Anti Iframe!?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thom Snijders

Thom Snijders

12/11/2005 10:01:00
Quote Anchor link
Eey,
Ik denk erover een iframe te gebruiken op mijn website, het kan jammer genoeg echt niet op een andere manier, maar nu is eerst mijn vraag aan jullie:

Waarom worden Iframes afgeraden? Overtuig me ff ;)

Ik heb al op een ander forum gevonden dat 'een zich zelf respecterende webbrowser' de mogelijkheid tot frames al niet eens meer ondersteund maar aangezien ik dan blijkbaar alleen maar browsers (IE, Firefox, Oprah) op mn computer heb staan die zichzelf niet respecteren lijkt het me dat niet klopt :P

Hopsaa

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 13:09:26

Han eev

Han eev

12/11/2005 10:06:00
Quote Anchor link
Ik heb geen idee waarom iframe word afgeraden.
Maar je hebt altijd last met opmaak enz...
En je kan een iframe naar een adere site toe laten gaan.
Tja....
Ik gebruik het gewoon niet zal niet weten waarom ;)

Han

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

12/11/2005 10:26:00
Quote Anchor link
Pagina's in een (i)frame kunnen niet gebookmarked worden. Pagina's welke door zoekmachines worden gevonden en eigenlijk in een frame moeten worden getoond missen alle opmaak van de rest van de site, het is immers de frame-pagina die wordt geopend.

Communicatie tussen je hoofdpagina en (i)frames is moeilijker, je bent al gauw aangewezen op javascript.

Wim van Rijn

Wim van Rijn

12/11/2005 10:27:00
Quote Anchor link
Ik niets bedenken waarom er geen I-frames gebruikt kunnen worden.
Wij gebruiken het op onze site bv tijdens toernooien om de informatie van de toernooiprogramma's eenvoudig in onze site op te nemen.
Een voorbeld:

http://www.vtv-tennis.nl/pag3opentoernooi/dagprogrammas/0710zondag.htm

Het scheelt heel wat typewerk en je hebt verder geen database nodig.

Willem

12/11/2005 10:28:00
Quote Anchor link
Het wordt onder andere afgeraden omdat zoekmachines moeite hebben met het indexeren van site met frames of iframes. Maar verder zou ik niet veel redenen kunnen bedenken.

Maar toch mijdt ik frames wel!
http://www.w3schools.com:
The disadvantages of using frames are:
* The web developer must keep track of more HTML documents
* It is difficult to print the entire page

http://www.mijnhomepage.nl:
(...)
Voordat ik begin, zou ik je willen aanraden frames niet te gebruiken, tenzij het niet anders kan.

Er kleeft namelijk een aantal belangrijke nadelen aan het gebruiken van frames. Zo worden frames niet door oude browsers ondersteund (pas vanaf Netscape 2.0 en IE 3.0), ook hebben zoekmachines vaak moeite met het indexeren van frames- paginas, waardoor je bezoekers kunt mislopen.
Tenslotte kan het bookmarken van een framespagina problemen opleveren.
Veel dingen waarvoor men frames gebruikt, zijn ook te maken met tabellen, waarmee je deze nadelen niet hebt.

Toch zijn frames nu eenmaal onmisbaar wanneer je een pagina wilt maken met verschillende, onafhankelijk van elkaar werkende secties.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

12/11/2005 10:32:00
Quote Anchor link
Afgezien van het feit dat er wat technische kleinigheidjes moeilijker door worden gemaakt (printen, bookmarken) en het voor zoekmachines moeilijk gemaakt word is er ook een groot stuk 'achter elkaar aanlopen' geweest wat ervoor gezorgt heeft dat niemand meer iframes gebruikt.

Net zoals met frames is er ooit iemand geweest die waarschijnlijk zo belangrijk was dat zijn uitspraken door iedereen gekopierd zijn....

