AJAX blijft fouten geven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »
Eddy E

Eddy E

12/10/2013 13:01:10
Quote Anchor link
Ik heb deze code staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<script>
$(".ja_knop").click(function() {
    $(".nee_knop").removeClass("nee_knop").addClass("weg").html("Tot ziens!");
    var request = $.ajax({url: "feedback.php", type: "POST", data: { t : "<?php echo $p['title']; ?>", w : "1" }});
    request.done(function( msg ) { $("#rechterbovenhoek i").html("Opgeslagen!");});
    request.fail(function( jqXHR, textStatus ) {  alert( "Request failed: " + textStatus);});
});
</script>


jQuery is geladen (1.8.3) en alle werkt goed, behalve dat ik steeds de alert "Request failed: error" krijg.
Het bestand feedback.php staat in dezelfde map (de root) als de html-pagina waarop deze code staat.
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.

Ik heb al ../feedback.php en ./feedback.php en /feedback.php geprobeerd, maar zonder succes.
Als ik in feedback.php een sleep(5) zet, duurt het wel 5 seconden voordat ik van Javascript de alert krijg.... dus het bestand wordt daadwerkelijk gevonden/geopend en op gewacht.


Dit is feedback.php:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
header("HTTP/1.1 200 OK");
if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

    sql($query);
    echo 'Klaar!';
}
else {
    echo 'Fout';
}

?>
Gewijzigd op 12/10/2013 13:27:44 door Eddy E
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 12:07:24
 
Erwin H

Erwin H

12/10/2013 13:17:06
Quote Anchor link
Roep de php ajax pagina eens direct in de browser aan (en vervang dan even de post gegevens in het script met hardcoded waardes). Wat zie je dan als output?
 
Eddy E

Eddy E

12/10/2013 14:45:26
Quote Anchor link
Dan krijg ik gewoon "Klaar" en wordt de rij toegevoegd aan de database.
Dat heb ik uiteraard eerst volledig getest.
Zie www.zunflappie.nl/feedback.php


Quote:
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 16:45:25
Quote Anchor link
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/10/2013 16:47:39
Quote Anchor link
Gaat het over dat stukje "heeft u gevonden wat u zocht?" dat omhoog komt rechts in de bovenhoek?
 
Eddy E

Eddy E

12/10/2013 17:20:19
Quote Anchor link
Jep, helemaal.
Alles doet precies wat het moet doen, behalve dat er niets wordt opgeslagen (en dat alles dus geen nut heeft) :P
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 19:13:56
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 12/10/2013 16:45:25:
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.

Heb je daar al naar gekeken?
 
Erwin H

Erwin H

12/10/2013 19:28:31
Quote Anchor link
Even voor mijn duidelijkheid (misschien ben ik een beetje traag vandaag), wat is nu het probleem precies?
Want als ik naar je pagina ga en op de 'JA' of 'NEE' knop klik dan zie ik dat de ajax call gewoon wordt uigevoerd, dat het resultaat dat terug komt correct is en dat er iets op de pagina gebeurt. Dus het probleem zit aan de server kant?
 
Alex Mester

Alex Mester

12/10/2013 19:44:14
Quote Anchor link
Ik zie geen fout afhandeling voor de MySQLi?

Lees dit eens door: http://wouterj.github.io/sql-boilerplate/
Gewijzigd op 12/10/2013 19:44:55 door Alex Mester
 
Eddy E

Eddy E

13/10/2013 11:53:52
Quote Anchor link
@Alex Mester: Nee, er komt geen resultaat terug. Wat ik ook invoer en/of echo, hij blijft "Error" geven. Niet iets als "Fout" of "Klaar". Ik heb nu foutafhandeling toegevoegd, maar dat maakt geen bal uit.
De query is goed en werkt.

@Ger: header() weggehaald, geen effect.

@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Inmiddels is dit de php-pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php

$_POST
['w'] = 1;
$_POST['t'] = "test";

if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

    if(sql($query) == true)
        {

            echo 'Klaar!';
        }

    else
        {
            echo 'Fout in SQL';
        }

}
else {
    echo 'Geen waarden ontvangen.';
}

?>


Het javascript is online te zien op www.zunflappie.nl
Je 'activeert' het scherm door je muis naar rechtsboven (richting kruisje ;) ) te bewegen.
Gewijzigd op 13/10/2013 11:55:13 door Eddy E
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/10/2013 12:07:49
Quote Anchor link
Bij mij (IE10) komt netjes Opgeslagen! te staan.
 
Eddy E

Eddy E

13/10/2013 12:17:13
Quote Anchor link
Ja, dat klopt!
Bij mij ook.
Maar dat doet hij dus niet.
Ik wil het, zoals Twitter ook doet: eerst zeggen dat het is opgeslagen, en daarna (ondertussen) het echte opslaan.

Lukt het dan niet... dan gooi ik wel een grotere melding (hoewel dat de bezoekers ook niets boeit).
Let goed op de alert die je krijgt.
 
Erwin H

Erwin H

13/10/2013 12:29:29
Quote Anchor link
Eddy E op 13/10/2013 11:53:52:
@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Misschien begrijp ik je nog steeds niet, maar ik krijg van de server als resultaat van de ajax call 'Klaar!' terug. Geen error. Dat is toch wat je wil?
 
Eddy E

Eddy E

13/10/2013 13:32:36
Quote Anchor link
... krijg jij het wel? Ik op Opera en Chrome niet. Vaag...

Is dit mijn browsers fout?
 
Erwin H

Erwin H

13/10/2013 14:04:18
Quote Anchor link
In FF werkt het volgens mij.
 
N K

N K

13/10/2013 14:11:45
Quote Anchor link
In Chrome krijg ik ook "Klaar" terug
 
Eddy E

Eddy E

13/10/2013 19:22:57
Quote Anchor link
Wat een .... ellende.
In Opera krijg ik nog steeds 'error' terug.
En bij jullie gaat het wel goed? Vaaaag...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.