Ajax verzenden d.m.v. Javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bryan De Baar

Bryan De Baar

28/05/2014 00:12:49
Quote Anchor link
Beste forumgebruikers,


Wij werken in een programma met onze webshop, het programma Logivert 6.
Hierin is het mogelijk om extra pagina's te publiceren. (Informatie, contact etc.)

Nu heb ik zelf een klantenservice gemaakt d.m.v. een tab menu met Javascript.
Hierin heb ik 1 tabblad met een contactformulier.

Na wat testen te hebben gedaan werkt alles behalve mijn contactformulier.
Helaas weigert het programma om php scripts te publiceren.
Javascript word wel geaccepteerd, Het tabmenu werkt prima!

Is het nu mogelijk om mijn ajax via javascript te verzenden op een of andere manier, misschien met statische variable en aan te sturen met _gaq.push?

Gr. Bryan de Baar
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 10:52:13
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

30/05/2014 15:08:30
Quote Anchor link
Hallo,

Helaas nog geen reactie, daarom heb ik deze vraag ook op helpmij.nl geplaatst.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/822245-Ajax-verzenden-d-m-v-Javascript?p=5278775#post5278775


Gr. Bryan
 
Pipo Clown

Pipo Clown

31/05/2014 00:01:39
Quote Anchor link
Nee, dat is echt onmogelijk.

Je wilt een AJAX actie uitvoeren, dit wil zeggen, een aanroep van PHP vanuit Javascript.
Java is clientside, werkt dus op de PC van de bezoeker, PHP is serverside, dit draait dus op de server.

Je kunt met Javascript geen acties op de server uitvoeren, daar heb je altijd een serverside script (bv. PHP) voor nodig.
 
Reshad F

Reshad F

31/05/2014 22:23:29
Quote Anchor link
Misschien wat code laten zien dan kunnen we kijken wat er fout gaat..
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/06/2014 03:22:37
Quote Anchor link
kun je wel een PHP bestand op jullie server plaatsen? Kan desnoods ook op een andere server..

je kunt de <form> namelijk gewoon laten zien en de oplossing is dus een php script op een server plaatsen die aangeroepen wordt als het formulier verstuurd wordt. dat script kan vervolgens van alles voor je doen zoals emailen en de gegevens in een database opslaan. je past gewoon het action="" aan naar de nieuwe url
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

01/06/2014 18:03:34
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor jullie reactie's!

Het probleem zit het hem dat het programma het script php niet kan publiceren en er rare tekens bij schrijft.
De from actie word inderdaad zoals Frank al zei aanroepen naar een andere pagina, alleen zit ik met een probleem:
Op het moment dat mensen een veld vergeten in te vullen word er een echo weergegeven"u bent vergeten .....", echter word deze echo op de pagina weergegeven waar het php script staat.

Wat ik zou willen is dat de echo's op de contact pagina worden weergegeven terwijl het php script ergens anders staat. En als alles goed is verstuurd een alert word getoond.

momenteel ben ik niet bij de computer waar alles mee word gedaan, dit zal pas dinsdag zijn, ik zal dan het php script even meesturen zodat jullie kunnen meekijken en eventueel helpen :)

Alvast dank,


Gr. Bryan
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

03/06/2014 14:49:47
Quote Anchor link
Hallo,

Hier het php script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

// Define some constants
define( "RECIPIENT_NAME", "Helpdesk | Internetwinkel" );
define( "RECIPIENT_EMAIL", "[email protected]" );
//define( "subject", "Visitor Message" );



// Read the form values

$success = false;
$senderName = isset( $_POST['senderName'] ) ? preg_replace( "/[^\.\-\' a-zA-Z0-9]/", "", $_POST['senderName'] ) : "";
$senderEmail = isset( $_POST['senderEmail'] ) ? preg_replace( "/[^\.\-\_\@a-zA-Z0-9]/", "", $_POST['senderEmail'] ) : "";
$sendersubject = isset( $_POST['sendersubject'] ) ? preg_replace( "/[^\.\-\' a-zA-Z0-9]/", "", $_POST['sendersubject'] ) : "";
$message = isset( $_POST['message'] ) ? preg_replace( "/(From:|To:|BCC:|CC:|Subject:|Content-Type:)/", "", $_POST['message'] ) : "";



// If all values exist, send the email
if ( $senderName && $senderEmail && sendersubject && $message ) {
  $recipient = RECIPIENT_NAME . " <" . RECIPIENT_EMAIL . ">";
  $headers = "From: " . $senderName . " <" . $senderEmail . ">";
  $success = mail( $recipient,"Internetwinkel | uw vraag". $sendersubject, $message, $headers );
    

 
}


// Return an appropriate response to the browser
if ( isset($_GET["ajax"]) ) {
  echo $success ? "success" : "error";
}

else {
?>

 
<?php if ( $success ) {  header("Location: {$http_pref}thanks.php");}?>
  


<?php
}
?>


Dit wil dus niet werken in een extra pagina van Logivert 6 webshop programma.

Nu heb ik een kleine test gedaan met een echo:
hij maakt er van: <!--p echo '<p>Hello World</p>';--> en niet
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo '<p>Hello World</p>'; ?>
zoals ik in het programma invoer.



Hopende dat iemand kan helpen :)

Gr. Bryan
Gewijzigd op 05/06/2014 11:03:52 door Bryan De Baar
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

05/06/2014 14:06:13
Quote Anchor link
Bestaan er geen speciale tags om dit te omzeilen?

Ik kwam dit tegen op internet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<script language="php">
        echo 'some editors (like FrontPage) don\'t
              like processing instructions'
;
    </script>


Iemand hier ervaring mee?
 
Bryan De Baar

Bryan De Baar

12/06/2014 12:18:26
Quote Anchor link
Helaas werkte bovenstaande code niet.
Heeft iemand anders een oplossing voor mijn probleem?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/06/2014 12:56:42
Quote Anchor link
Het lijkt erop dat Logivert 6 ingevoerde PHP-tags onschadelijk lijkt te maken bij het genereren/updaten van de webwinkel, waardoor je geen PHP kan uitvoeren.

Het onderhoud vindt geloof ik toch plaats op de computer van de websitebeheerder, waarna deze met een druk op de knop de boel exporteert naar FTP, waarbij alle PHP-scripts worden aangepast en gelijk gemaakt voor de juiste werking van de webshop.

Als dit het geval is, dan vrees ik dat je weinig kan doen. Je kan natuurlijk wel handmatig de bestaande scripts aanpassen. Maar bij een update van de webwinkel zullen die weer worden overschreven, mits je die PHP-files ergens in het programma kan vinden, en daar zou kunnen aanpassen. Maar dan alsnog ben je behoorlijk beperkt in de mogelijkheden.
Gewijzigd op 12/06/2014 12:57:03 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.