API Live Score

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Davier doe

Davier doe

14/05/2018 18:42:48
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik wil graag een eigen API schrijven in NodeJS met live uitslagen (voetbal) van alle teams. Ik heb meerdere sites gezien die dat hebben, maar vermoedelijk krijgen ze hun API via een commercieel bedrijf. UEFA en KNVB (Aantal maanden geleden gestopt) bieden het niet aan. Ik vroeg me af of iemand van jullie weten of er een of ander weg is om zelf een API te schrijven met alle gebeurtenissen tijdens een wedstrijd?

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 20:12:32
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/05/2018 20:31:32
Quote Anchor link
Hm, ik zou het eens proberen op http://nodejshulp.nl/ :-)

Maarrr: waar dacht je die data vandaan te gaan halen? En mag dat zomaar? Of ga je alles zelf real-time invoeren?
 
Davier doe

Davier doe

14/05/2018 22:22:37
Quote Anchor link
@Rob

Dat is dus de vraag. Het moet natuurlijk wel op legale wijze, maar ik wil ook niet afhankelijk zijn van commercieele websites. Dit is zo'n voorbeeld: https://market.mashape.com/heisenbug/champions-league-live-scores , maar dat is enkel champions league.. Ik zou ook Eredivisie, Premier League, La Liga, etc, etc ook willen, allemaal live.

Het liefst rechtstreeks van de bron.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/05/2018 22:26:56
Quote Anchor link
Ik heb er ook een keer naar zitten kijken, maar ik kwam wel op dure bedragen uit. Ik vermoed dat ze gewoon betaald of vrijwillige wat mensen de standen in de gaten laten houden, en die vervolgens ingevoerd worden.
Misschien hebben ze ook wel contracten met partijen.

Ik denk dat je ze niet zo snel actueel voor vrij kan vinden.
 
Davier doe

Davier doe

14/05/2018 22:34:41
Quote Anchor link
@Arien,

Bedankt! Ja, zoals ik het allemaal onderzoekt, is het inderdaad meestal betaalde API's. Als alternatief zat ik eraan te denken om parameters uit tweets van bepaalde club's / Divisies te halen en dat outputten. NodeJS kan dat hanteren, maar ik denk dat het nogal wat laadtijd kan kosten, waardoor het ook niet erg efficient kan zijn. Ik verdiep me er verder wel in en misschien vind ik een alternatief. Mocht iemand wat info hebben, dan is dat natuurlijk welkom.

Bedankt voor reacties iig!
Gewijzigd op 14/05/2018 22:35:27 door Davier doe
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/05/2018 22:36:18
Quote Anchor link
Tsja, die "niet commerciële websites" zullen het waarschijnlijk ook niet heel erg leuk vinden dat je over hun rug geld gaat proberen te verdienen (databankrecht enzo). Maar naast je API heb je dus nog een probleem: het verzamelen van de data.

Ik zou met die laatste beginnen. Als je die verschillende data van al die verschillende websites (scrapen?) eenmaal eenduidig en netjes gestructureerd hebt (en geen ruzie hebt gekregen met iemand), dan is het schrijven van een API front-end relatief eenvoudig (en dat kan in allerlei talen; nodeJS, maar ook PHP).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/05/2018 22:39:54
Quote Anchor link
Scrapen zou ik zelf niet aanraden. Puur vanwege het feit dat het onbetrouwbaar is als de site hun structuur aanpast. Plus dat het inbreuk op copyright en databankrecht is.
 
Davier doe

Davier doe

14/05/2018 22:42:58
Quote Anchor link
@Rob en @Arien,

Zo kun je het zien. Echter, twitter geeft zelf API voor tweets vrij, zodat gebruikers tweets op hun website kunnen plaatsen. De informatie dat in de tweets zit is dus vrij te gebruiken, dan betwijfel ik of je het over copyright/databankrecht kunt hebben?

Mocht dat het geval wel zijn, dan zou ik hier dus niet aan beginnen. Zoals al gezegd, het moet natuurlijk wel op legale wijze.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

14/05/2018 22:45:17
Quote Anchor link
Je mag de tweets ophalen, maar wat je vervolgens met deze tweets mag doen is een heel ander verhaal. Onbewerkt doorgeven is het doel dat Twitter voor ogen heeft.
 
Davier doe

Davier doe

14/05/2018 22:48:21
Quote Anchor link
@Ben van Velzen,

Blijkbaar heb je gelijk. Ik heb even Terms van twitter gelezen en er staat inderdaad voorwaarden omtrent content van een tweet. In dat geval laat ik deze methode maar varen. Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.