AJAX: hoe krijg ik een javascript aan de praat?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ee jee

Ee jee

27/04/2008 11:11:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een klein bestel systeempje wat een beetje met ajax werkt. Nou wil ik ook een wysiwyg-editor erin hangen, maar dit krijg ik alleen aan de gang met een onfocus of onlclick actie. Nou hoorde ik dat dat vrij logisch was omdat "ajax" alle javascript verder uitzet.

Hoe kan ik dan nog die editor laden(als het scherm getoond wordt)?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 21:24:58
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

27/04/2008 11:14:00
Quote Anchor link
Sinds wanneer schakelt AJAX andere JavaScripts uit? AJAX is zelf een onderdeel van JavaScript...
 
Ee jee

Ee jee

27/04/2008 11:23:00
Quote Anchor link
ja, maar ik hoorde laatst dat het dat dus wel deed! ik snapte het ook niet. En daarom dus de vraag.
 
GaMer B

GaMer B

27/04/2008 11:31:00
Quote Anchor link
Het enige wat ik me kan bedenken is een conflict met twee (of meerdere) JavaScripts...
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

27/04/2008 11:53:00
Quote Anchor link
Download (als je die nog niet gebruikt) Mozilla FireFox. Breid deze dan uit met FireBug en ga kijken wat deze teruggeeft als jij de pagina laadt in FireFox.
 
Jelmer -

Jelmer -

27/04/2008 11:55:00
Quote Anchor link
Javascript die via innerHTML aan de pagina wordt toegevoegd wordt niet uitgevoerd. Die zal je 'handmatig' door eval() heen moeten halen.
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

27/04/2008 12:05:00
Quote Anchor link
als je hem alleen aan de gang krijgt met onfocus of onclick, dan zou het ook moeten lukken met onload (in de body)
of
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
window.onload = function()
{
//hier je code
}
 
Ee jee

Ee jee

27/04/2008 17:42:00
Quote Anchor link
Allemaal bedankt voor jullie berichten, maar ik ben nog niet veel verder.

Ik laad het formulier automatisch door een while-loop. Hierin zit een if'je die bekijkt of er een input of een textarea moet worden weergegeven. Alleen moet ik iets hebben, waarin ik aan het einde van deze loop(of erin) een javascript kan uitvoeren dat die textarea's worden omgezet in een editor.

Ik hoop op jullie support!
 
Erwin Nieuwenhuis

Erwin Nieuwenhuis

27/04/2008 18:55:00
Quote Anchor link
voor een simpele WYSIWYG editor, kun je het best TinyMCE gebruiken.
Als je er ook afbeeldingen of flash naar wilt uploaden, raad ik je TinyMCPUK aan.

Als je even googled, vind je ze wel.
 
Ee jee

Ee jee

27/04/2008 21:35:00
Quote Anchor link
@erwin; ik zal is even kijken
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.