12/11/2005 10:39:00
Quote Anchor link
Iframes zijn vervelend met de opmaak. Frames zelf heb ik niks tegen, sterker nog ze zijn soms hartstikke handig. Je moet er alleen goed mee om kunnen gaan.

Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.

12/11/2005 10:40:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.
Selecht naam dat wist ik niet!
Maar reclame, ja, dat zie je overal in iframes ja

Han eev

Han eev

12/11/2005 10:45:00
Quote Anchor link
Ach soms is het idd wel nodig...
Maar ik hou het toch zonder frames

Steff   an

Steff an

12/11/2005 10:47:00
Quote Anchor link
Quote:
Selecht naam dat wist ik niet!
Maar reclame, ja, dat zie je overal in iframes ja

Gelukkig zie je reclame vaak in iframes, dan worden ze tenminste apart van de site geladen.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

12/11/2005 11:02:00
Quote Anchor link
Ik zou niet weten waarom je enige oplossing een iframe is. Is dit bijvoorbeeld niet een oplossing?

Op die manier staat alles op 1 pagina (content en opmaak) wat op 1 adres te bekijken is. Voordeel: zoekmachine vindt het, deeplink is mogelijk. Alleen het afdrukken is nog niet alles...

Elwin

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/11/2005 11:11:00
Quote Anchor link
De meeste browsers ondersteunen iframes wel. Het is ooit bedacht om een pagina als inline element in een frame te kunnen tonen en te kunnen verversen zonder de hele pagina te hoeven verversen. "Iframe" staat dus voor "inline frame". De nadelen van bookmarken en indexeren zijn hier al genoemd en tegenwoordig kun je het prima af met een div. Gewoon hoogte een breedte opgeven in je CSS en overflow op auto zetten:

<style>
#frame {
width: 300px;
height: 100px;
overflow: auto;
}
</style>

Als je inhoud van zo'n div wilt aanpassen zonder pagerefresh gebruik je gewoon JavaScript
document.getElementById ('frame').innerHTML = 'blablabla';

12/11/2005 11:40:00
Quote Anchor link
Ja idd. Kan prima met een div.

Thom Snijders

Thom Snijders

12/11/2005 12:04:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de reacties! De nadelen die jullie hebben genoemt zijn gelukkig geen probleem voor mijn website.

De pagina waar ik Iframes in wil gebruiken zit namelijk achter mijn inlogsysteem. Geen zoekmachine die die pagina dus hoeft te indexeren ;)

14/11/2005 21:37:00
Quote Anchor link
Nog een nadeel van iframes: Je site wordt bij voorbaat al negatief beoordeeld...

14/11/2005 23:04:00
Quote Anchor link
Is dat zo?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/11/2005 23:05:00
Quote Anchor link
Volgens hem wel.... Zal wel sitekeuringen geven ofzo...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/11/2005 23:08:00
Quote Anchor link
Ik snap de post niet. Door wie wordt je site negatief beoordeeld?

21/11/2005 10:13:00
Quote Anchor link
ik begrijp dat ik hier de oplossing kan vinden.
tot dus ver begrijp ik dat ik om de iframe <div></div> moet zetten
<div><iframe></iframe></div> enz.
en in mijn style

<style>
#frame {
width: px;
height: px;
}
</style>

en thats it? of lig ik er weer ver naast :D

Frisbee

Frisbee

21/11/2005 11:05:00
Quote Anchor link
nee, het iframe heb je dan helemaal niet meer nodig

dus gewoon zo:

<div id="test">
Hier de inhoud wat normaal in je iframe stond
</div>

en in je stylesheet:

#test {
width: 100px;
height: 100px;
}

het ziet er dan precies hetzelfde uit als met een iframe. alleen ziet een zoekmachine het dan als een normale pagina :)
Gewijzigd op 21/11/2005 11:06:00 door Frisbee

Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 12:39:00
Quote Anchor link
Je kan dan alleen geen links meer verwijzen naar dat stukje Frisbee, denk dat ze daarom Iframe's gebruiken...

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.