Ajax

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »
PHP erik

PHP erik

02/12/2005 11:55:00
Quote Anchor link
Ik vroeg me af hoeveel PHP programmeurs er eigenlijk al bezig zijn met Ajax. Ben bezig met een giga-project en werk samen met een groepje designers en programmeurs en we zijn alle 3 fan van Ajax (niet de voetbalclub, maar "Asynchronous JavaScript and XML"). Verder heb ik het er met ongeveer 20 ondernemers (die in de webdevelopment zitten) besproken, en iedereen is enthousiast over Ajax.

Dus hoe zit het met jullie?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:53:21
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

02/12/2005 12:03:00
Quote Anchor link
Hmmz dit is de eerste x dat ik het hoor :D
Dus ik niet :p
 

02/12/2005 13:22:00
Quote Anchor link
Eigenlijk bestaat het al jaren, het is bestaande techniek. En daar zit nu ook net het grote risico: Javascript...

Het is leuk, maar alleen een extraatje. Volgens mij heeft zo'n 10% van de internetters Javascript uitgeschakeld en dus zul je een site moeten bouwen die ook werkt zonder Javascript. Daar komt nog eens bij dat je data die van de client komt nooit en te nimmer kunt vertrouwen waardoor je een hoop extra, cq dubbel, werk kunt gaan doen.

Het zou mij ook niet verbazen dat AJAX juist weer minder populair wordt. Met de steeds snellere internetverbindingen en snellere computers wordt het voordeel van AJAX t.o.v. een normale page refresh steeds kleiner.

Dat een webdeveloper enthousiast is, is niet zo gek. Het kan hem tenslotte weer een hoop werk opleveren. Of een opdrachtgever ook zo enthousiast is wanneer hem wordt verteld dat er wellicht onbekende risico's aan kleven, dat waag ik te betwijfelen. En als developer heb je in mijn ogen wel de plicht om hier op te wijzen.
 

02/12/2005 14:03:00
Quote Anchor link
Maar als ik bijv. http://www.leetsoft.com/rails/typo_ajax.mov bekijk vind ik ajax toch wel een mooie oplossing hoor. Ik zie er wel toekomst in.
 
Jelmer -

Jelmer -

02/12/2005 14:07:00
Quote Anchor link
Ik denk dat AJAX alleen maar populairder wordt. Inderdaad, de snelheid is een van de pluspunten, en die wordt opgeheven door de snellere internetverbindingen. Maar er komt ook steeds meer data op het internet, en dan is 10% van alles wat je anders moet versturen toch wel een redelijke winst.

Zie gmail van google, en zeg zelf, dat werkt toch lekker? XMLHTTPRequest maakt Javascript eindelijk echt goed bruikbaar. Maar je moet het niet als een verplicht iets gaan zien. Niet alle data moet via xmlhttprequest worden aangevraagd, alleen daar waar het daadwerkelijk nut heeft.

Voorbeeld: Je maakt een fotoalbum met tags ipv categorieën. Dus dan moet je een pagina hebben met de foto en de mogelijkheid om tags toe te voegen. En wat als je nou bij iedere tag die je toevoegd aan de lijst met tags de pagina moet herladen? Nee, geef mij dan maar ajax.

Het is het voorbeeld van hoe Web2.0 gepland staat.

Ik gebruik het steeds meer. Sinds 3/4e jaar in verdiept, en toch wel tevreden met het resultaat.
Gewijzigd op 02/12/2005 14:09:00 door Jelmer -
 
Barman V

Barman V

02/12/2005 15:41:00
Quote Anchor link
Ik zag eerst deze topic niet staan.

Ik had de onderstaande topic aangemaakt:

******************
Ongetwijfeld kennen jullie de vrij recente aanpak AJAX (Asynchronous JavaScript and XML). En nee, ik bedoel niet de voetbalclub :).

Is het echt aan te bevelen om deze aanpak te gebruiken bij de bouw van een webbased applicatie?

Hoe wordt zo'n AJAX-engine geinstalleerd, of wordt deze engine met b.v. XML geschreven.
Voor zover ik begrijp is deze engine een soort laag tussen de interface en de webserver. Deze laag is vaak geschreven in XML. De laag wordt gestart bij het starten van een session.

Het lijkt mij een geniale aanpak om van die zandloper en blanco schermen af te komen.

edit:
Wat zijn jullie ervaringen?
******************

Ik ga namelijk ook met AJAX werken, ik ben reuze benieuwd hoe het in zijn werk gaat.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

02/12/2005 16:53:00
Quote Anchor link
Toen ik het filmpje bekeek, lijkt het inderdaad wel erg handig...
Maar als iemand dus geen JS ondersteunt/uit heeft staan. Wordt dan automatisch gebruik gemaakt van een page refresh. Of zal je dat dan gewoon met de hand er wel in moeten zetten...
 
