Ajax werkt niet icm json

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Mendix Developer/Consultant bij PostNL

Mendix Developer/Consultant Den Haag HBO/WO IT - software development Professional "Werk samen met ons om van PostNL een 'logistical tech (driven) company' te maken door Mendix applicaties te bouwen voor onze kritieke logistieke processen". Wat ga je doen? Als Mendix developer kom je te werken in een scrum team binnen onze afdeling 'Pakketten en Logistiek'. Vanuit hier bouwen we alle logistieke software waarmee we gemiddeld 1.1 miljoen pakketten per dag versturen. We hebben met deze afdeling de ambitie om uit te groeien tot het meest efficiënte en innovatieve logistieke post en e-commerce platform in de Benelux. Jouw werk heeft dus

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front-end Developer, Belastingdienst

Ben jij een ervaren Front-end Developer en wil jij mede verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van het portaal waarin burgers en bedrijven hun belastingzaken af kunnen handelen? Lees dan snel verder! Wat bieden wij jou Salaris tussen de €2.957,19 en de €4.707,58! Contract voor een jaar met kans op verlenging! 32 of 36 uur per week werken! Werken voor de RIjksoverheid! Wie ben jij Als frontend developer wil je pionieren in het realiseren van vernieuwende oplossingen. Je vindt het leuk om samen te werken met verschillende disciplines en samen een succesvolle oplossing te implementeren. Verder: Heb je aantoonbaar HBO werk-

Bekijk vacature »

Senior Java Back End Developer

Functieomschrijving Owning your product, freedom to be creative and make mistakes, and above all, a passion for experimentation and innovation: that’s what defines our talent domain in their own words. As Senior Java Developer at RGN IT you join us as we expand our permanent teams focused on building the best solutions to support the entire spectrum of talent the Randstad Group engages with. What do we offer? Trust and freedom to do your work within the goals and vision of the team Support to grow your skills - whether that’s leadership or technical A hybrid way of working in

Bekijk vacature »

Junior Developer

Functie Als Fullstack Developer mag je echt meedenken over de architectuur en het inrichten van de codebase. Dat is waar deze organisatie voor staat: Iedereen mag ideeën inbrengen. Het doel van het development team is een toekomstbestendige applicatie neerzetten met veel verschillende features op gebied van data retrieval en analyse, met wetenschappers en doctoren als de eindgebruiker. De stack is omgebouwd naar de laatste technologie met de nieuwste versie van Angular en TypeScript in de front-end. Daarnaast wordt in de backend o.a. gebruik gemaakt van Node.js, MongoDB, PostgreSQL en ElasticSearch. Als jij jezelf aan het front van technologie en innovatie

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Full stack developer / Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

.NET Developer / Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end Developer / Medior/Senior

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 5 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »
Tim S

Tim S

23/02/2013 16:43:49
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik probeer al een tijdje ajax te laten werken in combinatie met json_encode. Ik heb inmiddels al alles geprobeerd maar heb nu een voorbeeld dat volgens mij wel zou moeten werken. Als ik het zonder json doe werkt het wel, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

Hier de code van het voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Naamloos document</title>

<?php
if (isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) && strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) === 'xmlhttprequest') {

$array = array('test' => '<p>hier een teststring</p>');
    header('Content-type: application/json');
    echo json_encode($array);

//echo 'hier een test string'; dit werkt wel
    exit();

}

?>

<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(e) {

$('.menu').click(function(e){

e.preventDefault();

$.ajax({

type: "GET",
        dataType:"json",
        url:"http://localhost/cms/ajax.php",

success: function(data){

var json = $.parseJSON(data);
            alert(data.test);

},
        error: function(data){

alert(json.error);

},

});

});

});

</script>
</head>

<body>
<a href="test" class="menu">Paginabeheer</a>
</body>
</html>

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

02/10/2022 08:51:47

Erwin H

Erwin H

23/02/2013 17:30:48
Quote Anchor link
Dit is niet ajax icm json, dit is json midden in een pagina echoen. Dat kan natuurlijk niet. De browser krijgt dan eerst een berg html om zijn oren, dan een header (die overigens al nooit meer verstuurd wordt) en dan een json encoded array.
Als je json wilt versturen mag je ALEEN EN DAN OOK ECHT ALLEEN json versturen. Geen html, geen xml, geen strings, NIETS anders.
(alleen de juiste headers van te voren natuurlijk wel)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 17:39:32
Quote Anchor link
Als het goed is wordt er in dit voorbeeld juist geen onnodige HTML etc getoond? Met json_encode() wordt de string in de array netjes omgezet in een JSON-string.

