array in variable oid?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

G.

G.

31/10/2007 12:18:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een aantal 'dynamische' checkboxen.
na de 'post' gaan die in een array.

Nu kan ik deze netjes uitlezen alleen wil ik die data van de array in mn databse zetten.

b.v.:

$myArray['1', '5', '8', '11'];

nu wil ik gewoon 1 variable hebben die alle data van de array bevat. Maar dit lukt mij niet. (zo ongeveer > 1,5,8,11)

Heeft iemand een idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 13:26:06
 
Joren de Wit

Joren de Wit

31/10/2007 12:22:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$var
= implode(',', $myArray);
?>

Maar als je de gegevens door een komma gescheiden op gaat slaan in de database, dan heb je hoogstwaarschijnlijk te maken met een verkeerd datamodel. In dat geval zul je eerst moeten gaan normaliseren...
 
Frank -

Frank -

31/10/2007 12:24:00
Quote Anchor link
Jij wilt 1,5,8,11 in 1 record zetten? Als dat zo is, ben je druk bezig om een enorm probleem aan te maken, hier kun je namelijk vrijwel niets mee.

Meerdere waardes sla je op in meerdere records. Je zult dus met een foreach meerdere INSERT's moeten uitvoeren.

Uiteraard zorg je voor een goed datamodel, dat is de basis.
 
G.

G.

31/10/2007 12:30:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 31.10.2007 12:24:
Jij wilt 1,5,8,11 in 1 record zetten? Als dat zo is, ben je druk bezig om een enorm probleem aan te maken, hier kun je namelijk vrijwel niets mee.

Meerdere waardes sla je op in meerdere records. Je zult dus met een foreach meerdere INSERT's moeten uitvoeren.

Uiteraard zorg je voor een goed datamodel, dat is de basis.


de waardes zijn dynamisch. dus er mag geen max. aantal records bestaan. dus alles moet in 1 veld. wat ik later dan weer split enzo. moet werken :)
 
G.

G.

31/10/2007 12:31:00
Quote Anchor link
yep Blanche dat is m. ik dank u hartelijk :)
 
Winston Smith

Winston Smith

31/10/2007 12:32:00
Quote Anchor link
Dan maak je toch een tabel waarin de record_id staan en de waarde? Kan je oneindig veel waardes bij één record plaatsen als je wilt...
 
Frank -

Frank -

31/10/2007 12:36:00
Quote Anchor link
G. schreef op 31.10.2007 12:30:
pgFrank schreef op 31.10.2007 12:24:
Jij wilt 1,5,8,11 in 1 record zetten? Als dat zo is, ben je druk bezig om een enorm probleem aan te maken, hier kun je namelijk vrijwel niets mee.

Meerdere waardes sla je op in meerdere records. Je zult dus met een foreach meerdere INSERT's moeten uitvoeren.

Uiteraard zorg je voor een goed datamodel, dat is de basis.


de waardes zijn dynamisch. dus er mag geen max. aantal records bestaan. dus alles moet in 1 veld. wat ik later dan weer split enzo. moet werken :)
Fout datamodel!

Jij hebt een aparte tabel nodig om deze gegevens op te slaan. Hierin kun je vele miljarden records kwijt, geen enkel probleem.

Kortom, ga normaliseren.

Edit: tutorial

@Bas: Kun je geen functie bouwen die automatisch linkt naar de tutorial over normaliseren zodra het begrip normaliseren valt?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.