! Op dit moment zijn ze bezig met het opzetten van een nieuw project. Dit project zal over een aantal jaar worden verkocht en voor zolang als dat je er aan werkt bouw je aandelen op van het bedrijf. Door aan het project te werken wordt je zo indirect ook mede-eigenaar van het bedrijf. De opbrengst van dit project

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Senior Developer / adviseur (Almelo en thuis)

Functie­omschrijving Wil jij jouw kennis van datagedreven werken, AI en containerisatie inzetten om onze dienstverlening op het gebied van digitaal archiveren en intelligent meta dateren samen met onze scrumteams verder te ontwikkelen? Zie jij vraagstukken niet als een probleem maar krijg je er juist energie van om die te vertalen naar oplossingen, kun je ook beschrijven hoe dat gebouwd moet worden en coach je het team erin om dat te realiseren? Dan komen we graag met jou in contact. Wat ga je doen? Miljoenen records, complexe ketens, uitdagende maatschappijkritische applicaties op het gebied van het bewaren en uitwisselen van digitale

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

ICT coördinator/contractbeheerder

TESO: de veerdienst tussen Texel en Den Helder Jaarlijks brengt TESO vele reizigers van en naar het eiland. Toeristen, maar ook dagjesmensen, Texelaars en woon-werkverkeer. Dit doen we met onze moderne schepen, de Texelstroom en de Dokter Wagemaker. Dagelijks zetten wij ons in voor een goede, veilige en duurzame verbinding tussen Texel en Den Helder. Werken als ICT coördinator/contractbeheerder (36 uur) Als ICT coördinator en contractbeheerder coördineer en beheer je onze ICT diensten en contracten. Je zorgt voor eerstelijns beheer en gebruikersondersteuning van onze systemen. Het ICT domein betreft zowel de geautomatiseerde toepassingen op de schepen als op de wal.

Bekijk vacature »

Senior developer (fullstack)

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »
ScrapZz nl

ScrapZz nl

03/01/2012 19:53:40
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben sinds vandaag een beetje bezig met ajax veel weet ik er nog niet van maar ik heb inmiddels al twee dingen kunnen maken zoals het verwijderen van berichten en het update van een signature (voor beheerders)

maar nu wil ik me quote functie verbeteren ik stuur nu me leden door naar een andere pagina maar ik wil dat de tekst gewoon in èèn keer verschijnt in me textarea en daar ligt een probleem
heb een script van internet gevonden (w3schools)
en wilde die aanpassen voor textarea maar dat doet hij niet maar hij werkt wel met een div
wie kan me even helpen? (En wie kan me een goede nederlandse site geven voor ajax scripten?)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
function showCustomer(str)
{
var xmlhttp;    
if (str=="")
  {
  document.getElementById("txtHint").innerHTML="";
  return;
  }
if (window.XMLHttpRequest)
  {// code for IE7+, Firefox, Chrome, Opera, Safari
  xmlhttp=new XMLHttpRequest();
  }
else
  {// code for IE6, IE5
  xmlhttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
  }
xmlhttp.onreadystatechange=function()
  {
  if (xmlhttp.readyState==4 && xmlhttp.status==200)
    {
    document.getElementById("txtHint").innerHTML=xmlhttp.responseText;
    }
  }
xmlhttp.open("GET","test.php?q="+str,true);
xmlhttp.send();
}
</script>
</head>
<body>

<form action="">
<select name="customers" onchange="showCustomer(this.value)">
<option value="">Select a customer:</option>
<option value="1">1</option>
<option value="2 ">2</option>
<option value="3">3</option>
</select>
</form>
<br />
<div id="txtHint">Customer info will be listed here...</div>
<textarea id="txtHint" name="bericht"></textarea>
</body>
</html>

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2022 21:43:37

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2012 19:57:08
Quote Anchor link
Je kan ook jQuery gebruiken. Deze is een stuk compacter en gemakkelijker in gebruik.

ScrapZz nl

ScrapZz nl

03/01/2012 20:07:02
Quote Anchor link
- Aar - op 03/01/2012 19:57:08:
Je kan ook jQuery gebruiken. Deze is een stuk compacter en gemakkelijker in gebruik.

Ja maar het probleem is dat ik die niet kan vinden op de site die jij mij gaf ;)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2012 20:10:20
Quote Anchor link
www.jquery.com?

Niet zo heel lastig te vinden trouwens.
Gewijzigd op 03/01/2012 20:10:40 door - Ariën -

ScrapZz nl

ScrapZz nl

03/01/2012 20:17:06
Quote Anchor link
- Aar - op 03/01/2012 20:10:20:
www.jquery.com?

