[Ajax] MooTools & XML

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

JunkieXP

JunkieXP

15/04/2008 13:20:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig gegaan met Ajax om een request direct af te kunnen handelen, de PHP waarmee deze verbonden is genereert een XML code welke vervolgens terug komt in de JavaScript en van oorsprong doorgegeven zou worden aan één Div.

Ik roep echter een nieuwe functie aan waarin ik deze Response uit wil gaan splitsen en toe wil kennen aan Divs behorende bij de ID namen die aan de hand van de Elementen van de XML hun Div kiezen.

Echter hetgeen de new Ajax() functie uitspuugt is niet meer dan "[object Object]", ik vraag me af hoe ik dit om moet zetten in de juiste Output (want met FireBug krijg ik wel de juiste gegevens te zien dus ze zijn beschikbaar echter wordt dit door de Ajax Functie gegenereerd maar krijg dit tot dusver niet opgevangen).

Dit is mijn Code tot dusver:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    var divContent = $('showPrice').empty().addClass('loadingAjax');
    
    var requestedAjax = new Ajax(url, {method: 'get',
            onComplete: function(){throwToDivs(), divContent.removeClass('loadingAjax')}})
    .request();
    
    function throwToDivs(){
        $('showPrice').setHTML(resultAjax);
    }


Ik heb het ook al geprobeerd met XHR maar wilde ook niet vlotten, ik hoop dat jullie mij kunnen wijzen op mijn "grote" fout en hoe deze weg te werken.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 06:41:43
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/04/2008 13:29:00
Quote Anchor link
Zorg dat je de responseText opvangt en meegeeft aan een functie waarmee je deze kunt verwerken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
new Ajax(url,
{
    method: 'get',
    onComplete: function(responseText)
    {
        -- Verwerk je responseText
    }
}).request();

Of anders:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
new Ajax(url,
{
    method: 'get',
    onComplete: verwerkFunctie(responseText)
}).request();
 
JunkieXP

JunkieXP

15/04/2008 13:43:00
Quote Anchor link
Ik had al geprobeerd de responseText te Returnen, en heb nu geprobeerd hem mee te geven aan mijn functie maar beide geven gewoon aan dat responseText niet bestaat (responseText is not Defined).

Hoe kan ik deze toewijzen want er is wel degelijk iets als responseText want de response is wel gewoon zichtbaar in de FireBug tool.

edit: Thanks ik heb het, ik moest zowel in de onCompleet function() de responseText meegeven zodat deze hem weer door kon geven in de verwerkFunctie.

THX
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door JunkieXP
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/04/2008 13:49:00
Quote Anchor link
Nu ik er over nadenk zal mijn tweede voorbeeld niet werken. Dat zou je zo moeten doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
new Ajax(url,
{
    method: 'get',
    onComplete: function(responseText)
    {
        verwerkFunctie(responseText);
    }
}).request();

Zoek anders ook eens naar wat voorbeeldjes op internet. Hier is echt meer dan genoeg over te vinden. Om te testen kun je er natuurlijk altijd eens wat alert()'s tussen gooien om te kijken wat de inhoud van de verschillende variabelen is.
 
JunkieXP

JunkieXP

15/04/2008 13:52:00
Quote Anchor link
Ja idd, jou laatste methode was idd wat ik vervolgens zelf geprobeerd had en succesvol was.

Toch bedankt :).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.