Altijd een &nbsp; na een <br /> aan het einde van de string in CKEditor?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nicos Vermeulen

Nicos Vermeulen

06/09/2020 12:29:10
Quote Anchor link
Mogelijk lezen hier mensen mee dit ervaring hebben met CKEditor, ik heb iets waar ik maar niet uit kom en ook nergens iets over kan vinden.

Ik gebruik CKEditor 4.14.1. in één van mijn projecten.

Als ik aan het einde van de tekst een 'enter' geef dan wordt er een <br /> gegeven in de output. Dat is goed, want in de config van CKEditor heb ik aangegeven dat ik dit wil. Echter krijg ik achter deze <br /> tag ook altijd een Non Breaking Space (&nbsp;), en dat wil ik niet.

Het vreemde is dat dit alleen gebeurt aan het einde van de tekst en niet bijvoorbeeld in het midden als ik een enter geef.

De output die ik in een database opsla ziet er bijvoorbeeld zo uit: Dit is een test<br /><br />Dit is een test<br />&nbsp;

Dit is een deel van mijn CKEditor config.js:
Quote:
config.removeButtons = 'Cut,Copy,Paste,Undo,Redo,Anchor,Strike,Subscript,Superscript,Help,About,Link,Unlink';

// Dialog windows are also simplified.
config.removeDialogTabs = 'link:advanced';

// All content will be pasted as plain text
config.forcePasteAsPlainText = true;

config.disableNativeSpellChecker = false;

CKEDITOR.config.enterMode = CKEDITOR.ENTER_BR;
CKEDITOR.config.shiftEnterMode = CKEDITOR.ENTER_BR;

CKEDITOR.config.font_defaultLabel = 'Arial';
CKEDITOR.config.fontSize_defaultLabel = '10';

CKEDITOR.config.entities = false;

Heeft er iemand enig idee waar deze Non Breaking Space vandaan komt? Ik kan natuurlijk wel gaan manipuleren met Javascript en PHP om hem weg te krijgen, maar dat kan niet de bedoeling zijn...
Gewijzigd op 06/09/2020 12:31:12 door Nicos Vermeulen
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:47:50
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

06/09/2020 18:16:18
Quote Anchor link
Google: CKEditor non breaking space after line break
eerste resultaat.
Die suggesties al geprobeerd?

Misschien wordt die &nbsp; toegevoegd omdat dat het einde van een (initieel leeg) blok markeert ofzo?

Worden dit soort teksten waar dit euvel optreedt toevallig geknipt en geplakt?
 
Nicos Vermeulen

Nicos Vermeulen

06/09/2020 20:19:01
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 06/09/2020 18:16:18:
Google: CKEditor non breaking space after line break
eerste resultaat.
Die suggesties al geprobeerd?

Misschien wordt die &nbsp; toegevoegd omdat dat het einde van een (initieel leeg) blok markeert ofzo?

Worden dit soort teksten waar dit euvel optreedt toevallig geknipt en geplakt?

Dit was inderdaad de 1e link die ik tegen kwam. Kwam er niet zo veel verder mee. Het gaat niet alleen om knippen en plakken, maar ook om nieuwe teksten.

Net nog even een testje gedaan met het toevoegen van een nieuw record en dit komt eruit: test<br /><br />&nbsp;
Gewijzigd op 06/09/2020 21:31:00 door Nicos Vermeulen
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/09/2020 09:13:16
Quote Anchor link
Het blijkt een probleem van de CKE-editor dat al een poosje bestaat, zie bijvoorbeeld https://www.drupal.org/project/wysiwyg/issues/550428 .

De eenvoudigste oplossing is om de trailing &nbsp; entiteit te strippen van de invoer, dat kan je in PHP eenvoudig doen met de standaard string functies.
Gewijzigd op 08/09/2020 09:14:56 door Ad Fundum
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.