Ajax paginanummering links werken alleen bij eerste klik

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stephan G

Stephan G

16/04/2011 00:36:22
Quote Anchor link
Ik loop tegen het volgende probleem aan en ik vroeg me af of iemand hier een suggestie heeft om dit op te lossen:

Ik heb het bestand index.php en daarin include ik berichten.php. De div waarin de berichten staan, ajax_my_noots, bevindt zich in index.php, en die div wil ik laten vernieuwen vanuit het geinclude bestand berichten.php. De paginanumering bevindt zich in het Ajax bestand, dus in berichten.php, niet in index.php.

Om de div met berichten te vernieuwen, wil ik Ajax gebruiken. Ik heb een normale Ajaxfunctie getNoots() die een document.getElementById div vernieuwt.

Op de hoofdpagina staat de volgende link (in PHP):

echo '<a onClick="getNoots(\'berichten.php?reload=true&page=2\', \'ajax_my_noots\');">2</a>';

Deze ververst de kolom "ajax_my_noots" en laad daar pagina 2 (page=2 in de link) met nieuwe berichten in. Dit werkt.

Wat niet werkt zijn de links op de pagina nadat die vernieuwd is. Op de vernieuwde pagina staat eenzelfde link die dan opeens niet meer werkt. document.getElementById zou toch nog gewoon moeten werken, aangezien de met Ajax geladen pagina zich dan nog steeds binnen de juiste div bevindt?

Toevoeging op 16/04/2011 00:39:50:

Oke, heel dom, maar ik heb hem al werkend gekregen. Ik had gewoon verkeerd naar de server root directory gelinkt vanuit m'n Ajax file.

PROBLEM SOLVED
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.