Niet zo heel lastig te vinden trouwens.

Ja maar die is engels ken wel wat engels maar het makkelijkst is om een Nederlandse tutorial te hebben

Ik ben op het moment dit aan het lezen maar helft vergeet je gewoon omdat je constant aan het vertalen ben in je hoofd!

http://docs.jquery.com/Tutorials:How_jQuery_Works
Gewijzigd op 03/01/2012 20:18:42 door ScrapZz nl

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2012 20:21:33
Quote Anchor link
Darkwell - op 03/01/2012 20:17:06:

Maak voorbeelden...
Alleen lezen is nooit voldoende ;-)

Verder kan je op Google ook wel Nederlandse tutorials vinden. Hoewel die vaak incompleter zijn, naar mijn mening.
Gewijzigd op 03/01/2012 20:22:54 door - Ariën -

Wouter J

Wouter J

03/01/2012 20:22:25
Quote Anchor link
Alles is Engels in het scripting wereldje. Dus het is verstandig om Engels te leren.

Documentatie over AJAX: jQuery.ajax (ook engels).

ScrapZz nl

ScrapZz nl

03/01/2012 20:27:52
Quote Anchor link
Wouter J op 03/01/2012 20:22:25:
Alles is Engels in het scripting wereldje. Dus het is verstandig om Engels te leren.

Documentatie over AJAX: jQuery.ajax (ook engels).

Nouja geluk heb ik een 8 gehad op me examen engels ;) dus dat hoef niet maar als je een tijdje niks aan doe word het lastiger maar ok alvast bedankt ik zal is kijken!

Kris Peeters

Kris Peeters

04/01/2012 19:05:28
Quote Anchor link
Ik vind dit interessant qua documentatie:
http://www.visualjquery.com/

Ik zal eens jouw verzoek vertalen naar jQuery.
Ik doe het in twee stappen, in de eerste stap herken je jouw code (en hoe het met jQuery wordt gedaan); ik heb dan ook jouw naamgeving voor een groot deel overgenomen.
Daarna toon ik nog hoe je het nog veel compacter kan noteren

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<html>
  <head>
    <script src="jquery.js"></script>
    <script>
        // bij een geslaage request/respons wordt deze functie uitgevoerd
      function ajax_respons(data) {
        // data is de string die Ajax net heeft opgehaald.  We gaan nu die data steken als innerHTML van txtHint
        $("#txtHint").html(data);
      }
        // deze functie wordt aangeroepen bij een onChange van de select box
      function showCustomer(e) {
        // merk op: this is nu het html element dat aangesproken is; in dit geval dus de select box
        // in plaats van onchange="showCustomer(this.value)", halen we nu die waarde op deze manier:
        var str = $(this).val();
        // nu dus effectief de Ajax request
        $.ajax({
            // "GET" of "POST"
          type: "GET",
            // je vraagt Ajax om te surfen naar deze url:
          url: "test.php?q=" + str,
            // wanneer een request succesvol is, en je dus een respons krijgt, wordt deze functie uitgevoerd:  
          success: ajax_respons
        });
      }
      // deze functie wordt uitgevoerd als de DOM volledig is geladen.  Op het moment dat <select id="customers"> nog niet volledig geladen is, kan je er nog geen evenementen aan binden
      $(document).ready(function() {
        // hier vervangen we onchange(...).  In plaats van die onchange tussen de html te zetten, laat je jquery doen.  jQuery bindt het evenement onchange aan het element met id="customers".  Wanneer dat element een onChange ondervindt, zal volgende functie worden uitgevoerd ( showCustomer )
        // merk op: de "on" verdwijnt hier, in jQuery zet je "change".
        $("#customers").change(showCustomer);
      });
    </script>
  </head>
  <body>
    <select id="customers">
      <option value="2">2</option>
    </select>
    <br />
  </body>
</html>

Eigenlijk pas ik nu slechts 1 ding toe. In plaats van telkens een functie een naam te geven en apart te definiëren, kan je ook rechtstreeks de functie definitie noteren, op volgende manier:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
...
    <script>
        $("#customers").change(function(e) {
          var str = $(this).val();
          $.ajax({
            success: function(data) {
            }
          });
        });
      });
    </script>
...

Je ziet hoe jQuery een hoop voor jou doet.

