AJAX(javascript) en <no script>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn

Stijn

16/04/2008 11:13:00
Quote Anchor link
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb mooi een bestand genaamd admin.js waarin allemaal javascript functies in staan in combinatie met ajax.

Nu wil ik om het goed te doen er ook voor zorgen dat als javascript is uitgeschakeld de gehele website ook werkt.

Nu heb ik al gelezen dat dit werkt door middel van het <no script> toevoegen.

Nu zit ik met het volgende probleem. In het bestand admin.js staan dus alle javascript functies die ik gebruik binnen mijn applicatie. Dit zijn functies voor het ophalen van data, het verwijderen van een rij uit een database etc.

Deze roep ik in mijn script aan door middel van
<a href=# onclick=verwijderrij()>Verwijder record</a>

Nu mijn vraag is dus hoe kan ik het beste het <no script> inbouwen zodat alles nog wel blijft werken want na mijn mening kun je alleen het <no script> gebruiken na het invoegen van het javascript bestand. Dus 1 maal.

Moet ik dan gewoon een ander bestand aanmaken bijvoorbeeld javascript.php daarin alle functies in aparte <script> blokken en na elk blok dan een <no script> stukje zodat ik dan toch gewoon alles met php kan afvangen of zit ik nu echt in een verkeerde hoek.

Mijn gedachten was ook al eigelijk 2 pagina's te maken. In het begin te controleren ofdat javascript geladen kan worden en zodra dat zo is een andere pagina laden waar de javascript functies worden aangeroepen en anders een pagina aanroepen waarmee alleen php functies aangeroepen worden.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen en mijn probleem ook.

Zo niet dan zal ik het uiteraard nog toelichten.

alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stijn
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:23:17
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

16/04/2008 11:22:00
Quote Anchor link
Ik zou het niet zo doen, maar zo:

<a href="pagina.php?rij=verwijderen" onclick="verwijderrij();return false;">Verwijder record</a>

Als je het zo doet, zal op het moment dat javascript ingeschakeld is, verwijderrij() uitgevoerd worden, maar de link niet. Als javascript uit staat, zal de link naar de href gaan. Daar kan je met php de actie uitvoeren. Houd wel in dat je pagina.php moet aangemaakt hebben die dezelfde acite aankan als de ajax-request.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

16/04/2008 11:26:00
Quote Anchor link
En als je het dan echt goed doet doe je met Ajax een get request naar pagina .php met de zelfde get values in je url als dat je in de href van je link hebt staan. Dan hoef je je verwerkingscode niet 2 keer te schrijven
 
Stijn

Stijn

16/04/2008 11:32:00
Quote Anchor link
bedankt allebij heb me net ff suf gezocht met google dus denk vraag hier maar even en ja hoor het is nog simpeler dan ik dacht haha

gelukkig heb ik al een php pagina met alle functies dus het ombouwen is niet zo veel werk!

nog even een klein vraagje...
ik heb dus een formuliertje voor het wijzigen van een prijs. Ik heb dan gewoon een button waar staatn onclick="wijzigprijs()" maar hoe moet ik die dan maken zodat hij misschien wel via een post het toch naar php stuurt.

kan dat gewoon door het volgende <input type="submit" onclick="wijzigprijs()"> Werkt dit hetzelfde als met de <a href> dat hij dus onclick uitvoerd als javascript aanstaat anders het formulier submit?

alvast bedankt allemaal!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Stijn
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.