Ik weet even niet wanneer die voorwaarde precies voldoet, maar het lijkt me verder toch wel goed?

Tim S

Tim S

23/02/2013 17:43:27
Quote Anchor link
@Erwin
Ik heb hier ook aan zitten denken, maar ik had eerst php en html gescheiden dat werkte ook niet. Als ik het zo

doe zou het dan wel moeten werken(het werkt niet...):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if (isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) && strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) === 'xmlhttprequest') {

echo json_encode(array('test' => '<p>hier een teststring</p>'));

//echo 'hier een test string'; dit werkt wel
    exit();

}

?>

En dan hieronder de rest, normaal gesproken staat de php code natuurlijk in een apart bestand.

Ik heb verder so'n beetje alles geprobeerd/getest wat ik kon bedenken......

Erwin H

Erwin H

23/02/2013 17:54:12
Quote Anchor link
@Aad, @Tim,

Of je toont de echte file niet, of ik kijk verkeerd, maar ik zie boven de echo toch echt dit staan:
Code (php)
1
2
3
4
5
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Naamloos document</title>

Dit is HTML en dat gaat echt niet samen met de json die je probeert te versturen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 18:10:53
Quote Anchor link
Dus verhuis je code eens naar voor je HTML.

Tim S

Tim S

23/02/2013 18:31:47
Quote Anchor link
De code die ik als laatst had neergezet staat bovenaan, daaronder heb ik de rest gezet. Ik zit zelf misschien te denken dat het probleem licht bij xampp. Ik had ook het probleem dat de gd library niet werkte terwijl in de php info stond dat dat wel zou moeten. Ik heb dit wel getest op 2 computers maar beide met xampp.

Ik ga zo even testen op een online testsite.

Toevoeging op 23/02/2013 18:39:25:

Werkt online ook niet, doe kennelijk toch iets niet goed...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 18:46:04
Quote Anchor link
Heb je jouw JSON-file/string al gevalideerd? En laat deze eens zien?

Tim S

Tim S

23/02/2013 18:57:29
Quote Anchor link
$array = json_encode(array('test' => 'hier een test'));
print_r($array);

is valid.

Toevoeging op 23/02/2013 18:57:48:

{"test":"hier een test"}

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 19:01:24
Quote Anchor link
Kan je als URL niet gewoon '/cms/ajax.php' gebruiken of iets dergelijks?

Tim S

Tim S

23/02/2013 19:18:11
Quote Anchor link
Ja dat kan, maar dat werkt ook niet in combinatie met json.

Overigens nog een heel klein vraagje(als het geen simpel antwoord is zal ik een nieuw topic starten):

Ik had me router klasse aangepast met ingestelde paden zodat ik met nette urls kan werken maar moet nu het hele pad gebruiken zoals www.test.nl/pagina1. Als ik als link doe /pagina1 komt er elke keer wat meer achter /test/pagina2/pagina3 etc. Hoe los je dit op?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 19:31:52
Quote Anchor link
Gezien dit los van je vraagstelling van dit topic staat is het beter om hiervoor een nieuw topic aan te maken.

Erwin H

Erwin H

23/02/2013 19:32:08
Quote Anchor link
Het probleem zit in dit stukje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        type: "GET",
        dataType:"json",
        url:"http://localhost/cms/ajax.php",

success: function(data){

alert(data.test);

},

Je geeft als datatype json op en gaat daarna parsen van json naar een javascript object. Dat is echter dubbelop. De ajax functie doet dat al voor je. Haal die regel met parseJSON weg en het werkt.

Tim S

Tim S

23/02/2013 19:54:48
Quote Anchor link
Geweldig, het werkt!!!

@aar
ik zal morgen even een nieuw topic aanmaken

Bedankt allemaal!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.