Array foreach change key

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »
Mr Beronne

Mr Beronne

17/11/2013 14:50:49
Quote Anchor link
Beste lezers,

Ik heb de volgende array die ik anders wil gaan bouwen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Array
(
    [0] => Array
        (
            [0] => voetbal

            [1] => text

            [2] => bericht

        )


De array moet eigenlijk worden

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Array
(
    [voetbal] => Array
        (
            [0] => voetbal

            [1] => text

            [2] => bericht

        )


key 0 is de naam waar ik straks op moet gaan filteren zoals: sort en verwijder zelfde.
Daarwil ik de key 0 naam ook geven aan de hoofdarray key. Maar ik krijg dit niet voorelkaar.

Wat ik hem en heb meerder dingen geprobeert. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
            $finalArray = array();
            
            foreach($questbookArray as $value => $key)
            {
                // Hier wil ik de nieuwe array gaan maken maar weet niet hoe??
                $finalArray[$value];

            }
Gewijzigd op 17/11/2013 14:52:38 door Mr Beronne
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 05:44:35
 
Wouter J

Wouter J

17/11/2013 15:04:19
Quote Anchor link
Oké, eerste vraagje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$array
= array('voetbal', 'foobal', 'lorem');

echo $array...; // wat moet hierkomen om 'voetbal' te krijgen?
?>


2e vraagje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$array
= array(array('voetbal', 'foobal', 'lorem'));

foreach ($array as $element) {
    print_r($element); // wat zal de waarde van element zijn?
}
?>


3e vraagje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$array
= array();
$element = array('voetbal', 'foobal', 'lorem');

$array... = ...; // wat moet ik hier neerzetten om de $element aan de $array toe te voegen met key 'voetbal'?
?>
 
Mr Beronne

Mr Beronne

17/11/2013 15:11:16
Quote Anchor link
1: om voetbal te krijgen moet je hebben $array[0]
2: als het goed is zal je dit krijgen: Array ( [0] => voetbal [1] => foobal [2] => lorem )
3: $array[] = $element;
Gewijzigd op 17/11/2013 15:12:06 door Mr Beronne
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/11/2013 15:16:08
Quote Anchor link
Om een lang verhaal kort te maken zijn er twee dingen:

-Je hebt numerieke arrays en associatieve arrays.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
array('voetbal', 'foobal', 'lorem'); // numeriek
?>


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
array('naam' => 'Jan', 'email' => '[email protected]'); // associatief
?>


- je kunt een array aan een element (of item) hangen van een bestaande array.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$subarray
= ('naam' => 'Jan', 'email' => '[email protected]');
$mainarray[] = $subarray;

$subarray = ('naam' => 'Henk', 'email' => '[email protected]');
$mainarray[] = $subarray;

print_r($mainarray);
?>


http://www.youtube.com/watch?v=N4IrZ8YPrM0#t=173
Gewijzigd op 17/11/2013 15:28:19 door Frank Nietbelangrijk
 
Mr Beronne

Mr Beronne

17/11/2013 15:19:07
Quote Anchor link
Maar ik weet niet echt hoe ik het doen in mijn situatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
Array
(
    [
0] => Array
        (
            [
0] => voetbal

            [1] => text

            [2] => bericht

        )
?>


De hoofdkey 0 moet worden voetbal = "Is de naam van iemands zijn post". Omdat ik hier straks op wil gaan filteren. Zoals array sort. maar krijg het niet voorelkeaar

Toevoeging op 17/11/2013 15:19:53:

Mr Beronne op 17/11/2013 15:19:07:
Maar ik weet niet echt hoe ik het doen in mijn situatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
Array
(
    [
0] => Array
        (
            [
0] => voetbal

            [1] => text

            [2] => bericht

        )
?>


De hoofdkey 0 moet worden voetbal = "Is de naam van iemands zijn post". Omdat ik hier straks op wil gaan filteren. Zoals array sort. maar krijg het niet voorelkeaar
Dus moet met een foreach denk ik een nieuwe array maken!




Toevoeging op 17/11/2013 15:20:49:

Mr Beronne op 17/11/2013 15:19:07:
Maar ik weet niet echt hoe ik het doen in mijn situatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
Array
(
    [
0] => Array
        (
            [
0] => voetbal

            [1] => text

            [2] => bericht

        )
?>


De hoofdkey 0 moet worden voetbal = "Is de naam van iemands zijn post". Omdat ik hier straks op wil gaan filteren. Zoals array sort. maar krijg het niet voorelkeaar
Dus moet met een foreach denk ik een nieuwe array maken!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

17/11/2013 15:23:27
Quote Anchor link
We kunnen natuurlijk alles voorkauwen maar dan sta je binnen vijf minuten weer voor een soortgelijk probleem. je moet zorgen dat je het gaat begrijpen. Rommel dus eens met mijn voorbeeldjes, bekijk dat youtube filmpje en lees eens op http://phptuts.nl/view/39/6/
 
Mr Beronne

Mr Beronne

17/11/2013 15:28:04
Quote Anchor link
Ik heb nu wel wat maar geeft net nog iets verkeerd weer.

Oude array
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
Array
(
    [
0] => Array
        (
            [
0] => voetbal

            [1] => text

            [2] => bericht

        )
?>


            $finalArray = array();
            
            foreach($questbookArray as $key => $value)
            {
                  $key = $value[0];
                  foreach($value as $val)
                  {
                      $finalArray[$key][] = $val;
                  }
            }                    
        }

        // OUTPUT nieuwe array
Array
(
    [voetbal
] => Array
        (
            [0] => voetbal

            [1] => test

            [2] => test sdfsdfsdf

        )


maar zoals je nu ziet doet de hoofdkey raar
[voetbal
]

hoe kan dit?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/11/2013 15:28:23
Quote Anchor link
Hier een werkend voorbeeld. Probeer zelf ook te begrijpen wat er gebeurt, zodat je in de toekomst het zelf kunt oplossen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$array
= array(array('voetbal', 'text', 'bericht'));
foreach ($array as $key => $value) {
  $array[$value[0]] = $value;
  unset($array[$key]);
}


var_dump($array);

?>
 
Mr Beronne

Mr Beronne

17/11/2013 15:38:15
Quote Anchor link
Dan zat ik dus wel in de goed richting bedankt hiervoor. Nu ff kijken hoe ik ga sorteren op naam. Alvast bedankt
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/11/2013 15:39:13
Quote Anchor link
Graag gedaan en succes ermee!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.