Alleen beschikbaar via include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:16:33
Quote Anchor link
Hey all!


It's been a while, en nu heb ik weer een vraagje :). Iets wat ik voor de verandering niet kon vinden via even aanklooien/googlen.

De vraag is vrij simpel. Ik heb een siteje gemaakt die veel includes gebruikt. Ik heb de view pagina's over het algemeen beveiligd, maar wil niet alle includes die aangeroepen worden nog eens afzonderlijk beveiligen (omdat ik denk dat het anders kan). Alleen logischer wijs kun je deze pagina's nu gewoon bekijken als je het directe pad naar het bestand invoert als URL.

Wat ik dus wil is zorgen dat deze pagina's alleen weergegeven worden als ze via een include zijn opgevraagd, waardoor ik dus alleen mn View pagina's hoef af te schermen :).

Thnx in advance,
Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:59:35
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:19:54
Quote Anchor link
Bovenaan je site:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
define("INCLUDED",true);
?>



In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>


of zet die pagina's lekker buiten de web_root.
Gewijzigd op 27/10/2011 00:20:26 door - Ariën -
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:39:35
Quote Anchor link
Gezien ik echt niks extra's in de includes wil zetten ga ik voor je laatste optie :). Maar in een server, m'n web_root, is dat dan mn www/htdocs folder? Of het gedeelte waar ik bij een externe host niet bij kan? (wat een dummy vraag, hier voel ik me slecht over >.<)..

Dan, wat is de setting buiten de web_root die ervoor zorgt dat de bestanden dan niet meer direct accesible zijn? Dan zou ik die miss ook op bestaande dir's kunnen toepassen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:42:11
Quote Anchor link
In je virtual host wordt bepaald waar je webroot is. Je webroot is de directory waarin alles openbaar door apache geserveerd wordt. Vaak is de webroot te vinden in de map htdocs, public_html, www of web.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:47:16
Quote Anchor link
Top, heb door wat mijn webroot is :), heb je enig idee wat ik zou kunnen doen om andere directories ook inaccesible te maken? Zou super zijn!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:48:52
Quote Anchor link
je kan ze ook met .htaccess beveiligen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
Order allow,deny
Deny from all
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 02:06:16
Quote Anchor link
Je bent geniaal Aar, thnx for helping out^^. Ik doe een Deny from all op de mappen, en dan een allow vanaf de server IP. Works like a charm en precies wat ik zocht! :).

Jammer dat ik de 404 pagina niet zelf mag instellen bij deze host, maar binnekort ben ik er toch weg^^.

Thnx!
 
Jelmer -

Jelmer -

27/10/2011 08:46:51
Quote Anchor link
- Aar - op 27/10/2011 00:19:54:
In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>

Klein detail, dat moet if(!defined('INCLUDED')) zijn. Anders wordt INCLUDED gezien als string zonder quotes (why, PHP, why!) en een string evalueert gewoon naar true.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 08:56:56
Quote Anchor link
Worth a billion dollars too Jelmer! Dat is een hele goeie om te weten :) Voldoet niet aan m'n eis van geen terugkerende snippets in de includes zelf, maar is wel zeker goed om te weten.

Nu ik de .htaccess oplossing echter op orde heb is die in dit geval perfect for the job, omdat er momenteel een testomgeving draait voor mij en andere devs waarbij slechts 1 pagina public is: de splash screen :P.

Anyway, I got more then I could hope for, dus hartstikke bedankt allebei! :)
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

27/10/2011 12:40:33
Quote Anchor link
Mark Tielemans op 27/10/2011 02:06:16:
en dan een allow vanaf de server IP.


Dat zou ik dan weer weglaten. Includes trekken zich niets aan van het htaccess-bestand.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 12:56:55
Quote Anchor link
Good to know, thnx :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.