Als een combinatie bestaat, niets invoegen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

26/02/2009 11:19:00
Quote Anchor link
Stel, ik heb een tabel met stemmen, een id, antwoord id, gebruiker id en poll id. Nu wil ik als er al een combinatie bestaat van user id 1 en poll id 2, dat er dan geen nieuwe rij wordt ingevoegd.

Is dat mogelijk met één query. Ik gebruik MySQL. Ik ken ON DUPLICATE, maar dat werkt met unieke rijën, ik wil het gebruiken voor unieke combinaties.

Thomas.

Edit: een quick hack, als ik beide unieke waardes hash met md5, dus beide in één hash, en die in de database pleur bij iedere stem. En bij een nieuwe stem ON DUPLICATE gebruik en een unique zet op de hash rij.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 03:27:10
 
Frank -

Frank -

26/02/2009 12:02:00
Quote Anchor link
Een unique-constraint op de combinatie van kolommen zetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
CREATE UNIQUE INDEX
  u_naam_van_de_index
ON
  tabelnaam(
    kolom_a,
    kolom_b
  );

ON DUPLICATE moet je mee oppassen, vooral wanneer je meerdere UNIQUE-constraints in 1 tabel hebt staan. Voor ON DUPLICATE is het allemaal 1 pot nat, deze kijkt niet naar de details. Per ongeluk een dubbele waarde voor je id opgeven en je bent de klos.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

26/02/2009 12:11:00
Quote Anchor link
Bedankt, nu lukt het me!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.