Array in kolommen weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer / Innovatieve software / Virtual Re

Functieomschrijving Als .Net developer werken aan innovatieve software waar onder andere gebruik gemaakt wordt van Virtual Reality? Bijdragen aan een organisatie waar je uitgedaagd wordt om continu verbeteringen en ontwikkelpunten te ontdekken en door te voeren? Werken in de omgeving Putten? Reageer dan nu voor meer informatie! Het pro-actief aandragen van verbeteringen voor de bestaande applicatie; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Doorvoeren van aanpassingen en wijzigingen; Verantwoordelijk voor koppelingen met andere systemen; Op de hoogte blijven van technische ontwikkelingen. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Een afgeronde IT gerelateerde opleiding; Minimaal 1 jaar professionele ervaring als developer; Aantoonbare kennis van C#; Initiatiefrijke

Bekijk vacature »

KrissCross

KrissCross

01/08/2008 16:53:00
Quote Anchor link
Ik heb een database met verschillende producten. Elk product heeft een leverancier_id. Nu wil ik alle producten per leverancier weergeven. Ik haar alles uit de database met de query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    $query
=
        "SELECT
            producten.*,
            leveranciers.naam AS leverancier
        FROM
            producten
        INNER JOIN
            leveranciers
        ON
            producten.leverancier_id = leveranciers.id
        ORDER BY
            leverancier, producten.code ASC"
;
?>

Als ik alles in een array stop, krijg ik ook een mooie output waarbij ik elke keer als de leverancier veranderd de leveranciersnaam laat echo-en.

Maar...
Nu wil ik onder elke leverancier de producten in 3 of 4 kolommen (ol) naast elkaar (en niet in een tabel). Probleem is dat ik niet kan tellen hoeveel producten er bij een bepaalde leverancier horen omdat alles in 1 array zit. Als ik per leverancier weet hoeveel producten er zijn weet ik hoeveel er in een kolom moeten om 3 of 4 kolommen te krijgen.

Maar hoe tel ik het totale aantal PER leverancier als alle producten in 1 array zitten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door KrissCross

PHP hulp

PHP hulp

21/01/2020 02:53:30

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

01/08/2008 17:15:00
Quote Anchor link
Wat je ook kan doen, is nog een query doen en die dan in bijv. $row["product_count"] zetten..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.