ajax php query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim

Tim

13/11/2009 20:22:00
Quote Anchor link
Hoi Allemaal,

Ik heb op mijn website een lijst met de laatste 100 nieuwsberichten staan.
(die komen uit mijn mysql database).

Nu wil ik daarnaast een paar filter opties maken.
Bijv. op categorie, publicatie datum.

Weet iemand een goede tutorial om dit makkelijk te doen.
Het liefst wil ik dit oplossen met jquery ofzo.

Thanks,
Tim
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:33:39
 
Mark L

Mark L

13/11/2009 20:29:00
Quote Anchor link
Ik begrijp je vraagstelling niet:
Wat wil je, ajax, jQuery, JavaScript? In ieder geval iets cliëntside.
Dan de vraag wat voor filteropties? filteropties over de laatste 100 nieuwsberichten. Staan deze nieuwsberichten al op de website: ik bedoel heb je ze al geoutput (gebruik JavaScript/jQuery) of moeten ze nog van de server gehaald worden (gebruik ajax)?
Waarop wil je filteren?
 
Tim

Tim

13/11/2009 20:33:00
Quote Anchor link
Ik wil idd iets op client-side.
En wat precies, jquert of ajax tja dat is nu net de vraag wat is nu het beste geschikt?!

De data komt dus uit een mysql database, daarin staan de nieuwsberichten de categorieën enz enz.

De bedoeling is dus dat standaard er een lijst staat van de laatste 100 berichten maar als de gebruiker dat wil, hij kan filteren op bij de categorie sport, verkeer, politiek. enz.

Tim
 
Mark L

Mark L

13/11/2009 22:17:00
Quote Anchor link
Dan zou ik jQuery (of JavaScript) gebruiken. Hoe kun je dit doen? Door bijvoorbeeld elk bericht een class mee te geven, zoals class sport, verkeer, politiek.
Dan maak je in inputveld van welke gefilterd moeten worden en dan zorg je dat de niet geselecteerde class(es) display:none hebben. Deze zullen dan miraculeus verdwijnen.

Let wel, als JavaScript uitstaat, dat deze functie niet werkt (dit geld ook als je AJAX zou gebruiken)
 
Tim

Tim

13/11/2009 22:49:00
Quote Anchor link
Oke, dan ga ik dat zo eens proberen.
Weet jij toevallig een tutorial of en voorbeeldje zodat ik een beetje snap hoe het werkt?

Bedankt!
 
Tim

Tim

15/11/2009 00:28:00
Quote Anchor link
Niemand een idee?
het doel is iets gelijks te maken als:
http://newspulse.cnn.com/

Dus filteren op categorieën, tijdvak.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim
 
S -

S -

15/11/2009 05:39:00
Quote Anchor link
Zoals Miloan zegt. Je hebt 100 items. Stel je gebruikt <div>.
Doe dan bijvoorbeeld met categorie "sport" en "hobby".

<div id="hobby">item1</div>
<div id="sport">item2</div>

Selecteer je de knop "hobby". Dan moeten alle andere onderdelen van categorie wegvallen. Dit kun je het beste doen met css. Met javascript zoek je alle id's die als waarde "sport" hebben. Dit doe je met een for loop. Heb je het desbetreffende element, gebruik dan element.style.display="none". Zo verdwijnt de div. Selecteer je sport, dan moet hobby verdwijnen, maar sport blijven staan of weer verschijnen.

Ik heb dit ooit een keer gedaan met een fade effect. Als je wil kan ik het voor je maken voor een klein bedrag. Maar dan moet je even een PM sturen.
 
Mark L

Mark L

15/11/2009 10:22:00
Quote Anchor link
@ Steven Weijdt:

Ja, alleen moet je dan geen id gebruiken, maar je moet een class gebruiken om twee redenen:
1). Een id moet uniek zijn, anders is je pagina niet W3 Valid en wie weet wat browsers ermee doen. Hierdoor zul je geen twee keer het id 'sport' mogen gebruiken en dit is nogal zinloos, omdat je juist wilt sorteren op categorie.
2). Als je classes hebt hoef je alleen die class te veranderen, bij id moet je anders heel veel id's af, bij class maar een paar classes.
 
S -

S -

15/11/2009 23:29:00
Quote Anchor link
dat is inderdaad een betere benadering. Bij dat van mij doe ik extra handelingen die niet echt nodig zijn. Ik ga dat eens verwerken in mijn eigen scripts. Bedankt. En dat van id was ik vergeten. Alhoewel het wel zou werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.