Array in kolommen weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

KrissCross

KrissCross

01/08/2008 16:53:00
Quote Anchor link
Ik heb een database met verschillende producten. Elk product heeft een leverancier_id. Nu wil ik alle producten per leverancier weergeven. Ik haar alles uit de database met de query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    $query
=
        "SELECT
            producten.*,
            leveranciers.naam AS leverancier
        FROM
            producten
        INNER JOIN
            leveranciers
        ON
            producten.leverancier_id = leveranciers.id
        ORDER BY
            leverancier, producten.code ASC"
;
?>

Als ik alles in een array stop, krijg ik ook een mooie output waarbij ik elke keer als de leverancier veranderd de leveranciersnaam laat echo-en.

Maar...
Nu wil ik onder elke leverancier de producten in 3 of 4 kolommen (ol) naast elkaar (en niet in een tabel). Probleem is dat ik niet kan tellen hoeveel producten er bij een bepaalde leverancier horen omdat alles in 1 array zit. Als ik per leverancier weet hoeveel producten er zijn weet ik hoeveel er in een kolom moeten om 3 of 4 kolommen te krijgen.

Maar hoe tel ik het totale aantal PER leverancier als alle producten in 1 array zitten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door KrissCross
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:30:07
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

01/08/2008 17:15:00
Quote Anchor link
Wat je ook kan doen, is nog een query doen en die dan in bijv. $row["product_count"] zetten..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.