Jelmer -

Jelmer -

02/12/2005 19:21:00
Quote Anchor link
Waneer javascript niet ondersteund is zal je lief moeten vragen of iemand het aan wil zetten, of een alternatief moeten bieden.

Dat laatste klinkt als heel veel werk, maar dat ligt er puur aan hoe je iets maakt. Via AJAX kan je ook post-data versturen, dus een kleine aanpassing in je formulier-script is al genoeg (ipv de hele pagina terugsturen, alleen de veranderingen terugsturen, en deze handel je dan af via javascript)
 
PHP erik

PHP erik

02/12/2005 21:50:00
Quote Anchor link
De 10% geldt voor 2 jaar geleden, tegenwoordig heeft 95% tot 99% (afhankelijk van doelgroep) javascript aan staan. En wees eerlijk, als mensen javascript uitzetten, dan weigeren ze zelf websites normaal te bekijken, dus dit zou ik niet als probleem zien.

Een "ajax-engine" is gewoon een xmlhttprequest function in javascript en stelt redelijk weinig voor.
 
Jelmer -

Jelmer -

02/12/2005 23:49:00
Quote Anchor link
Het mooiste vind ik zelf nog wel de populariteit van javascript die met AJAX is meegewaaid. Ik gebruik nu zelf de prototype en scripta.culo.us library, en dat bevalt mij prima.

en uiteraard is AJAX heel simpel, het typt gewoon wat sneller dan XMLHTTPRequest. Daarbij mag je de X in AJAX ook weglaten, aangezien je helemaal niet gelimiteerd bent tot xml. Het enige wat ik nog niet heb kunnen bedenken is een upload-formulier dat zijn data upload via XMLHTTPRequest.
 
Niels

Niels

02/12/2005 23:52:00
Quote Anchor link
Ik wens je iig succes, want ik heb me nog niet echt verdiept in dit soort prgrammeren, zou iemand me precies het nut willen uitleggen, en wat de voordelen zijn ten opzichte van de nadelen, mss ga ik het ook gebruiken .
Try to convince me ! :)
 
Jelmer -

Jelmer -

02/12/2005 23:58:00
Quote Anchor link
AJAX (de buzz-word versie van Asynchroon Javascript XMLHTTPRequest) maakt het mogelijk om met een server te comuniceren in een webpainga, zonder de pagina te herladen. Dat asynchroom zorgt er zelfs voor dat de gebruiker in principe er niet eens ieets van merkt. Het script gaat gewoon door, geen bevriezingen (zoals bij een reload).

Daarbij hoef je dus niet de hele pagina opnieuw naar de gebruiker te sturen, alleen de data die je wil verwerken. Je javascript-script voegt dat dan netjes in op de pagina.

En zo houd je interface en backend mooi gescheiden. En dat is goed voor je programmeerstijl ^^,
 
Niels

Niels

03/12/2005 00:01:00
Quote Anchor link
hmm klinkt zeer mooi :),
Dus het is XML, en Javascript of heb je enig idee over andere types ?
zoals PHP :P en databases :P
Maar dat zal zeker wel niet mogelijk zijn
 
PHP erik

PHP erik

03/12/2005 00:51:00
Quote Anchor link
het mooie is juist dat je dus ook perfect met PHP kan werken zonder te reloaden
 
Jelmer -

Jelmer -

03/12/2005 09:13:00
Quote Anchor link
Met XMLHTTPRequest kan je ieder willekeurig bestand opvragen. Wat je vervolgens met de data gaat doen, weet ik nog niet. Maar in pcincipe zou je zelfs plaatjes kunnen downloaden op die manier, of bestanden.

Maar ik beperk mij altijd tot tekst en html-tags, zodat je dat mooi via innerHTML ergens in een element kweit kan. Wil je dat allemaal doen via XML, dan moet je eerst het resultaat ontfrutselen via W3C DOM, en dan de data toevoegen aan de pagina via W3C DOM, en dat is toch wel aanzienlijk meer werk.
 

08/12/2005 20:23:00
Quote Anchor link
Heeft iemand misschien wat tutorials over AJAX?
 
Steff   an

Steff an

08/12/2005 20:27:00
Quote Anchor link
Zoek een op Google, je kan er genoeg vinden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.