Apache crash bij postgresql functies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Menno

menno

06/04/2009 23:09:00
Quote Anchor link
Ik ben na de overtuigende berichten van Pgfrank toch maar aan het rommelen met PostgeSQL, en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben tot nu toe :)

Ik heb alleen 1 vreemde tegenslag.
Wanneer ik de experimentele functies van php gebruik om pg te beheren, crash apache.

bijv. pg_insert, pg_delete, pg_select en pg_update

Wanneer ik deze probeer te gebruiken crash apache dus.
Ik kan wel gewoon pg_query e.d. gebruiken.

Ik gebruik Xampp 1.7.0 verse installatie met PostgreSQL 3.8.1 database geinstalleerd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$c
= pg_connect('host=localhost dbname=test user=postgres password=wachtwoord port=5432');
pg_delete($c, 'testtabel', array('id' => 1), PGSQL_DML_STRING);
?>


Hierboven zie je de code die ik probeer uit te voeren.
Ik krijg dan een 'Rapport verzenden/Niet verzenden melding'

Iemand een idee?

Alvast bedankt ;-)

PS. Ik weet dat PDO handiger is om mee te werken (vind ik) , maar ik wil even rustig de verschillen onderzoeken van MySQL en PgSQL
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Menno
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:49:38
 
Yorick17

yorick17

06/04/2009 23:17:00
Quote Anchor link
probeer het eens met wamp
 
Menno

menno

06/04/2009 23:20:00
Quote Anchor link
Owja, dat was ik vergeten bij te vertellen,
Het werkt wel op me laptop, daar draai ik ook Xampp 1.7.0 en PG 3.8.1 maar dat is een vista
mijn apache crasht op me desktop XP.
 
Frank -

Frank -

07/04/2009 01:34:00
Quote Anchor link
Quote:
bijv. pg_insert, pg_delete, pg_select en pg_update
Dit zijn functies voor mensen die niet snappen wat SQL is, ik heb ze nog nooit nodig gehad. Het zorgt zelfs voor extra uitdagingen, je kunt niet simpel een database classe schrijven voor het uitvoeren van je SQL, je moet overal extra controles maken. Lijkt mij geen aanrader, gebruik gewoon pg_query() voor queries zonder parameters (userinput) en pg_query_params() voor queries met variabelen.

Quote:
Rapport verzenden/Niet verzenden melding

Deze foutmelding zegt mij helemaal niets, heeft volgens mij ook niet direct iets met Apache te maken. Klinkt meer als een melding van Windows.

Heb je in php.ini wel de pg-functies geactiveerd? Zo niet, even doen en dan apache even herstarten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.