-----

Een aantal opmerkingen
- Je hebt geen <form> meer nodig, je hebt ook geen name="..." meer nodig.
Tenzij je ook echt een submit knop hebt en je achteraf die waarde nog wil posten op de klassieke manier.

- Je haalt alle javascript uit het HTML code. Mooie, propere scheiding van HTML <-> javascript; net zoals je je css ook volledig apart houdt.

- Uiteraard niet vergeten jquery.js te downloaden en in ja map steken waar de php file staat

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2012 19:30:32
Quote Anchor link
Ik denk dat een <form> nog wel nodig is, al wel je voor het geval dat jQuery/JS niet werkt, de boel via de action-attribute afhandelen.

Kris Peeters

Kris Peeters

04/01/2012 19:42:28
Quote Anchor link
Wel ja, indien het de bedoeling is om die gegevens echt te posten, laat je <form> staan. Maar ik heb niet het gevoel dat dat hier de bedoeling is. Ik zie trouwens geen submit knop staan.

ScrapZz nl

ScrapZz nl

05/01/2012 14:37:04
Quote Anchor link
Kris Peeters op 04/01/2012 19:05:28:
Ik vind dit interessant qua documentatie:
http://www.visualjquery.com/

Ik zal eens jouw verzoek vertalen naar jQuery.
Ik doe het in twee stappen, in de eerste stap herken je jouw code (en hoe het met jQuery wordt gedaan); ik heb dan ook jouw naamgeving voor een groot deel overgenomen.
Daarna toon ik nog hoe je het nog veel compacter kan noteren

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<html>
  <head>
    <script src="jquery.js"></script>
    <script>
        // bij een geslaage request/respons wordt deze functie uitgevoerd
      function ajax_respons(data) {
        // data is de string die Ajax net heeft opgehaald.  We gaan nu die data steken als innerHTML van txtHint
      }
        // deze functie wordt aangeroepen bij een onChange van de select box
      function showCustomer(e) {
        // merk op: this is nu het html element dat aangesproken is; in dit geval dus de select box
        // in plaats van onchange="showCustomer(this.value)", halen we nu die waarde op deze manier:
        var str = $(this).val();
        // nu dus effectief de Ajax request
        $.ajax({
            // "GET" of "POST"
            // je vraagt Ajax om te surfen naar deze url:
            // wanneer een request succesvol is, en je dus een respons krijgt, wordt deze functie uitgevoerd:  
          success: ajax_respons
        });
      }
      // deze functie wordt uitgevoerd als de DOM volledig is geladen.  Op het moment dat <select id="customers"> nog niet volledig geladen is, kan je er nog geen evenementen aan binden
        // hier vervangen we onchange(...).  In plaats van die onchange tussen de html te zetten, laat je jquery doen.  jQuery bindt het evenement onchange aan het element met id="customers".  Wanneer dat element een onChange ondervindt, zal volgende functie worden uitgevoerd ( showCustomer )
        // merk op: de "on" verdwijnt hier, in jQuery zet je "change".
        $("#customers").change(showCustomer);
      });
    </script>
  </head>
  <body>
    <select id="customers">
      <option value="2">2</option>
    </select>
    <br />
  </body>
</html>

Eigenlijk pas ik nu slechts 1 ding toe. In plaats van telkens een functie een naam te geven en apart te definiëren, kan je ook rechtstreeks de functie definitie noteren, op volgende manier:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
...
    <script>
        $("#customers").change(function(e) {
          var str = $(this).val();
          $.ajax({
            success: function(data) {
            }
          });
        });
      });
    </script>
...

Je ziet hoe jQuery een hoop voor jou doet.

-----

Een aantal opmerkingen
- Je hebt geen <form> meer nodig, je hebt ook geen name="..." meer nodig.
Tenzij je ook echt een submit knop hebt en je achteraf die waarde nog wil posten op de klassieke manier.

- Je haalt alle javascript uit het HTML code. Mooie, propere scheiding van HTML <-> javascript; net zoals je je css ook volledig apart houdt.

- Uiteraard niet vergeten jquery.js te downloaden en in ja map steken waar de php file staat

Een mooie uitleg dank je maar de bedoeling is om iets op te halen en in een textarea te plaatsen
om vervolgens meer tekst toetevoegen en dan te posten maar ik zal kijken of het me gaat lukken met jouw tips
en de dingen die ik inmidels heb gelezen op jquery site!
(Nogmaals bedankt!)

Edit:
En het is gelukt dank je!!
Nu kan ik me leden makkelijk laten quote!
Gewijzigd op 05/01/2012 15:04:59 door ScrapZz nl

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.