Anti-spammaatregelen "werken niet"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Jens erd

Jens erd

28/06/2011 17:35:30
Quote Anchor link
Ik kon even geen betere titel verzinnen, dus alvast excuses.

Ik zal even globaal vertellen wat ik probeer te bereiken. Ik ben nu bezig met een script wat aan de hand van gegevens controleert of een bericht spam is, of juist niet. ik word behoorlijk geteisterd door spambots, dus ik wil het graag goed doen. nu gebeurt het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
#formulier is gezet..
echo "<br />\n<br />\n<h2>";
if(!checkemail($_POST['email']))  { #maakt verbinding met mx server en valideert het adres
echo logaction("U heeft geen geldig emailadres ingevoerd. Laat het veld leeg of gebruik een geldig emailadres.");
}
else {
if(empty($_POST['naam']) || empty($_POST['message'])) {
echo logaction("U heeft geen geldige naam of een geldig bericht ingevoerd.");
}
else {

if(!isset($_POST['showemail'])) {
$_POST['showemail'] = 0;
}
else {
$_POST['showemail'] = 1;
}



if(page_exists($_POST['website'])) { #maakt verbinding met de website
    $ipadr = trim($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
    if(strlen($ipadr) > 8) { #ip adres met >8 tekens = ok
    if(empty($_POST['confirmemail'])) { #boobytrap voor spambots: gebruikers krijgen dit veld nooit te zien dankzei javascript

$sql = "
INSERT INTO
reacties
(nieuws_id, naam, email, bericht, showemail, website, datum, ip)
values
(
'"
.$_GET['id']."',
'"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
'"
.mysql_real_escape_string($_POST['email'])."',
'"
.mysql_real_escape_string($_POST['message'])."',
'"
.mysql_real_escape_string($_POST['showemail'])."',
'"
.mysql_real_escape_string($_POST['website'])."',
NOW(),
'"
.$_SERVER['REMOTE_ADDR']."'
)
"
;

        $query2 = mysql_query($sql);
        if($query2) {
        echo "Het plaatsen is gelukt! U word teruggestuurd naar de vorige pagina.
<script type=\"text/javascript\">
window.location = \"/\"
</script>"
;
        }

    }
else {
    echo logaction("uit veiligheidsoverweging kan het bericht niet geplaatst worden. excuses voor het ongemak. code 1: Project Honeypot.");
    }
    }
else {
    echo logaction("uit veiligheidsoverweging kan het bericht niet geplaatst worden. excuses voor het ongemak. code 2: Geen toegang tot gegevens.");
    }
}
else {
echo logaction("De ingevoerde website bestaat niet.");
}


}
}
}

?>

Logaction() is een functie die de gegevens in een database zet (ip, datum etc) en de tekst die hij als parameter meekrijgt weer returnd. een omslachtige echo() eigenlijk.

Nu mijn probleem: op het moment dat ik een bericht post komt mijn ip netjes in de database terecht, maar op het moment dat de spambots mijn website betreden en de boel onder spammen, gebeurt er niets (er wordt géén ip adres gepost). ook als er een fout emailadres, een niet bestaande website, niet ingevoerde velden etc worden opgestuurd, het wordt hoe dan ook gepost. bovendien blijft de log database leeg.

mijn vraag is nu, kan het zijn dat spambots geen Ip adres meesturen? of zie ik iets anders over het hoofd?

m.v.g.,
Jens.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 02:15:45
 
Niels K

Niels K

28/06/2011 19:19:28
Quote Anchor link
Je kan $_SERVER['REMOTE_ADDR'] manipuleren geloof ik.
Daarnaast, wat nog gevaarlijker is SQL injection is mogelijk. je $_GET['id'] en $_SERVER['REMOTE_ADDR'] wordt niet geescaped. :-)
Gewijzigd op 28/06/2011 19:19:58 door Niels K
 
Jens erd

Jens erd

28/06/2011 19:25:27
Quote Anchor link
$_GET['id'] wordt niet geescaped omdat er verderop al gecontroleerd wordt of het daadwerkelijk een INT is. maar ik zal het voor de zekerheid even bijwerken.


Jan Koehoorn postte een tijd terug ergens in een stoffig topic uit 2004 dit script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function ip() {
if (@getenv ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) {  
    $ip = @getenv ($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']);
}
elseif (@getenv ($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP'])) {  
    $ip = @getenv ($_SERVER['HTTP_CLIENT_IP']);  
}
else {  
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];  

}
return $ip;
}

Kan ik er vanuitgaan dat dit nog steeds werkt (Php 5.3 als ik mij niet vergis) en veilig is?
Gewijzigd op 28/06/2011 19:40:31 door Jens erd
 
Niels K

Niels K

28/06/2011 19:44:58
Quote Anchor link
Ja die is ansich goed. Je zou opzich nog kunnen controleren of het geen lokale IP adressen zijn.

Dus een OR in de $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'];

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php

!preg_match('/^(10\.|127\.|172\.1[6789]\.|172\.2[0-9]\.|172\.3[01]\.|192\.168\.|169\.254\.)/',$_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])
 
Jens erd

Jens erd

28/06/2011 20:41:03
Quote Anchor link
Ik ga ermee aan de slag. In ieder geval bedankt voor het snelle reageren! :-)
 
The Force

The Force

29/06/2011 00:26:32
Quote Anchor link
Als spam blijft komen dan kan je het beste eens naar http://akismet.com/ kijken. Houdt al zo goed als een jaar mijn gastenboek geheel spamvrij terwijl het ervoor letterlijk ondergespamt werd.
 
Jens erd

Jens erd

29/06/2011 13:05:43
Quote Anchor link
Ik heb gisteravond de Api van Project Honeypot en van Stopforumspam.com in ieder geval geïntegreerd, wat tot nog toe prima lijkt te werken. mocht er alsnog spam tevoorschijn komen dan zal ik Akismet ook even proberen.

in ieder geval bedankt voor je reactie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.