Ajax werkt niet icm json

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »
Tim S

Tim S

23/02/2013 16:43:49
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik probeer al een tijdje ajax te laten werken in combinatie met json_encode. Ik heb inmiddels al alles geprobeerd maar heb nu een voorbeeld dat volgens mij wel zou moeten werken. Als ik het zonder json doe werkt het wel, heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen?

Hier de code van het voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Naamloos document</title>

<?php
if (isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) && strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) === 'xmlhttprequest') {


    $array = array('test' => '<p>hier een teststring</p>');
    header('Content-type: application/json');
    echo json_encode($array);
    
    //echo 'hier een test string'; dit werkt wel
    exit();

  
}



?>


<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(e) {

$('.menu').click(function(e){
    
    e.preventDefault();
    
    $.ajax({
        
        type: "GET",
        dataType:"json",
        url:"http://localhost/cms/ajax.php",
        
        success: function(data){
        
            var json = $.parseJSON(data);
            alert(data.test);
            
        },
        error: function(data){
            
            var json = $.parseJSON(data);
            alert(json.error);
            
        },
        
    });
    
});

});

</script>
</head>

<body>
<a href="test" class="menu">Paginabeheer</a>
</body>
</html>


Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 09:40:04
 
Erwin H

Erwin H

23/02/2013 17:30:48
Quote Anchor link
Dit is niet ajax icm json, dit is json midden in een pagina echoen. Dat kan natuurlijk niet. De browser krijgt dan eerst een berg html om zijn oren, dan een header (die overigens al nooit meer verstuurd wordt) en dan een json encoded array.
Als je json wilt versturen mag je ALEEN EN DAN OOK ECHT ALLEEN json versturen. Geen html, geen xml, geen strings, NIETS anders.
(alleen de juiste headers van te voren natuurlijk wel)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 17:39:32
Quote Anchor link
Als het goed is wordt er in dit voorbeeld juist geen onnodige HTML etc getoond? Met json_encode() wordt de string in de array netjes omgezet in een JSON-string.

Ik weet even niet wanneer die voorwaarde precies voldoet, maar het lijkt me verder toch wel goed?
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 17:43:27
Quote Anchor link
@Erwin
Ik heb hier ook aan zitten denken, maar ik had eerst php en html gescheiden dat werkte ook niet. Als ik het zo

doe zou het dan wel moeten werken(het werkt niet...):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if (isset($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) && strtolower($_SERVER['HTTP_X_REQUESTED_WITH']) === 'xmlhttprequest') {

    echo json_encode(array('test' => '<p>hier een teststring</p>'));
    
    //echo 'hier een test string'; dit werkt wel
    exit();

  
}



?>

En dan hieronder de rest, normaal gesproken staat de php code natuurlijk in een apart bestand.

Ik heb verder so'n beetje alles geprobeerd/getest wat ik kon bedenken......
 
Erwin H

Erwin H

23/02/2013 17:54:12
Quote Anchor link
@Aad, @Tim,

Of je toont de echte file niet, of ik kijk verkeerd, maar ik zie boven de echo toch echt dit staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Naamloos document</title>

Dit is HTML en dat gaat echt niet samen met de json die je probeert te versturen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 18:10:53
Quote Anchor link
Dus verhuis je code eens naar voor je HTML.
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 18:31:47
Quote Anchor link
De code die ik als laatst had neergezet staat bovenaan, daaronder heb ik de rest gezet. Ik zit zelf misschien te denken dat het probleem licht bij xampp. Ik had ook het probleem dat de gd library niet werkte terwijl in de php info stond dat dat wel zou moeten. Ik heb dit wel getest op 2 computers maar beide met xampp.

Ik ga zo even testen op een online testsite.

Toevoeging op 23/02/2013 18:39:25:

Werkt online ook niet, doe kennelijk toch iets niet goed...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 18:46:04
Quote Anchor link
Heb je jouw JSON-file/string al gevalideerd? En laat deze eens zien?
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 18:57:29
Quote Anchor link
$array = json_encode(array('test' => 'hier een test'));
print_r($array);

is valid.

Toevoeging op 23/02/2013 18:57:48:

{"test":"hier een test"}
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 19:01:24
Quote Anchor link
Kan je als URL niet gewoon '/cms/ajax.php' gebruiken of iets dergelijks?
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 19:18:11
Quote Anchor link
Ja dat kan, maar dat werkt ook niet in combinatie met json.

Overigens nog een heel klein vraagje(als het geen simpel antwoord is zal ik een nieuw topic starten):

Ik had me router klasse aangepast met ingestelde paden zodat ik met nette urls kan werken maar moet nu het hele pad gebruiken zoals www.test.nl/pagina1. Als ik als link doe /pagina1 komt er elke keer wat meer achter /test/pagina2/pagina3 etc. Hoe los je dit op?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/02/2013 19:31:52
Quote Anchor link
Gezien dit los van je vraagstelling van dit topic staat is het beter om hiervoor een nieuw topic aan te maken.
 
Erwin H

Erwin H

23/02/2013 19:32:08
Quote Anchor link
Het probleem zit in dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        type: "GET",
        dataType:"json",
        url:"http://localhost/cms/ajax.php",
        
        success: function(data){
        
            var json = $.parseJSON(data);
            alert(data.test);
            
        },

Je geeft als datatype json op en gaat daarna parsen van json naar een javascript object. Dat is echter dubbelop. De ajax functie doet dat al voor je. Haal die regel met parseJSON weg en het werkt.
 
Tim S

Tim S

23/02/2013 19:54:48
Quote Anchor link
Geweldig, het werkt!!!

@aar
ik zal morgen even een nieuw topic aanmaken

Bedankt allemaal!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.