array of string?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dh boor

dh boor

24/04/2014 10:02:58
Quote Anchor link
Dag allemaal,

ik wil graag advies of meningen over het volgende:

Ik laat op een site steeds een som uitrekenen, laten we zeggen een keersom.
Het antwoord laat in verzenden via een form. De som ook (maar dat wil ik nog veranderen in verzenden via session)

Nu had ik al een scriptje gemaakt dat die waarden steeds opslaat in een string. Ik wil graag steeds kunnen laten zien welke sommen gemaakt zijn en welke fout gingen enzo.

Nu twijfel ik. Is het ook beter om die waarden in een array te stoppen en die mee te sturen met de sessie?

En als dat beter is: als ik in $aMijnArray[0] de som heb gestopt, wil ik daar graag later het antwoord nog aan toevoegen. Ik wil die dus aan déze waarde toevoegen... Hoe doe ik dat?

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:18:09
 
Michael -

Michael -

24/04/2014 10:09:34
Quote Anchor link
Hoe ziet je string er nu uit?
Een string kun je gebruiken om één string op te slaan.
Een array gebruik je om meerdere data op te slaan.

Je kunt zolang de key weet, daar altijd wat aan toevoegen.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$array
[0]['som'] = '4x4';
$array[0]['antwoord'] = 16;

var_dump($array);
?>
 
Dh boor

dh boor

24/04/2014 12:55:10
Quote Anchor link
Mijn string ziet er ongeveer zo uit:
g1|2|antw g1|g2|antw g1|2|antw g1|g2|antw enz.

Aan een string kun je ook steeds items toevoegen en vervolgens kun je die string weer uitelkaar halen door bijvoorbeeld explode.
Ik wil alleen graag weten wat beter is.

Naar mijn idee is een string gewoon veel makkelijker, maar misschien weet iemand me van het tegendeel te overtuigen.
 
Michael -

Michael -

24/04/2014 13:01:40
Quote Anchor link
Nee dan is een array zeker makkelijker! Je moet niet meerdere strings in 1 string proppen met een scheidingsteken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
$sommen
= array();
$sommen[0]['som'] = '4x4';
$sommen[0]['antwoord'] = 16;
$sommen[1]['som'] = '1+6';
$sommen[1]['antwoord'] = 7;
$sommen[2]['som'] = '9x9';
$sommen[2]['antwoord'] = 81;

foreach($sommen AS $som) {
    echo 'De som is ' . $som['som'] . ' en het antwoord is ' . $som['antwoord'] . '<br />';
}

?>
 
Ivo P

Ivo P

24/04/2014 13:04:10
Quote Anchor link
je hebt losse gegevens. Die in combinaties (van 2) bij elkaar horen.

Dan kun je ervoor kiezen om die samen in een array te stoppen, en de relatie te behouden, en de gegevens ook los benaderbaar te houden,

of je kunt kiezen voor de optie om alles aan elkaar te plakken (met een scheidingsteken waarvan je 100% zeker bent dat dat teken nooit in je antwoorden of vragen komen).
en dan later de lange string weer uit elkaar te plukken met explode en de juiste vragen weer bij de juiste antwoorden te plakken (in een array)

Dan lijkt me route 1 toch wat eenvoudiger....
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.