Array in database en database records uit array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jimmy Arts

jimmy Arts

19/04/2009 20:45:00
Quote Anchor link
Hey
ik ben een script voor iemand aan het maken, maar nu is er een ding dat ik niet snap.
Ik heb een lijst met vragen daar staan aankruisvakjes voor, nu weet ik hoe ik die in een array krijg.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
    
<?php
            $select_vragen
= mysql_query("SELECT * FROM vragen WHERE approved = 'FALSE'");
                $count_vragen = mysql_num_rows($select_vragen);
                if($count_vragen == 0){
                    echo "<br /><br />Er zijn geen vragen om goed te keuren.";
                }
else {
                    echo "<br /><br /><form method=\"post\" action=\"admin.php?pagina=approve_questions\">";                
                    echo "<ul>";
                    while($select_vragen_result = mysql_fetch_array($select_vragen)){
                        echo "<li><input type='checkbox' name='goedgekeurd[]' value='".$select_vragen_result['vraag_id']."'/> ".$select_vragen_result['vraag']."</li>";
                    }

                    echo "</ul>";
                    echo "<input type='submit' value='Vragen goedkeuren' name='approved' /><input type='submit' value='Vragen Afkeuren' name='delete' /></form>";
                }

?>

maar nu moet ik er voor zorgen dat alle records die zo geselecteerd zijn uit de database worden verwijdert en ik heb geen flauw idee hoe ik ze zo uit de array kan lezen, kan iemand dit aub voorkauwen voor mij?
er is mij al vaker uitgelegd hoe dit moet maar ik snap er nog steeds geen zak van. dus aub help mij
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 20:08:01
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

19/04/2009 21:07:00
Quote Anchor link
Je kunt een array heel simpel doorlopen met foreach(). Zoals de naam al zegt 'for each' (voor elk) element in de array doen wat tussen de accolades ({ en }) staat.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
foreach($array as $element) {
  echo $element;
}

?>


Nu echo je ieder element ($element) in de array $array. Jij maakt met je formulier de array $goedgekeurd aan. Je kunt die dus makkelijk doorlopen via foreach(). Per element voeg je dan een WHERE-voorwaarde aan je query toe en na het doorlopen voer je de query uit. Let wel even op dat je OR gebruikt om de elementen aan elkaar te koppelen in de array en dat je op het juiste moment geen OR gebruikt, zodat de query niet kan mislukken. Dat laatste kan wel, gebruik daarom een goede foutafhandeling.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.